Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Din merkeligste drøm?

genstian

Anbefalte innlegg

Tok en Lucid mens jeg drev med Everyman, drømte at Bush var på rocke konsert slik at jeg enkelt kunne drepe han :p (Ok, dårlig sted). Var jo ganske godt å drepe i drømme og når jeg våknet så kjentes det ut som om jeg hadde gjort verden en tjeneste :)

Du vet at den amerikanske regjering nå tracer alt du gjør på nettet ? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tok en Lucid mens jeg drev med Everyman, drømte at Bush var på rocke konsert slik at jeg enkelt kunne drepe han :p (Ok, dårlig sted). Var jo ganske godt å drepe i drømme og når jeg våknet så kjentes det ut som om jeg hadde gjort verden en tjeneste :)

Du vet at den amerikanske regjering nå tracer alt du gjør på nettet ? ;)

Og? :p

Lenke til kommentar

Jeg drømte en gang at jeg og søskenbarnet Øyvind mitt skulle overnatte ute i en mørk skog sammen med to Hufser og to Hattifnatter. Vi skulle sove i hver vår handlevogn.

En annen gang drømte jeg at jeg løp opp en bratt bakke med noen digre Pokémon etter meg.

Og så den drømmen der Harry Potter og Ronny skulle redde skolen fra en varulv.

De kjempet inne i gymsalen. Ronny stakk av, men Harry fortsatte.

Vi fikk beskjed av læreren at ulven ville klare å komme seg ut kl. 1, så vi fikk fri

Jeg gikk sammen med Øyvind og en fyr til hjemover. Vi stoppet ved et hotell og lagde et band, helt til læreren kom forbi og jeg spurte hva klokken var. Den begynte å nærme seg ett, så vi begynte å hjemover igjen. Da vi kom til svingen under kirka, og så ned på skolen, kunne jeg se varulven løpe ut. Da ble det så skummelt at jeg våkna.

Jeg har også drømt Lars Monsen reddet meg fra å bli tatt av en bjørn.

+ mange andre snåle drømmer.

Lenke til kommentar
At jeg gikk på bussen med en bleie på hodet og med under buksen på knærne og pikken hengende ut, så fkk jeg meg dame i drømmen og jeg skulle slikke henne men da hadde hun en bitte liten fitte og to små penis på lårene + to store litt lengere ned:D

Høres ut som en innholdsrik drøm må jeg si.!! :p

Lenke til kommentar

Jeg drømmer noen ganger at jeg for eksempel løper på is med et monster etter meg. Men da vet jeg at det er en drøm så da løper jeg frivillig mot monsteret og blir spist. Da våkner jeg.

Jeg oplever av og til noen ganger at jeg drømmer noe som skjer dagen etterpå. Håper ikke det blir slik med en av monster-drømmene mine.

Lenke til kommentar
Hehe, husker når jeg var rundt 11 år elns, skrev en drømmedagbok :p

Husker så å si hver eneste drøm jeg skrev ned, selv om jeg har mistet dokumentet nå (ja, skrev på dataen)

Alt fra plasser i dataspill, til helt random plasser :p

Har forresten merket at de 30 minuttene fra klokka ringer, til jeg står opp (antatt at jeg sovner (forsover) meg i mellomtiden), er den tiden jeg drømmer best :D

Har de villeste 30 minutters drømmene, er nesten som en tvserie ^^

Men det var en drøm som gjorde et spesielt intrykk på meg her om dagen.. Var en helnattsdrøm, ikke 30min ^^

Kom med en ferje, og steg ombord på en øy.. Regnet pisket ned, og jeg husker ikke så mye akkurat da hva jeg skulle.. Men gikk bort til et skur, og såg en liten jente (elns) ble kastet ut i regnet.. Jeg syntes synd på henne, og tok henne med inn i skuret igjen.. Hvem enn som kastet henne ut, var sporløst forsvunnet (lette gjennom hele skuret, var mange rom)

Dette skjedde om og om igjen, som et deja vu i drømmen, døgnene gikk som minutter.. Men hver morning, stod det noen nøkler i døren, som om han fyren (som kastet henne ut) kom tilbake av en eller annen grunn.. Ble litt redd da :p

Uansett, inntrykket var at jeg var der og gjorde en forskjell.. Når jeg våknet (reallife), så føltes det som om jeg hadde reddet livet hennes :)

Crazy :tease:

Er d ikke sånn at man drømmer 4-5 drømmer hvre natt? : p

Lenke til kommentar

At man husker drømmene sine senest før man våkner kan vel ha en sammenheng med at man er mer uthvilt. Jeg sover ca. 7 timer i hverdagene og husker ikke alltid hva jeg drømmer om. I helgene når jeg sover 10-11 timer føles drømmene mye lenger og virkeligere og jeg husker detaljer mye klarere. Jeg liker å ligge og drømme litt i badekaret om morran.

Jeg leste et sted at man har rundt 1000 drømmer i året, så det blir vel 2-3 hver natt?

Endret av Zarac
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hadde en småskummel drøm i natt.

Drømte at jeg var på vei hjem fra naboen, så en karavane med rundt 100 hvitkledde skikkelser som viste seg å være sand people fra Star Wars, de skulle visst drepe noen eller noe slikt, så jeg fant ut at jeg skulle ta de ut før den tid.

Da jeg hadde slakta ca hele karavanen, fant jeg ut at det ikke var sand people likevel, men asiatiske barn.

Fikk en skikkelig bad feeling, rykka til og våkna i et eller annet rom av en fyr i klassen over meg sto og skulle banke meg opp fordi jeg eide en ordbok, og også fordi jeg bodde sammen med dama hans, men først og fremst for det med ordboka. Etter å ha prøvd å snakke meg ut av det, men likevel fått litt bank, våkna jeg igjen (trodde jeg), åpna ei dør og fikk bank av en "berykta slåsskjempe" hjemmefra som jeg absolutt ikke har noen beef med og som jeg har vært med og tatt bilder av bilen hans og promotert den osv.

Og etter det, da jeg lå igjen i en blodpøl og kjente livet ebbe ut, våkna jeg. Med full angst og skalv og følte meg skikkelig jævlig.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

I natt drømte jeg at jeg opplevde en skikkelig nyttårsaften med skikkelig fine raketter osv, var ganske kult. Litt inni drømmen var jeg ute på et jorde, der sto det et batteri som tydelig ikke var tent så jeg gikk for å tenne den. Der lå det en lighter og alt, men etter at jeg hadde gjort det så jeg meg selv fra 3 person og gå gikk batteriet av i en skikkelig atombombe eksplosjon. Når jeg våknet hørte jeg et diggert bang utfor vinduet. Var ganske skremmende :p

Lenke til kommentar
Jeg har lest et sted at om man ikke husker drømmene sine, er det fordi man har drømt de ferdig.

Jeg har ikke lest noe om dette, men tror dette har noe for seg; eksempel

Har man mareritt husker man nesten alltid det, og mareritt slutter jo aldri. Jeg pleide(hadde avogtil mareritt da jeg var sånn 5-10 år) å våkne rett før monsteret eller hva det nå enn var skulle ta meg. ( eller hva for no fælt jeg drømte om). Det ble liksom aldri en slutt hvor jeg drepte monsteret eller hvor jeg ble drept av monsteret liksom.

Jeg kan aldri huske å ha hatt en drøm som bare var kos og fikk en koselig slutt. Ergo husker jeg det ikke fordi de ble ferdig

Endret av akrozo
Lenke til kommentar
Ja det er vel ikke usannsynlig det  :whistle:

Han Rune Rudberg har et særdeles originalt rykte på seg, hele Norges Rune Rudberg, hele Norges sex symbol.

Det er ikke noe galt med han, det er bare det at han er uheldig.

Det var skummelt. Skikkelig skummelt. Jeg var klam, redd og svett når jeg våknet igjen. :ermm:

hahaha jæ**li random ! xD

Lenke til kommentar

dette er noe av det skumleste og det j*vligste som noen gang har skjedd:

Jeg lå og sov, det var ganske kaldt, jeg drømte ikke noe spesielt. men så plutselig ble det et stort skrik og jeg så en svart satanistisk skapning som jeg ikke kunne se skikkelig, men bare skikkelsen på en måte den/det sto i skyggen så jeg så bare det svarte av den, men så ble d glohett i hele rommet (dette var på en iskald vinternatt) jeg begynte å svette som det holdt av varmen. så tok den og kvalte meg i drømmen. og så våknet jeg, men da ble jeg slått i magen og den presset hånda hardt i magen så plutselig skjente jeg ikke hånda lengre og ble kaldt igjen, men INGEN var i rommet.

