Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermtrøbbel, snodige saker :'u

Anbefalte innlegg

Kjøpte ny kabel, altså er det ikke kabelen som er gåen.

Koblet skjermen til en laptop (med analog kabel) og skjermen funker, altså er ikke skjermen gåen.

Koblet en annen skjerm til PCen og det funket, altså er ikke skjermkortet gåent.

Den eneste logiske sluttningen jeg kan dra av dette er at enten så fikk jeg en defekt DVI kabel fra butikken, eller så er DVI inngangen på skjermen ødelagt.

EDIT: Nå skjønner jeg ingen ting:

Jeg tok en analog kabel og koblet skjermen til laptopen, det funker. Så tar jeg kabelen ut av laptopen, putter en converter på den og putter den inn i PCen, men det funker ikke...

Jeg satt og så på en youtube video, aner fred og ingen fare da skjermen plutselig blir svart og on-knappen blinker. (Det kom ikke "no signal", skjermen ble bare svart.)

Lyden fra youtube videoen fortsetter, altså har PCen ikke klikket i normal forstand.. Det virker som om alt kjører helt normalt bortsett fra at skjermen ble svart som om den skrudde seg av.

Jeg restarter maskina og hører at innloggingslyden til vista spilles av. Altså er maskinen helt ok, bortsett fra at jeg ikke får opp et bilde..

Finnes det noen annen mulighet enn at skjermkortet har tatt kvelden? Lite villig til å innse at 8800GTX kortet mitt har tatt kvelden  :no:

Kortet er ganske nytt og det er vannkjølt, overklokket til 660/1025. Noen som har erfaringer med at kortet kan kutte ut slik helt plutselig?

Endret av Fredrik-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neppe kortet, nei =) Se først om bildet fungerer som det skal på andre skjermer. Hvis det gjør, kan du evt. kjøpe ny skjermkabel ;) Ofte her problemet ligger..

Og.. Fungerer det IKKE på andre skjermer, må du nok ta avskjed med ditt kjære 8800GTX :dontgetit:

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke ta avskjed med din Vista? helt sikkert Vista som kuker til nå igjen :thumbdown:

8857416[/snapback]

Vist du ikke har bildet fra oppstart (BIOS) så er det nok ikke Vista, du skal kunne se noe på skjermen før den starter opp OS. Har du sjekket om kortet står skikkelig i Slottet?

Abbyss

Lenke til kommentar

Høres ut som det kan være skjermen det er noe galt med.

Du bør selvfølgelig passe på at alle kabler er koblet skikkelig til og at det faktisk er strøm i skjermen. Om det bare var skjermkabelen som var løs vil eg tro du hadde fått "no signal" på skjermen.

Ser du noe som helst på skjermen? Lurt å sjekke at skjermen faktisk fungerer før en feilsøker maskinen og sender tilbake skjermkort.

Lenke til kommentar

Kjøpte ny kabel, altså er det ikke kabelen som er gåen.

Koblet skjermen til en laptop (med analog kabel) og skjermen funket, altså er ikke skjermen gåen.

Koblet en annen skjerm til PCen og det funket, altså er ikke skjermkortet gåent.

Den eneste logiske sluttningen jeg kan dra av dette er at enten så fikk jeg en defekt DVI kabel fra butikken, eller så er DVI inngangen på skjermen ødelagt.

Ugh..

edit: dette blir bare merkeligere og merkeligere, steng posten, er ikke relevant lenger.

Endret av Fredrik-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...