Gjest Slettet+19283741 Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Dette er valgene jeg får: 1. "This wizard will help you to install the live distribution." Trykker på "Next" 2. "Please select the type of hard drive install you will be doing." Tykker på "Normal hard drive" 3. "The DraKX partitioning wizard found the following solutions:" a) "Remove Windows " b) "Use the free space on the Windows partition " c) "Custom disk partitioning" Jeg har lest "Installation Help" som er på desktopen, men følte meg ikke helt trygg på den siden den ikke nevnte 100% samme valg som jeg har på punkt 3. Mulig dette er fordi "Installation Help" filen er skrevet mens pclinux var under beta stadiet og ikke er opdatert etter det ble final release. Uansett så ønsker jeg å beholde win xp og alt jeg har der av musikk, progz etc.. Hva skal jeg velge på punkt 3? Kan jeg velge "3 b" uten at den instalerte xp versjonen jeg har på harddisken blir fjernet? Jeg fikk nemlig en beskjed om at jeg måtte ta backup før jeg gikk videre.. På forhånd, takk Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 For å legge inn linux trenger du å opprette en egen partisjon til dette. Det vil installeren prøve å gjøre automatisk ved valg 3b og det burde kunne fungere om ikke harddisken er veldig full og/eller veldig fragrementert (defragrementer på forhånd). Det er generelt en del risiko rundt resizeing av en ntfs-partisjon, så ta backup av viktige data på forhånd!! Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå