AllanPallan Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 På skolen min har jeg ofte hørt noen si, "Hu har deilige brød", osv. Noe jeg synes høres helt feil ut. Brød er jo penis! Dere har vel hørt ordet "morgenbrød"? Jeg husker en gang hvor jeg diskuterte med en i klassen om dette, og det endte opp med at jeg satt og argumenterte med hele klassen imot meg, så jeg måtte gi meg til slutt. Hva mener dere? Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Begge har rett, mener nå jeg. Man hører det omtalt som begge deler, dog kommer det helt an på konteksten. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 'Brød' i seg selv er pupper. Man må legge til 'morgen' for at det skal betyr penis, og morgenbrød forklarer egentlig mest situasjonen og tidspunktet til den. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Helt enig med LunarPoet her. Redigert: Idiotplassering av komma ... Endret 14. juni 2007 av OML Lenke til kommentar
AllanPallan Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 Jeg holder fortsatt penga mine på penis. Det stod i boka "Typisk Norsk" (etter serien) om slang som ble innført i det norske språk i forskjellige år og der stod det blant annet Brød - som betyr - Penis Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Støtter early_end fullt ut her. Har så langt kun hørt brød brukt om den mannlige stolthet, men morgenbrød er ukjent i min omgangskrets, og jeg vet derfor ikke om det er et positivt eller negativt begrep. Om de kvinnelige attributter har man hørt mye rart, som f.eks. mugger, men altså aldri brød. Skal de først omtales som bakverk, ville jeg vel valgt rundstykker framfor brød. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 De har da ikke brød på brystet! Kansje vi gutta kan legge brødet der,for det er vi som sitter med brødet Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Brød = pupper. Morgenbrød = Ståpikk om morgenen. Edit: Men det betyr ikke at du ikke kan si brød om penis, men jeg tror nok folk begynner å lure om du snakker om brødet ditt. Du må nok godta at folk rundt deg tolker brød som pupper og morgenbrød som stå om morgenen. Når du har hele klassen i mot deg spiller det ingen rolle hva som er mest logisk. Det vil bli tolket sånn. Endret 14. juni 2007 av Lord-Myrrah Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Språket er angivelig i stadig utvikling, og det er derfor godt mulig at skolebarn bruker brød om pupper. Men vi som har vært voksne en stund, bruker det altså om mannens kjønnsorgan. Hvilket bekreftes av boka Typisk norsk. Endret 14. juni 2007 av Rocambole2 Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Språket er angivelig i stadig utvikling, og det er derfor godt mulig at skolebarn bruker brød om pupper. Men vi som har vært voksne en stund, bruker det altså om mannens kjønnsorgan. Hvilket bekreftes av boka Typisk norsk. 8860586[/snapback] kan vel si meg enig der ja... Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Har aldri hørt noen brukt brød om penis Bare om pupper. Lenke til kommentar
Major Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Språket er angivelig i stadig utvikling, og det er derfor godt mulig at skolebarn bruker brød om pupper. Men vi som har vært voksne en stund, bruker det altså om mannens kjønnsorgan. Hvilket bekreftes av boka Typisk norsk. 8860586[/snapback] må nokk si meg enig i deg Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Brød = pupper Loff = Penis Bolle = Fitta Endret 14. juni 2007 av Kebab GUD Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Brød = pupperLoff = Penis Bolle = Fitta 8861838[/snapback] Kanskje for dem som er i tenårene. Lenke til kommentar
AllanPallan Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 Gode argumenter her ja. Personlig synes jeg man bare kan si kuk, mus, pupp og holde alle de bakevarene utenfor. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Aldri gøy å diskutere med hele klassen i mot en. De gangene det har skjedd med meg pleier det somregel å gå hett for seg. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Jeg lurer på hvilke brød de som kaller pupper for brød spiser. Jeg har i alle fall aldri sett pupper som likner på brød, slappe vannballonger ja, meloner, mandariner, sitroner, boller, mugger og kokosnøtter kan jeg være med på. Brød er og vil alltid være en beskrivelse av penis. Det kommer ganske enkelt av formen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Jeg har i alle fall aldri sett pupper som likner på brød (...) 8866823[/snapback] Du må nok bevege deg til det litt eldre segmentet før dette fenomenet oppstår. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Jeg har i alle fall aldri sett pupper som likner på brød (...) 8866823[/snapback] Du må nok bevege deg til det litt eldre segmentet før dette fenomenet oppstår. 8866843[/snapback] Fortsatt så vil slapp vannballong være en bedre beskrivelse enn brød:) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Kommer egentlig ann på hvordan man deffinerer et brød. Som der sikkert vet finnes det mange typer brød. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå