Gå til innhold

HJELP !!! XP2400+ og MSI K7N2

vihovde

Anbefalte innlegg

Har nettopp satt sammen overnevnte, men problemet er at maskinen slår seg av etter en 1-3 minutter (alt strøm forsvinner) :evil: Har prøvd etter beste evne å sette dette pent og forsiktig sammen, MEN ???

Har ett Cheifteck Dragon kabinett (340 W) ,Geforce 2 MX 400 og Creativ Live lydkort (hovedkortet har og lydkort). Maskinen starter opp og sier at windows må (har avsluttet) fordi den har funnet feil ??? Etter ett par av disse feilmeldingene startet masinen som vanlig(dvs. DOS ? der hvor den begynner å detekte cd-rom og minne o.s.v), men med en gang jeg skal inn i BIOS så er det slutt, alt strøm forsvinner.

Må legge ril at jeg formaterte HD med det gamle oppsettet jeg hadde, og kun installerte OS (Windows XP pro) etter det, dumt, men det er vel ikke det som er problemet ??? Håper jeg....

Kan dere hjelpe ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se etter at vifta er riktig montert på prosessoren, det virker som at den ikke får strøm. Se om vifta går i det hele tatt, eller om den stopper. Det kan også være at den sitter skjeivt på prosessoren. Enkelte hovedkort trenger også at du går inn i bios.

Lenke til kommentar
Se etter at vifta er riktig montert på prosessoren, det virker som at den ikke får strøm. Se om vifta går i det hele tatt, eller om den stopper. Det kan også være at den sitter skjeivt på prosessoren. Enkelte hovedkort trenger også at du går inn i bios.

Vifta sviver den (Silent Twin) .Om den sitter "skeivt" er ikke så godt å se.

Er det noen måte å se om CPU kjernen er ødelagt (har ikke så veldig peiling på dette :oops: )

Lenke til kommentar
Noen hovedkort har et slikt system at hvis det er for lite rpm (rounds per minute) på CPU- vifta, så starter ikke PC'n. Kan dette være problemet ditt?

Å hvordan skal jeg få stille opp rpm`en, hvis jeg ikke kommer langt nok inn i BIOS ???

Lenke til kommentar
Noen hovedkort har et slikt system at hvis det er for lite rpm (rounds per minute) på CPU- vifta, så starter ikke PC'n. Kan dette være problemet ditt?

Å hvordan skal jeg få stille opp rpm`en, hvis jeg ikke kommer langt nok inn i BIOS ???

Juks litt da vel.. sett en annen vifte på hovedkortet der du vanligvis har silent twin'en din.. så putter du silent twin på en av de andre kontaktene på hovedkortet. Så kommer du inn i bios og får fixa det du skal.

Lenke til kommentar

Juks litt da vel.. sett en annen vifte på hovedkortet der du vanligvis har silent twin'en din.. så putter du silent twin på en av de andre kontaktene på hovedkortet. Så kommer du inn i bios og får fixa det du skal.

Har bare denne viften, resten av det gamle er solgt :o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...