xxm0rtyque Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Hallo. Fant endelig en demo versjon av ett film-redigeringsprogram nå, som tilbyr green screen. Er det noen som kan gi meg en liten opplæring i hvordan jeg gjør dette? Vi holder på å lage en animasjons film på skolen nå, så vi har tenkt til å bruke denne effekten, når vår lille lego mann, skal kjøre bil ^__^ og kjøre utfor ett stup Noen her? Endret 13. juni 2007 av Vivalamorten Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Legg klippet med bakgrunnen i eit videospor under klippet med legomannen din. Finn so greenscreen/chroma key-effekten, og legg den på klippet med legomannen. Nøyaktig korleis du gjer det veit eg ikkje, då eg ikkje har prøvd Video Studio, men det finn du sikkert ut av, anten ved å leite eller ved å lese i hjelp. (eller so må du vente til eg har fått lasta og installert ned demoen). Sei ifrå om du ikkje får det til. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 For å begynne i riktig ende: Green screen er ikke bare en effekt. Det er noe som må gjøres skikkelig allerede under opptak. Sørg for at bakgrunnen er jevn, og at den er jevt og godt lyssatt. Bruk gjerne en egen lampe på bakgrunnen. Nå skal riktignok legomann være rimelig enkel greie å keye, så lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå