Sherra Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Noen som har vært i Belgias hovedstad? Ligger flyplassen langt fra sentrum? Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Har vi ikke en egen reisedel? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Har vi ikke en egen reisedel?Jo. Flyttes. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Har vært flere ganger i Bruxelles. Ingenting i Belgia ligger langt unna. Husker ikke avstand, men jeg kom dit ganske raskt med tog fra sentrum. http://www.brusselsairport.be/en/parking_t...port/toandfrom/ Bruxelles er en ganske typisk sentraleuropeisk by med mange historiske bygg rundt Grand Place. Et par kvartaler unna er det obligatorisk for turister å se Maneken Pis og si "Å? Var alt?". Om du er interessert i europeiske tegneserier så er Bruxelles tegneserienes klare hovedstad. Du finner også mange utrolig fine modeller med figurer eller rekvisita fra kjente tegneserier. Om du er skikkelig fan kan de fineste fort koste deg et par tusen å få med i kofferten hjem. Sort sjokolade er det obligatorisk å ta med som gave fra Bruxelles. Ta gjerne også en tur til Antwerpen for å se diamantstrøkene der. Endret 13. juni 2007 av robertaas Lenke til kommentar
Sherra Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Saken er at jeg har fire timer og ett kvarter fra flyet lander i Brussel til neste fly går videre. Rekker jeg en snarvisitt til sentrum? Fant ingenting om hvor lang tid toget bruker. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Saken er at jeg har fire timer og ett kvarter fra flyet lander i Brussel til neste fly går videre. Rekker jeg en snarvisitt til sentrum? Fant ingenting om hvor lang tid toget bruker. 4 timer i internasjonal sone kan virke lenge, men om man skal en tur ut, blir tiden plutselig kort:-Komme seg ut av flyplassen, finne rett tog, vente på tog som går hvert kvarter og komme seg til sentrum: regn med minst 1 time -tog tilbake: en halvtime -fra tog og inn på flyplass gjennom sikkerhetskøer: 1 time -ekstra sikkerhetsmargin: en halvtime Og vips så var det knappt en time igjen. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Var der for noen mander siden. Egentlig en kjedelig by synes jeg. Men the great place var imponerende. du ser det nar du er der. Og de sma resturanggatene med irriterende kelnere var litt morsomt. Men det var det. Glad jeg kun hadde 5 timer der. Resten av tiden var jeg i SHAPE i mons. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå