Gå til innhold

Noe er fucka, skjermkortet som er synderen?

J@cob

Anbefalte innlegg

Skal prøve å ordlegge meg så godt som mulig, uten feil. Det er vanskelig å se hva jeg skriver. (Takk gud for at jeg kjenner hw.no så godt, at jeg kan finne fram uten å lese, haha.)

I dag, etter at jeg begynte med "LOTRO" (Lord of the rings online""), har jeg fått flere problemer. PC'skjermen min skrur seg bare av. Rett og slett av ,men dataen er på. Enkelte ganger, så blir hele skjermen blå. Når jeg rebooter, skrur skjermen seg ofte av igjen, og alt blir start, ellers så "blunker", den og ressultatet blir slik:

(bilde)

Jeg vil komme med svar til eventuelle spørsmål i morgen, da har jeg tilgang til macbooken. (Laderen lånte jeg vekk før i dag, "Neida, jeg får ikke bruk for den" ><")

på forhånd, takk :)

(Har Nvidia GeForce 6800 LE.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I og med at du får med problemene i et screenshot, tyder jo alt på at det IKKE er selve skjermen, men at problemet er relatert til skjermkortet.

Det første jeg tenkte var at skjermkortet har en fysisk defekt, men man skal ikke anta eller tippe i HW-verdenen.

Oppstår problemet også når maskinen har vært kald? Det kan jo være et temperaturproblem.

Har du eventuelt tilgang på et annet skjermkort du kan teste med? Eller mulighet for å putte det gjeldende skjermkortet i en annen PC for å teste det?

Lenke til kommentar
I og med at du får med problemene i et screenshot, tyder jo alt på at det IKKE er selve skjermen, men at problemet er relatert til skjermkortet.

Det første jeg tenkte var at skjermkortet har en fysisk defekt, men man skal ikke anta eller tippe i HW-verdenen.

Oppstår problemet også når maskinen har vært kald? Det kan jo være et temperaturproblem.

Har du eventuelt tilgang på et annet skjermkort du kan teste med? Eller mulighet for å putte det gjeldende skjermkortet i en annen PC for å teste det?

8857487[/snapback]

Litt missledende emnetittel, ja. Skjermen er helt fin den.

Jeg rebootet pc'en i går, da startet den helt fin. Ikke noe krøll på skjermen, og annet tull. Helt til jeg gikk inn på "Lotro". Da var det akkurat som om pc'en hadde skrudd seg av. Skjermen ble svart, knappen gikk fra "oransje", til "grønn". Akkurat som om maskinen skulle ha vært av,- Men den durte og gikk.

Har ingen andre maskiner en denne, så jeg kan desverre ikke teste kortet på andre maskiner, men takker dog for hjelpen!

Lenke til kommentar

Når LOTRO (eller et hvilket som helst annet program som stresser skjermkortet) startes, varmes skjermkortet opp. Symptomene som du forteller om her minner om hvordan skjermkort kan oppføre seg når de blir overopphetet. Sjekk at eventuell vifte på skjermkortet ikke er full av støv og går som den skal.

Lenke til kommentar
Når LOTRO (eller et hvilket som helst annet program som stresser skjermkortet) startes, varmes skjermkortet opp. Symptomene som du forteller om her minner om hvordan skjermkort kan oppføre seg når de blir overopphetet. Sjekk at eventuell vifte på skjermkortet ikke er full av støv og går som den skal.

8859038[/snapback]

Kortet har ingen vifte, og kabinettet er så godt som støvfritt :hmm:

Lenke til kommentar

Virker etterhvert som om skjermkortet er defekt. Hvis du ikke har anledning til å kryssbytte, kan du jo bestille et nytt skjermkort. Alle bestillinger gjort via internet (i norske webshops) har jo en 14 dagers returrett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...