Cnet23 Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Har nå i snart et år vært plaget med en betennelse i tannkjøttet. Har vært land og strand for å prøve å finne ut hva det er, men har enda ikke fått noen konkrete svar. De vet rett og slett ikke hva det er. Det er ikke en vanlig tannkjøttsbetennelse, på grunn av at det bare er i et avgrenset område. Har sluttet med p-piller for lege har sagt at de kan være årsaken, har også holdt meg unna sitrusfrukter da sitrusallergi også var en alternativ årsak. Tannkjøttet har gradvis forverret seg siden det først brøt ut, men har i de siste månedene vært stabilt. Siden ingen enda har klart å finne ut av dette tenkte jeg kanskje at en post på forumet her ikke skader, da det kanskje kan være andre som har hatt problemer med det samme. Takker for alle svar og hvis dere trenger mer informasjon er det bare å spørre.. Legger ved noen bilder, slik at det er enklere å forstå hva jeg snakker om: Oppdateringer: Har aldri i hele mitt liv tatt i en røyk.. Hadde barneleddgikt fra 4 til 12 års alderen.. Har tatt blodprøve, det ble påvist betennelse, noe som er innlysende.. Føler meg ikke syk og slapp.. Tannkjøttet tåler veldig lite, og begynner blød veldig lett.. Har byttet til myk tannkost og mild tannkrem.. Endret 15. juni 2007 av Cnet23 Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Jeg har ingen aning, men har du prøvd enkle ting som å bytte tannbørste (til mild barnetannbørste..) og tannkrem? Lenke til kommentar
Cnet23 Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Har prøvd med babytannbørste, og har skiftet til den mildeste tannkremen for flere måneder siden. Har ikke merket noen forskjell ennå. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Hei. Det ser rett og slett ut som en kronisk bakterieinfeksjon. et par spørsmål: Har du vært hos tannlegen? Har du fått antibiotika for det? Har familien din revmatiske sykdommer? vaio Lenke til kommentar
Cnet23 Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Har du vært hos tannlegen? 8856790[/snapback] Har vært hos tannlegen utallige mange ganger. De vet ikke hva som er årsaken til betennelsen. Har du fått antibiotika for det? 8856790[/snapback] Har fått antibiotika. Har familien din revmatiske sykdommer? 8856790[/snapback] Har hatt leddgikt fra fire til tolv års alderen. Ble erklært frisk da jeg var tolv år. Endret 15. juni 2007 av Cnet23 Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Dra til legen din. Ber om en blodtest for infeksjoner og revmatiske sykdommer. Tannleger har ikke peiling i dette feltet... vaio Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Dra til legen din. Ber om en blodtest for infeksjoner og revmatiske sykdommer. Tannleger har ikke peiling i dette feltet... vaio 8860290[/snapback] Jeg har vært på sykehus og tatt blodprøve tre ganger. Den første ble det ikke påvist noe, den andre rotet de vekk. Og den tredje har jeg ennå ikke fått svar på. Legene sier bare at jeg skal rengjøre med tannpirker og tanntråd, noe jeg har gjort i flere uker uten forandring. Skal kanskje til Oslo, der de har eksperter på revmatiske sykdommer. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Jeg håper ikke at legen som du refere til er en (allmenn) fastlege. I såfall, er fastlegen den siste personen som kan gi deg en sikkert diagonose..Man roter ikke bort tester og resultater. lykketil! vaio Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Var på sykehus i Molde og Ålesund, og ikke med fastlegen. Blodprøvesvarene fra Ålesund påviste en betennelse. tusen takk for svar Lenke til kommentar
Cnet23 Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 Beklager, det er jeg som har skrevet alle gjestepostene.. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Var på sykehus i Molde og Ålesund, og ikke med fastlegen.Blodprøvesvarene fra Ålesund påviste en betennelse. tusen takk for svar 8867824[/snapback] Hei. Det har vaert interessant om du har giddet á oppdatert angáende diagonosen. Forklarte legen om prővene viste revmatisk inflammasjon eller bakterielt? Vaio Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Røyker du forresten? Røykere får jo ofte dette Var det forresten Molde eller Ålesund sykehus som dummet seg ut med deg? Molde har hatt sine blemmer med meg, og jeg har bare vært der en gang Endret 15. juni 2007 av pinnsvin Lenke til kommentar
Cnet23 Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 Har aldri i hele mitt liv tatt en røyk. Det var nok Molde sykehus som dummet seg ut.. atter en gang. De har også hatt papirer som skulle ha blitt sendt videre. Lenke til kommentar
Cnet23 Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 Hei. Det har vaert interessant om du har giddet á oppdatert angáende diagonosen. Forklarte legen om prővene viste revmatisk inflammasjon eller bakterielt? Vaio 8870365[/snapback] Blodprøvene viser bakteriell infeksjon synes jeg å huske.. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Når jeg ser hvordan tannkjøttet på den ene fortannen din oppe er så har jeg hatt slike tendenser selv. Tannkjøttet har etterhvert krabbet oppover tannhalsen og gjort disse følsomme. Fikk beskjed av tannlegen at jeg pusset for hardt og i feil retning. Når tannkjøttet blir hissig slik som bildet av overkjeven viser så lar jeg rett og slett være å pusse det området i noen dager eller med uhyre forsiktighet for ikke å irritere. Kan ikke huske sist jeg hadde det slikt nå. Lenke til kommentar
Cnet23 Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 Jeg skal prøve dette i ett par dager, for å se om det blir forbedringer. Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå