3dme Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Nettopp satt sammen en ny maskin og prøver å installere windows xp på den ved å boote fra cd. Har prøvd med tre forskjellige windowscder ( fra to forskjellige kilder) men ingen vil boote. Ikke ultimate bootcd heller. På windowscdene får jeg opp følgende beskjed: "CDBOOT: Couldn't find NTLDR" Deretter prøver maskinen å boote det tidligere operativsystemet som ikke fungerer i det hele tatt med den nye hardwaren. Jeg hadde på meg antistatisk utstyr under hele monteringen av datamaskinen og jeg var forsiktig med alle delene. Kan ikke skjønne at noe skal ha gått i stykker pga uforsvarlighet. Maskinen finner også hovedkort, cpu, minne, dvd drev og harddisk uten problemer. Maskinen jeg prøver å få liv i: Hovedkort: Msi p965 Neo F Cpu: Intel e4300 core 2 Minne: 2gb Corsair value select 677mhz Grafikk: Passivt radeont 1950 pro Strømforsyning: Northq 400w fanless harddisk: Gammel samsung spinpoint Temperaturene er lave og alt virker i det hele tatt stabilt. Bortsett fra at cder ikke vil boote altså. Cd drevet har jeg brukt i circa to år uten problemer, det er ett nec dvd rw drev som jeg desverre ikke husker modellnavnet på. Noen som kan hjelpe meg? Endret 13. juni 2007 av 3dme Lenke til kommentar
Abbyss Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Hei! Se til at den CD/DVD drevet står som master. Du kan jo alltids sjekke ved og koble fra HDD og nadre CD/DVD drev. Se om den booter da. mvh Abbyss Lenke til kommentar
3dme Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Heisann! Takk for tipset! =) Det viste seg at drevet var satt som slave, ordnet det til master. Alle unødvendige hds hadde jeg allerede tatt ut og de eneste som står i er dvdrevet og en sata harddisk. Men problemet vedvarer desverre. Forskjellen er at det nå tar ganske lang tid før feilmeldingen kommer opp. Lenke til kommentar
Abbyss Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Hei igjen! Driver og søker litt etter en løsning. Men du kan jo sjekke kabelen (etter brudd), se også på kontaktene både cd/DVD drev og HK (noen som er bøyd), Er CD/DVD drevet gammelt, så et tips på nettet der det ble snakket om og "rense" pinnene bak på drevet. I tillegg kjører skuffen ut og inn noen ganger.. Jaja, man vet faktisk aldri.. Mye rart med data :-) Abbyss Lenke til kommentar
Abbyss Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Les her og se om dette kan hjelpe deg videre. http://www.codingforums.com/showthread.php?t=80743 Lykke til! mvh Abbyss Lenke til kommentar
3dme Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Fant ut av det nå. Synderen var dvd drevet. Løsning var å kjøpe ny fra clas olsen. Men tusen takk for at du hjalp meg likevel! Endret 14. juni 2007 av 3dme Lenke til kommentar
Abbyss Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Fant ut av det nå. Synderen var dvd drevet. Løsning var å kjøpe ny fra clas olsen. Men tusen takk for at du hjalp meg likevel! 8862602[/snapback] Bare hyggelig. Fint at det løste seg :-) EDIT: Kanskje du kan slenge på en [LØST] på denne tråden :-) Endret 14. juni 2007 av Abbyss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå