mad-max^ Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Var på lan her om dan, hos en kammerat. Han har Viftestyring på kabinettet med 1x120mm vifte og 2x80mm vifter. Når vi satt opp vindu (det var kanskje -10°C ute) og han satt viftestyringa på fullt så fikk vi maskina ned i 9°C inni kabinettet, men da restarta maskina for å så restarte hver gang du fikk opp det andre bildet i oppstarten (der hvor du kan trykke del for å komme inn i bios, husker ikke hva det heter). Jeg var da den eneste som var igjen i rommet, så jeg storma opp fra spillinga av Monopoly Tycoon (fra soveposen) og smellte igjen vindu for å så skru av viftene. Etter 1-2 min avskrudd så gikk restartinga bort. Systemet var: Amd Duron 850MHz (eller.no) Ganske Nytt Hovedkort (husker ikke hvordan) 512 ram 30 gb hd Kabinettet var Air Silver fra Mircroplex... Hvorfor restarta den? Tåler den ikke lave temperaturer? Synes det var ganske merklig, siden folk har helt flytende Nitrogen (eller hva det var) på maskina si for å kjøle den ned. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 kaldt luft, varm prosessor, kondens. Er alt jeg har å si. Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Bør være forsiktig med store temperatursvinginger over kort tid ja. Som f.eks. overdreven lufting om vinteren. Kondens er ikke noe morsomt. Uflaks så kortslutter du noe. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Det er jo omvendt. Varm luft + kald overflate = kondens. Så du kan se bort fra den teorien. Kan være du har hardware problemer. Ganske ofte at hardware blir følsom for temperatur. Kjølespray er et meget brukt hjelpemiddel til feilsøking, det brukes for å kjøle ned et lite område for å lokalisere slike feil. Men hvis det fungerer i normal temperatur så er det ingen grunn til panikk. Lenke til kommentar
Star Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Sier ingenting jeg... Slår bare på ovnen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå