venomzorg Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Heisann godtfolk. har nå fått mine nye deler og syntes tempen er litt snål. har klokket min xp2400 til xp2600 med 166mhz fsb (166x12.5/13) og temperaturen påstås og være 31 grader idle (målt med pc probe som følgte med på pc'n)! jeg har en Volcano 7+ jeg har akuratt smørt på ny AS3, jeg har akuratt stripset opp alle kabler og og få god gjennomflyt til mine 4 kab vifter@12v. Dette er jo heftig luft kjøling men 31grader? på xp2400@xp2600(333) kan dette stemme? mb temp er 21 bare for og si det. tusen takk for svar! mvh Anders Lenke til kommentar
Laka Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Regner med at det er Asus Probe du bruker for å lese av temp. ? Det nytter ikke å bruke det programmet. Få deg et annet og les av riktig temp. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Kan du pliz finne en annen topic for denne threaden? Noe som "Problem med temperatur-måling"? Skaper et mye triveligere forum Ellers så ville jeg ha kjøpt meg et termometer å målt temperaturen selv, pga den type avmålinger er oftest ukorrekte. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Regner med at det er Asus Probe du bruker for å lese av temp. ? Det nytter ikke å bruke det programmet. Få deg et annet og les av riktig temp. hvilket? Lenke til kommentar
Nysil Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Så lenge PC`n er stabil etter OC ect. er det vel ikke såå farlig om temp er 30 eller 50 for den saks skyld? Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Så lenge PC`n er stabil etter OC ect. er det vel ikke såå farlig om temp er 30 eller 50 for den saks skyld? delvis enig. men jeg vil gjærne vite riktig temperatur. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Kjøp et digitalt termometer og legg sensor like ved core, må være med plast rundt sensor... Lenke til kommentar
Laka Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Kan du ikke bare se etter i BIOS ? Du kan jo laste ned Motherboard Monitor. Fant det ikke på download.com, men fant dette. Det fungerer nok like bra skla du se Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Kjøp et digitalt termometer og legg sensor like ved core, må være med plast rundt sensor... allt for mye pes. og nei jeg kan ikke bare se i bios, vil jo se ordentlige temps i win! det skal jo funke :-? Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Dersom du bruker de nyeste BIOS opptatteringene til ASUS hovedkort sammen med den nyeste versonen av ASUS Probe (v 2.19.00) så vildu få korrekt avlesninger av både temp målinger og det du måtte ønske.. Gå på ASUS sine sider så vil du finne det du trenger. John Kr Lenke til kommentar
drbass Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 last ned speed fan. Søk etter speed fan i www.google.com og ta det første treffet. Dette er et meget bra program, bruker det selv Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Dersom du bruker de nyeste BIOS opptatteringene til ASUS hovedkort sammen med den nyeste versonen av ASUS Probe (v 2.19.00) så vildu få korrekt avlesninger av både temp målinger og det du måtte ønske.. Gå på ASUS sine sider så vil du finne det du trenger. John Kr Nei det funket ikke. samme temps, kan de stemme da? det er vel ikke mulig at den faktisk ligger på 32 grader overklokket?! last ned speed fan. Søk etter speed fan i www.google.com og ta det første treffet. Dette er et meget bra program, bruker det selv testet speed fan 4.07, den fant bare harddisken. Bios viser også disse temps, var inne der og sjekket når jeg restartet. den viste 28grader :o dette kan vel ikke stemme? Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Har stort sett samme PC som deg. Ligger på 34 grader i idle og rund 42 grader loaded. Rom temp på ca 25 grader og hovedkort temp på 27 grader. Din temp stemmer helt sikkert. John Kr Lenke til kommentar
drbass Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Hmm, merklig at den bare hardisken, last ned motherboard monitor 5 da. Søk på mbm 5 i google så finner du dfen sikkert Lenke til kommentar
HAG Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 MBM5 manglet støtte for nForce2 kort sist eg sjekket, sjekk dette før nedlasting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå