notalive Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 MSI K8N NEO4-FI,nForce4 Ultra,Socket-939-hovedkort...ting. Og jeg trenger en ny CPU-kjøler, og jeg har lite peiling på dette med hva som er å anbefale når det gjelder vifter/kjøleribber og lignende. Hvis jeg sier at jeg skal ha en kjøleribbe til tidligere nevt hovedkort, og at jeg har tenkt til å bruke maks 500 kroner, vil det være nok til dere for å kunne anbefale noe til meg? Gjerne noe stillegående. Har Thermaltake Tsunami-kabinettet så er ikke alt for god plass, men det kan vi ta etter hvert. ... Jeg liker ikke at vifteblar knekker. Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 MSI K8N NEO4-FI,nForce4 Ultra,Socket-939-hovedkort...ting. Og jeg trenger en ny CPU-kjøler, og jeg har lite peiling på dette med hva som er å anbefale når det gjelder vifter/kjøleribber og lignende. Hvis jeg sier at jeg skal ha en kjøleribbe til tidligere nevt hovedkort, og at jeg har tenkt til å bruke maks 500 kroner, vil det være nok til dere for å kunne anbefale noe til meg? Gjerne noe stillegående. Har Thermaltake Tsunami-kabinettet så er ikke alt for god plass, men det kan vi ta etter hvert. ... Jeg liker ikke at vifteblar knekker. 8853975[/snapback] Hei, jeg har akuratt samme hovedkort som deg, og skaffet meg ny kjøler for et halvt år siden. Bruker en Zalman CNPS7700-Cu kjøler. Denne har stor vifte, og går rolig. Ingenting å klage på. Vis du er redd for støy, vil jeg også anbefale en ny kjøler til Chipsettet. Den lille vifta som medfølger, kan bråke noe utrolig. Byttet til en Zalman Chipset kjøler her også, men måtte kutte av de øverste finnene på kjøleren for å få plass til skjermkort. Er sikker på at det finnes bedre chipsett kjølere enn denne på markedet, for den blir varm, og kan bli lite hyggelig i kontakt med overklokking. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Takker for svar. Jeg driver ikke med overklokking, så det blir nok ikke et problem. Når sant skal sies har jeg ikke brukt chipset-vifta i det hele tatt - grunnet bråket ... merkelig nok har det overlevd. Hvordan festes denne på hovedkortet? Er det en lik festemetode som den medfølgende prosessorkjøleren? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Du blir nødt til å ta ut hovedkortet. Du må demontere bakplata og festene til standard kjøler. Det er egne fester fra zalman som du skal bruke. Ellers en meget god vifte som Dusken anbefaler. Finnes i en lettere versjon også med alu og kobber med led lys om det er interessant. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 Aha, da er det vel bare å bestille. Takker for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå