Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble seg på "andre" sitt trådløse nettverk?

Anbefalte innlegg

Dette er sikkert ulovlig men jeg spør alikavell! Jeg leste for lenge siden (husker ikke hvor) om en ting jeg kunne koble til pcen og spore opp ett trådløst nettverk og så koble meg inn på det. Vi har en seilbåt her hjemme og har planer om en 2 ukers seil tur til sommern. Så jeg tenkte at om når jeg drar innom havnene at det kanskje kunne få kobla meg opp til internett for å lese dagbladet eller snakke litt på msn med laptopen min.

Har ikke de nye mobilene med raskt nett og gidder ikke å bruke det nette jeg har på mobilen min siden det er svin dyrt og gidder ikke å abnomrere på noe satelitt nett.

Takker for svar på forhånd :)

Mvh Viggo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Vi har hatt denne diskusjonen opptil flere ganger.

Den ene leiren synes det er helt greit å surfe på åpne nett (les: usikrede WAN-enheter hvor "eieren" ikke har/ikke ønsker ha tilgangskontroll).

Den andre leiren sidestiller dette med tyveri/"nasking"/mindre forseelse. :)

PS.

Det er noen leverandører/WAN-spots som har tilbud om "gratis surfing", men jeg tror ikke det er det det er spørsmål om her. :)

Lenke til kommentar

Siden noen sa det var lovlig så lurer jeg på om det finnes en ting som jeg kan koble på laptopen min som kan ta opp signaler fra trådløse nettverk var lengre avstander. Den trådløse kortet jeg har på bærbaren er ikke så spesielt bra ( ganske gammel bærbar )

Endret av Viggo1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Joda.

Det finnes da "WLAN Finder" gadgets.. Søk på Google.. :)

Når det er sagt så er det jo det enhver trådløs enhet skal gjøre.. søke etter WAN-enheter/nettverk innen rekkevidde.

Her er en USB-stick som gjør det du ønsker (litt dyr kanskje).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

hvis du kan koble til en ekstra antenne er jo dette noe:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=302660

jeg koblet meg til med nesten topp signaler på ett punkt som var ca 150m unna, og det var 2 hus som var direkte mellom meg og access-punktet

står at den skal kobles til routeren og ikke pc`n, men jeg koblet til pc`n, ingen problemer...

problemet med slike nettverk er om man "bryter" seg inn(les, eieren tror det er sikkert, og tolker din bruk som innbrudd"), eller om eieren har latt dette stå oppe, så andre kan fritt bruke dette nettverket, men det hører vel egentlig ikke helt hjemme her har som sagt tidligere her vært oppe noen ganger før

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...