Gå til innhold

Nextgentel ADSL2+ ikke til private kunder?

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte for en stund siden ADSL2+ 3000/1000... stort sett fornøyd med det. Men går man inn på nextgentel sinde kunder sider nå så er ikke ADSL2+ tilgjengelig på Privat siden lengre, kun på bedrift. Var dett kunn en kampanje? Om jeg vil oppgradere til Megafree 20 000/1200 så er dette toget gått?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nextgentel er litt småsleipe. De endrer stadig på produktene sine og "døper" dem om. De endrer litt på pris og hastighet og endrer samtidig på navn.

Dette har nok sammenheng med konkurransen i markedet. Men ved å endre på navnet får ikke eksisterende kunder nyte godt av ev. prisreduksjon eller hastighetsoppgradering.

Jeg fikk noe som het Mega4 som de begynte med før jul, så gjorde de som jeg nettopp har beskrevet og gjorde noen små justeringer og endret på navnene. Da jeg oppdaget dette så jeg at jeg kunne få 1 mbit mer for samme pris. De har alltid operert med at oppgradering av linje er gratis, mens nedgradering har de tatt et gebyr for.

Så jeg ringte dem for å få med meg den ekstra mbit'en, men da var det plutselig et gebyr på 299,-

Årsak: det var ikke en hastighetsoppgradering, men et bytte av produkt.

Småsleipt?

Lenke til kommentar
Nextgentel er litt småsleipe. De endrer stadig på produktene sine og "døper" dem om. De endrer litt på pris og hastighet og endrer samtidig på navn.

Dette har nok sammenheng med konkurransen i markedet. Men ved å endre på navnet får ikke eksisterende kunder nyte godt av ev. prisreduksjon eller hastighetsoppgradering.

Jeg fikk noe som het Mega4 som de begynte med før jul, så gjorde de som jeg nettopp har beskrevet og gjorde noen små justeringer og endret på navnene. Da jeg oppdaget dette så jeg at jeg kunne få 1 mbit mer for samme pris. De har alltid operert med at oppgradering av linje er gratis, mens nedgradering har de tatt et gebyr for.

Så jeg ringte dem for å få med meg den ekstra mbit'en, men da var det plutselig et gebyr på 299,-

Årsak: det var ikke en hastighetsoppgradering, men et bytte av produkt.

Småsleipt?

8859166[/snapback]

Det mener jeg er noe småsleip ja... Har jo alltid vært sånn at man får "gratis" oppgradering etterhvert.

Er det flere leverandører som har begynt med det samme?

har da gått over fra nxgt til kabel nå jeg, kabel selvskapene kjører vel ikke akkurat samme strategi her. Grunnen til at man fikk disse oppgraderingene fra til og med et par år tilbake var jo fordi teknologien gikk fremover, ble billigere og det ble større konkurranse.

Ellers så er det vel bare å boikotte disse sinnssyke bergenserne, :thumbdown: De har jo noe av det mest elendige kunde supporten jeg noen gang har vært borte i.

lenge leve Get :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...