Gå til innhold

HTC TYTN og wi fi

xtrail2

Anbefalte innlegg

Hei har nettop kjøpt en TYTN og prøver og koble til det trådløse nettet men får det ikke til og virke.

Er det noen som har en grei oppskrift på hvordan koble til trådløst?

Har også installert den siste Microsoft Active sync ,men jeg får ikke kontakt med telefonen.

Er det noen som har en link til ny Rom som kan fikse problemene.

Går det an og installere WM6 på denne telefonen.. og eventuelt hvordan det gjøres.

:hmm:

Håper det er noen som kan hjelpe..

Endret av xtrail2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei har nettop kjøpt en TYTN og prøver og koble til det trådløse nettet men får det ikke til og virke.

Har også installert den siste Microsoft Active sync ,men jeg får ikke kontakt med telefonen.

Går det an og installere WM6 på denne telefonen.. og eventuelt hvordan det gjøres.

8853342[/snapback]

Nøyaktig hva er det som ikke virker? får du ikke koblet til? finner du ikke routeren? hvilken router har du?

På activesync, får du ikke kontakt i det hele tatt?

Det går ann å installere WM6 ja, men den "offesielle" WM6 ROM'en fra HTC har ikke kommet enda.

Gidder du gå inn på Start->Settings->System->Device Information og poste

ROM version:

ROM date:

Radio version:

Er det norsk OS så heter det nok noe tilsvarende på norsk..

Lenke til kommentar

Å koble en PDA til Wlan er i prinsippet enkelt. Man går inn i Comm Manager menyen og skrur på Wlan. Så søker PDAen opp trådløse nettverk og viser de som er tilgjengelige. Man velger Wlan fra denne lista, trykker Koble til og så velger man Internett fsa neste "Vindu".

Hvis man har problemer så er det 97% sjanse for at det er routeren det må justeres på.

På PDA må du sørge for at Nettverkskortet bruker Internett-koblingen.

På router, ved problemer, pass på at SSID publißeres. Dette er navnet man ser på routeren i lista som nevnt ovenfor. Man kan, anbefales, å strippe routeren for all sikkerhetsinnstillinger midlertidig, ikke ha noen andre PCer eller enheter koblet til router, sjekke at router har siste firmware - se produsentens web-sider, sette router i enten 802.11b eller 802.11g modus - ikke mixed modus - så forsøke å koble PDA til på nytt. Funker det skrur man f.eks på MAC-filtrering - sikkerhet som holder lenge nok for privatpersoner, osv.

Activesync - går ut i fra at du bruker Windows XP? da kan du bruke AS 4.2 eller 4.5. Selv har jeg bare trøbbel med 4.5. Har man WM6 telefon må man bruke AS 4.5. Windows Vista krever Windows Mobile Device Center (WMDC). Activesync er, eller var, det mest ustabile produktet fra Microsoft jeg har vært borti. Grunnen til dette har MS skapt selv da de for Windows Mobile 2003 Second Edition (PPC WM2003 SE) baserte telefoner benyttet seriell kommunikasjon mellom PC og telefon - dette ble brukt på Activesync opptil ver.3.8. Da WM5 telefoner kom lagde de AS 4.0 - og da ble kommunikasjon gjort vha en nettverkskobling mellom PC og telefon. Dette betyr at din TyTN får en IP-adresse og dataene overføres vha TCP/IP. Dette igjen resulterer i at mye software på din PC trigger på koblingen - og i mange tilfeller blokkerer den. Mest vanlig er brannmurer og VPN-klienter. Men oxo USB-HUBer, docking for laptop, USB-kontakt (Bare sett USB-plugg i annen kontakt) kan medføre problem med AS. Det enkleste du kan gjøre er å få TyTN til å kommunisere vha seriell istedenfor RNDIS (Nettverkskobling). Jeg tror TyTN har et valg for dette - sjekk under Start-innstillinger-tilkobling. Det er kanskje oversatt til Tillat avansert nettverksfunksjonalitet. Hvis ikke kan du med din PC registrere deg på www.i-mate.no - husk klikk på link i e-post du får autom.tilsendt! så tar du din TyTN - kobler deg i fra PC (Napp ut USB-kabel) - skru av Wlan hvis det da ikke fungerer - surf til www.i-mate.no - logg deg inn - gå til Nedlasting og så til Pocket PC Utilities og trykk på blå pil til høyre for USB Svitsjer applikasjon. Svar Ja på alt, installer på Enhet. Gå på Start-Programmer og start USB Killer. Trykk på Serial og Yes nedert til venstre. Lukk vinduer og koble TyTN til PC vha USB kabelen.

Nei, ingen ROM fikser Activesync problemer!

WM6 skal komme til TyTN på seinsommeren. Det finnes hacka WM6 ROM til TyTN, men det er brudd på Copyright og kan medføre at PDAen din ikke funker. Garanti mistes også.

ROM oppgraderinger, dvs. offisielle, gjøres ved å laste ned en 30-80Mb stor fil fra leverandør, man bør ta vare på all info først, f.eks synke E-post Kontakter Kalender og Oppgaver og kopiere evt. bilder, dokumenter, musikk, etc. til minnekort (De bør ligge der i utg.pkt) eller PCen manuelt. Dette fordi alt på PDA slettes (Oxo operatøroppsett, SMS, MMS) og operativsystemet inst. på nytt. Så kjører man nedlastet ROM-oppgradering på PC. Da bør enten kommunikasjon med AS fungere eller man må sette PDA i Bootmodus. En veiviser startes når man kjører ROM-oppgr. Følg instruksene, kjempelett! Husk at PDA bør ha minst 50% strømkap. på batteri og fjern minnekort før oppgr. og ikke rør PDA i de cirka 15-20 min oppgr. tar!

Puh! skrevet på en MTeoR mellom Oslo S og Drammen togstasjon ;-)

8853342[/snapback]

Lenke til kommentar

Ganske sikker på at garanti bortfaller straks man har lagt inn en uorginal ROM. Det er jo i prinsippet det samme som å piratkopiere Vista og installere på en PC.

Tror det heter "USB til PC" eller noe i den dur, på settings-> tilkoblinger

Garantien mistes vel ikke med mindre man SuperCID'er pda'en?

Skreiv du alt det på MTeoR? Burde fått medalje..

8865762[/snapback]

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

hvor fannt du oppdateringen? Jeg prøver å registrere meg på support delen hos HTC, men virker som om det er noe galt, for jeg får ikke registrert meg..

Edit: fikk registrert meg nå

Edit 2: Fannt ingen ROM oppdateringer jeg.... :dontgetit:

Endret av Megnus
Lenke til kommentar
hvor fannt du oppdateringen?   Jeg prøver å registrere meg på support delen hos HTC, men virker som om det er noe galt, for jeg får ikke registrert meg..

Edit:  fikk registrert meg nå

Edit 2:  Fannt ingen ROM oppdateringer jeg....  :dontgetit:

9059491[/snapback]

Fant oppdateringen her:http://www.smartmobil.no/PNphpBB2-viewforum-f-66.phtml

men husker ikke helt hvor..

EDIt.

Det var her jeg fant den:http://www.smartmobil.no/Article643.phtml

Håper det ordner sej meds din HTC TYTN.

Jeg er i alle fall kjempe fornøyd etter oppdatering..

Endret av xtrail2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...