Frank Drebin Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Hei folkens! Det har seg slik at faren min trenger en ny pc til hjemmekontoret sitt. Han jobber en del med tegneprogram; AutoCAD o.l., altså 2D. Ett av kriteriene er mulighet for to skjermer. Spilling blir det ikke noe av. Ellers er det vanlig jobbing som gjelder (tekstbehandling, powerpoint osv.) Bygging av pc'en skal jeg ta meg av, men jeg har ikke fulgt med i det siste på "komponent-fronten", så jeg vet derfor ikke hva som er bra av hovedkort, ram og prosessorer. Altså; jeg trenger noen tips om CPU, HK, RAM og skjermkort. AMD vs. Intel har ingen betydning. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Hvor mange penger skal brukes? Her er hk: https://prisguiden.no/product.php?productId=46350 Er vel det beste "kontor" kortet som er, tror jeg. Kan ha 8 skjermer på dette Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Det så bra ut ja, skal se nærmere på det. Vet ikke hvor mye penger han er villig til å bruke, jeg fikk beskjed om å komme med forslag. Nå har jeg sett litt rundt, og funnet ut at Core 2 Duo E6600 burde være en grei prosessor. Noen som har noen motargumenter? Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Den prosessoren er kjempepop blant brukerene her på forumet. Bare gå for den du Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Da blir det den ihvertfall. Men skjermkort; billig, men med dobbel DVI... Noen forslag? Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Hvis du har planer om å "låne" maskinen av og til, kan du jo foreslå et Nvidia 8800-320mb skjermkort. Hvis ikke kan du se på de under det(8600 og nedover) Gode kort de fleste. Endret 13. juni 2007 av Rastafari475 Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Hehe, blir nok ikke noe "låning" nei, skal nemlig flytte ut... Listen jeg har satt opp til nå ser slik ut: HK: Asus P5K-E/WIFI-AP CPU: Intel Core 2 Duo E6600 RAM: Corsair TWIN2X-6400 2 GB Skjermkort: Sapphire Radeon X1650 Pro 256 MB Harddisk: 2 stk. Seagate Barracuda 7200.10 250 GB SATA Noen innvendinger? Hvor stor PSU trenger denne pc'en? 500W? Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Tja, det skjermkortet ble ikke jeg spesielt imponert over, men men....... Ellers er det vel greit. 500w holder i lange baner, hvis han ikke skal sitte på natta i all hemmelighet å oc noe sinnsykt Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Tja, det skjermkortet ble ikke jeg spesielt imponert over, men men....... Fordi? Det skal som sagt bare brukes til 2D. 500w holder i lange baner, hvis han ikke skal sitte på natta i all hemmelighet å oc noe sinnsykt Hehehe, tviler på at han starter med overklokking i en alder av 59 år Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Klart han kan klokke :!: Synes bare det var litt dårlig balanse mellom kortet og resten av komponentene, både i ytelse og pris, MEN det er nå bare min mening. Kjør på, han blir nok veldig fornøyd uansett Mvh Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Ja, jeg tror jeg skal foreslå disse komponentene for han. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 jeg ville heller kjøpt noe slikt : Hanlevogn. da har han jo dx10 støtten viss han noen gang får bruk for den , ram med bedre timings, og samme hk , som er nytt brikkesett og mer fremtidsrettet , alt er jo også så og si lydløst, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå