Gå til innhold

Studentbolig - Hvordan skaffe seg en?

Anbefalte innlegg

Skal forhåpentligvis studere i Oslo til høsten. Har derfor kikket etter studentbolig/hybel som jeg kan bo i. Jeg lurer på om noen har noen erfaringer om hvordan man skaffer seg en bolig/hybel. Har vært å kikket på www.sio.no sin side, noen som har erfaring derfra? Er det noe jeg burde være ops på/tenke på når jeg søker etter bolig/hybel? Noen som vet om andre gode sider som omhandler studentbolig/hybel i Oslo?

Er det noen ting jeg burde gjøre/tenke på i forbindelse med studentbolig/hybel så si gjærne ifra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes to studentsamskipnader i Oslo, en for UiO (SiO) og en for HiO (OAS). Hvor du kan søke på hybel avhenger av studiested. Vær obs på avstand mellom ditt studiested og hybel, du kan fort bli lei av å reise langt. Tenk også på om du vil bo nært/i byen eller mer på utsiden. Du bør også ha bestemt deg for om du vil ha leilighet eller hybel, og hvor mange du vil dele fasiliteter med. SiO har flere typer hybler, alt fra de der du deler kjøkken og bad med 10, til de der du deler kjøkken og bad med en annen. De har også hybler med eget bad og felleskjøkken.

Ellers kan du jo også ta en kikk på finn.no, hybel.no, zett.no og se om du finner noe der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...