Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Feil m/faktura, hvilke rettigheter har man da?


Xtra

Anbefalte innlegg

Kjøpte en vare fra sublimsport.com, altså et kosttilskudd.

 

Dette, med frakt og alt, kostet egentlig 41.07 euro.

 

Da jeg fikk pakken, var det inkludert tre stykk faktura, hvor alle viste at "total incl. moms" var 41.07 NOK.

 

Jeg bestilte pakken den 30-05 og fikk den 1,5 uke senere.

 

Så spørsmålet mitt er siden jeg har de 3 eksemplarene av fakturaene pluss internettkvittering på at beløpet ble 41.07 NOK, da kan ikke sublimsport komme å kreve at jeg skal betale 41.07 euro?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde dette vært en norsk butikk, så hadde de kunnet støtte seg på en paragraf i avtaleloven.

 

Den sier at dersom prisen du får oppgitt i ordrebekreftelse eller faktura er åpenbart feil, og at du burde forstå at det er feil, så kan de heve avtalen.

 

Dvs at du måtte ha sendt produktet i retur, og ikke betalt noe om de hadde krevd det.

 

Hvordan det blir for utenlandske butikker vet jeg faktisk ikke.

Lenke til kommentar
Hadde dette vært en norsk butikk, så hadde de kunnet støtte seg på en paragraf i avtaleloven.

 

Den sier at dersom prisen du får oppgitt i ordrebekreftelse eller faktura er åpenbart feil, og at du burde forstå at det er feil, så kan de heve avtalen.

 

Dvs at du måtte ha sendt produktet i retur, og ikke betalt noe om de hadde krevd det.

 

Hvordan det blir for utenlandske butikker vet jeg faktisk ikke.

8859033[/snapback]

 

Sublimsport er dansk.

 

Vel, så hva skal jeg gjøre?

 

Jeg har ikke betalt de 41.07 kronene engang, og jeg har heller ikke fått purring/gebyr.

 

Har heller ikke fått noen mailer fra de, men jeg regner med at med neste bestilling er det sikkert i orden.

 

PS: Jeg signerte pakken.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Hadde dette vært en norsk butikk, så hadde de kunnet støtte seg på en paragraf i avtaleloven.

 

Den sier at dersom prisen du får oppgitt i ordrebekreftelse eller faktura er åpenbart feil, og at du burde forstå at det er feil, så kan de heve avtalen.

 

Dvs at du måtte ha sendt produktet i retur, og ikke betalt noe om de hadde krevd det.

 

Hvordan det blir for utenlandske butikker vet jeg faktisk ikke.

8859033[/snapback]

 

Avtaleloven er vel et resultat av nordisk lovsamarbeid, så det er ikke usannsynlig at regelen er nøyaktig den samme i Danmark.

Lenke til kommentar
Er du ærlig, så fikser de sikkert en avtale til neste gang du skal bestille ;)

8885069[/snapback]

 

Snakket med dem på mail, sa at de bare kunne føre det på neste bestilling. (har planlagt å bestille noe mer der ifra, noe som jeg sa i mailen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...