Xtra Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Kjøpte en vare fra sublimsport.com, altså et kosttilskudd. Dette, med frakt og alt, kostet egentlig 41.07 euro. Da jeg fikk pakken, var det inkludert tre stykk faktura, hvor alle viste at "total incl. moms" var 41.07 NOK. Jeg bestilte pakken den 30-05 og fikk den 1,5 uke senere. Så spørsmålet mitt er siden jeg har de 3 eksemplarene av fakturaene pluss internettkvittering på at beløpet ble 41.07 NOK, da kan ikke sublimsport komme å kreve at jeg skal betale 41.07 euro? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Hadde dette vært en norsk butikk, så hadde de kunnet støtte seg på en paragraf i avtaleloven. Den sier at dersom prisen du får oppgitt i ordrebekreftelse eller faktura er åpenbart feil, og at du burde forstå at det er feil, så kan de heve avtalen. Dvs at du måtte ha sendt produktet i retur, og ikke betalt noe om de hadde krevd det. Hvordan det blir for utenlandske butikker vet jeg faktisk ikke. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Hadde dette vært en norsk butikk, så hadde de kunnet støtte seg på en paragraf i avtaleloven. Den sier at dersom prisen du får oppgitt i ordrebekreftelse eller faktura er åpenbart feil, og at du burde forstå at det er feil, så kan de heve avtalen. Dvs at du måtte ha sendt produktet i retur, og ikke betalt noe om de hadde krevd det. Hvordan det blir for utenlandske butikker vet jeg faktisk ikke. 8859033[/snapback] Sublimsport er dansk. Vel, så hva skal jeg gjøre? Jeg har ikke betalt de 41.07 kronene engang, og jeg har heller ikke fått purring/gebyr. Har heller ikke fått noen mailer fra de, men jeg regner med at med neste bestilling er det sikkert i orden. PS: Jeg signerte pakken. Endret 14. juni 2007 av Xtra Lenke til kommentar
sneilerts Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Vel, så hva skal jeg gjøre? Hva sier samvittigheten din? Har du tatt kontakt med butikken? Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 Vel, så hva skal jeg gjøre? Hva sier samvittigheten din? Har du tatt kontakt med butikken? 8865012[/snapback] Sender en E-mail i dag, og ser hva de sier. Lenke til kommentar
Nagel Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Hadde dette vært en norsk butikk, så hadde de kunnet støtte seg på en paragraf i avtaleloven. Den sier at dersom prisen du får oppgitt i ordrebekreftelse eller faktura er åpenbart feil, og at du burde forstå at det er feil, så kan de heve avtalen. Dvs at du måtte ha sendt produktet i retur, og ikke betalt noe om de hadde krevd det. Hvordan det blir for utenlandske butikker vet jeg faktisk ikke. 8859033[/snapback] Avtaleloven er vel et resultat av nordisk lovsamarbeid, så det er ikke usannsynlig at regelen er nøyaktig den samme i Danmark. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Er du ærlig, så fikser de sikkert en avtale til neste gang du skal bestille Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Er du ærlig, så fikser de sikkert en avtale til neste gang du skal bestille 8885069[/snapback] Snakket med dem på mail, sa at de bare kunne føre det på neste bestilling. (har planlagt å bestille noe mer der ifra, noe som jeg sa i mailen) Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Da gjenstaar det aa se om de holder ord Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå