PgUp Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Det viser seg å være ganske forskjellig for hvilke spill som fungerer bra med vista. Skriv din egen liste over spill du vet fungerer bra, og spill som ikke fungerer så bra. Skal oppdatere tråden, så vi får en oversikt over hvilke spill som fungerer, og hvilke som ikke gjør det. Spill som fungerer: - Battlefield 2142 - Counter Strike (Source) - Command & Conquer 3 - Supreme Commander - Elder Scrolls IV: Oblivion * Neverwinter Nights * Neverwinter Nights 2 * Company of Heroes (også med patch 1.7 som gir DX10 support) * Heroes of Might and Magic * Civilization 4 og Civilization 4 Warlords * Command & Conquer 3 CS 1.6, CZ, Source og hl 1,2 -TrackMania Nations (kan fungere med patch. Søk etter andre tråder for mer info.) Medieval total war Pirates of the carribean Stronghold Oblivion Spill som ikke fungerer: The Curse of Monkey Island Scarface Ofesiell side over spill som skal fungere med vista:) Endret 15. juni 2007 av Cuz Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Fungerer ikke: -TrackMania Nations Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Fungerar: - Battlefield 2142 - Counter Strike (Source) - Command & Conquer 3 - Supreme Commander - Elder Scrolls IV: Oblivion Fungerar ikkje: - Neverwinter Nights 2 (*) (*) Eg har høyrt om andre som får det til å fungere, men eg får det ikkje til i, i alle fall - og det verka heilt fint då eg hadde Windows XP på same maskina. (For øvrig køyrer eg Vista Ultimate 64-bit. ) Endret 14. juni 2007 av Garegaupa Lenke til kommentar
BF-Medic Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Har store problemer med å få The Curse of Monkey Island til å fungere i Vista. Låser seg etter en liten periode, hver gang jeg prøver. Lenke til kommentar
Stauffenberg Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Spill som funksjonerer i Vista 32-bit: * Neverwinter Nights * Neverwinter Nights 2 * Company of Heroes (også med patch 1.7 som gir DX10 support) * Heroes of Might and Magic * Civilization 4 og Civilization 4 Warlords * Command & Conquer 3 Alle spillene er installert og virker uten noen form for "tweaking". Jeg kjører NVidia 158.45 driverne. Så om enkelte spill ikke funksjonerer kan det hjelpe å oppdatere driverne. Endret 14. juni 2007 av Stauffenberg Lenke til kommentar
MrL Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Scarface funker ikke i vista, har heller ikke kommet noen patch eller no som har fikset dette enda! Dårlig.. Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Funker: CS 1.6, CZ, Source og hl 1,2 Medieval total war Pirates of the carribean Stronghold Oblivion alt jeg kan komme på i farta Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 Noen som vet om Call of duty 2, farcry, half life 2, the sims 2 rollercoaster 3, prince of persia og need for speed most wanted fungerer? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 The Sims 2 fungerer bra den. Lenke til kommentar
tatcHe Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 fungerer warcraft 3 på vista? Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) Hey gutter, er det ikke bedre å heller liste de spilla som IKKE fungerer under Vista, ettersom 90 % av nyere titler faktisk fungerer uten videre? Blir ei jævlig lang liste til slutt om dere skal fortsette å ramse opp på denne måten Endret 16. juni 2007 av DFN Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Noen som vet om Call of duty 2, farcry, half life 2, the sims 2 rollercoaster 3, prince of persia og need for speed most wanted fungerer? 8867406[/snapback] Call of Duty 2 fungerer vertfall ypperlig. Tror NFS MW virker også. Lenke til kommentar
schester Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 kyører vista buisniss og da funger ikke - Elder Scrolls IV: Oblivion ;/ er lei meg Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Jeg skulle installere CS:CZ, men fikk ikke det til å virke Lenke til kommentar
To be honest Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) GTA San andreas og Vice city Battle for Middle-Earth I og II og rise of the witch King Sniper Elite NFS Most Wanted og Carbon Ghost Recon Advanced Warfighter COD 2 alle funker i 32 bit, vet ikke hvordan det er med 64 bit GTA 3 FUNKER IKKE! Endret 23. juni 2007 av Wunder Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Spill som iallefall virker med Vista-32bit: Settlers 2 10th anniversery Worms World Party Heroes Of Might And Magic 5 FM 07 Husker ikke helt, men tror jeg spilte Warcraft 3 med Vista også. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Hey gutter, er det ikke bedre å heller liste de spilla som IKKE fungerer under Vista, ettersom 90 % av nyere titler faktisk fungerer uten videre? Blir ei jævlig lang liste til slutt om dere skal fortsette å ramse opp på denne måten 8873100[/snapback] Støttes. Tror det er bedre å begynne på nytt. Spillene som fungerer vil bli flere og flere etterhvert også... Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Hey gutter, er det ikke bedre å heller liste de spilla som IKKE fungerer under Vista, ettersom 90 % av nyere titler faktisk fungerer uten videre? Blir ei jævlig lang liste til slutt om dere skal fortsette å ramse opp på denne måten 8873100[/snapback] Er det ikke bedre med en liste over ting som fungerer og ikke fungerer enn en liste med ting som ikke fungerer? Om den blir lang gjør vel ingenting? Da er man bare sikrere på at spillet faktisk fungerer. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Nei, det er faktisk ikke det. Fordi det er lettere å oppdatere 1 liste enn 2. Og siden de fleste spillene fungerer, er det bedre å begynne med de som ikke gjør det. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Om du skal kjøpe et nytt spill, og du ser på en liste over spill som ikke fungerer, hvordan vet du da at dette spillet vil fungere? Det kan jo være at noen ikke har testet det enda. Har man derimot en liste med spill som virker og spill som ikke virker vet man i allefall at det ikke er prøvd på Vista. Så kan man selv ta risikoen og kjøpe dette. Eller velge et annet spill fra listen man vet vil fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå