Gå til innhold

Pcen restartes automatisk:/

Anbefalte innlegg

pcen min har fått en vond tendens til å restarte seg automatisk, utenom at jeg har en aning om hva som kan ha foresaket det:(

Windows error greiene sier at det er en device driver som foresaket erroren .. trur ikke at det er noe skjermkort som foresaker denne erroren ettersom jeg fikk nytt i går.. (ja erroren har vart en stund) .

Så please help :o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt samme problem med PC'en min hele tiden. Jeg kjører Windows XP på en AMD XP 1900+ maskin, med skjermkortet GeForce 2 MX 200. Helt plutselig så restarter maskinen seg selv, gang på gang. Av og til kan det virke helt fint i flere uker, men så kan det skje annen hvert minutt. Når maskinen har restartet så står det etter eller annet "could not complete drawing operation".

Men i dag så bestillte jeg meg ett nytt skjermkort, MSI GeForce4 Ti4200, og håper det skal løse problemet.

Lenke til kommentar

heisann det som hjelper dere med restart problemer det er å gå til egenskaper på min datamaskin avansert velg så instillinger under oppstart og gjenoppretting la det være haker i alle der untagen starte på nytt automtisk restart så sim salabim problem løst :D

Lenke til kommentar

Jo skal prøve .

Den låser seg oftest når jeg spiller Starcraft eller cs ( på starcraft skjer det jævli ofte:( )

Men pcen har en tendens til å låse seg midt i games etc også:( før trudde jeg dette hadde med skjermkortet å gjøre .. men må fikk jeg nytt i går og feilen var det fremdeles:(

Lenke til kommentar

heisann igjen det er en anna ting du kan gjøre og det er å gå inn i bios og sette skjermkort ytelsen til halvparten av det det er ut gitt på. det vil ikke slakke ned verken skjermkortet eller maskina slike det er med meg jeg har satt det på 64 mb (det er på 128) da vil ikke maskina prioritere skjermkortet for hvis den gjør det vil det bli komplikasjoner fordi ramen i skjermkortet er dobbelt av hastigheten som den andre ramen du har

lett forklart hva som vil skje er at maskina sender signaler til skjermkortet om du skal jobbe nå :o jeg vil ikke sier skjermkortet for jeg er raskere enn deg :o da kresjer heller jeg spillet /programma du jobber med helt til du stiller ned hastigheten min. instillingen i bios til skjermkortet finner du under agp settings sett den til det halve av ytelsen der da vil det være slutt med at spilla dine tryner :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...