Tro meg eller ei, dette skjedde klokka 5 på natta, torde nestenche å gå ud av rommet ittepå. måtte sitte å telle 1... 2... 3... så springe ut å smelle igjen døra og opp i stua....

og se på tv.. hva ellers kan man jøre 5 på natta..

PS: jeg er ikke gal!

Lenke til kommentar

Trodde du var en galning helt til jeg leste siste setningen der Markus. Tenk at jeg kunne ta så feil. Pen drøm btw.

Har hatt mange rare drømmer opp gjennom tidene. En av dem var da jeg hoppet ned fra Ullriken (fjell over Bergen) fra hustak til hustak med slalomski. Når jeg kom ned satt jeg i vogner på togskinner, mens jeg måtte kjempe meg fremover og slå ned dverger på vegen.

En annen gang drømte jeg at jeg hadde en orgie med 2 andre gutter og 3 jenter, så skiftet det brått og jeg var fanget i en stor sort borg av orkelignende vesener, som fikk meg til å arbeide så blodet og svetten rant. Jeg våknet midt under fluktforsøket, som jeg TROR var vellykket.

Endret av Genuine Genes
Lenke til kommentar

Jeg har drømt at jeg går rundt i byen helt naken, og jeg finner ikke klær.. skikkelig flaut og ekkelt:P

for lenge siden drømte jeg også at jeg og broren min løp oppover et fjell, også kom det en kjempe løpende bak oss som skulle spise oss. Men av en eller annen merkelig grunn kom jeg plutselig på at det bare var en drøm, i drømmen.. så jeg stoppet opp og sa "det er jo bare en drøm".. så kom kjempen mot meg, og spiste meg.. det kjentes vemmelig og alt ble rødt.. så våknet jeg.

Endret av Phase
Lenke til kommentar

Drømte en gang at jeg vant en konkurranse(usikker hvilken, startet liksom på premieutdelinga) hvor jeg vant Bill Gates' penger og helikopter. Så satte jeg meg inn i helikopteret og kjørte til random hus på stranda. Da jeg kom inn så jeg meg i speilet, og jeg var Bruce Willis. Så blir alt mørkt. Deretter våkner jeg i et soverom ála Charlie sitt i Two and a Half Men sammen med Jessica Alba. Da er jeg plutselig Charlie Sheen i et speil :hmm:

Ganske sær og meningsløs drøm, men god underholdning :tease:

Lenke til kommentar

Drømte en gang at lærern min var en uteligger. Haha :!: Jeg og noen folk var på kunstgresset og da kom han. Han hadde en fillebikkje og så helt forjævlig ut. Bikkja satt seg ned og ville ikke gå, men han dro den bortover på ræva. Han så på oss og forklarte at den hadde et udyr i ræva. Wtf?! Han ba lism meg om å passe på bikkja hans, men den stakk av. Da ble han forbanna og begynte å løpe etter oss. Den lærern har lism en rutete skjorte og den var blitt en ulljakke.. Så våkna jeg..

Husker den dagen på skolen. Vi satt i kantina og han kom mot oss. Jeg begynte å le noe jævlig og alle andre var stille :blush: Jeg hadde fortalt drømmen til folka og de fortalte den til han... Så flaut i lesetimen når han så på meg.

Lenke til kommentar

Drømte at jeg gikk runt i byen så kom det en hasjis å spør om æ har kokain så æ spør : ''Røyke ikke du hasj ?'' SÅ sir han : ''Næi æ røyke marijuana!'' Så jeg sku kjøre på Narvesen å kjøpe Kokain å marijuana til han men de var tom så jeg måtte finne gamle røtter i en grisebinge åsså plutselig kom politiet at det var ulovelig å snuse så jeg sa ''Jeg snuser da ikke'' så så jeg leppa mi var større en en tønna :p Vokna... å FLIRTE såm satan ;o

Lenke til kommentar
Jeg har lest et sted at om man ikke husker drømmene sine, er det fordi man har drømt de ferdig.

Jeg har ikke lest noe om dette, men tror dette har noe for seg; eksempel

[...]

Jeg kan aldri huske å ha hatt en drøm som bare var kos og fikk en koselig slutt. Ergo husker jeg det ikke fordi de ble ferdig

Dette kan da ikke stemme. Jeg opplever lykkelige slutter flere ganger på en natt hvis jeg er heldig. Men de gode drømmene varer lenger. Men jeg husker aldri hvordan de starter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...