Gå til innhold

XFX GeForce 8600GTS 675M 256MB. <Bra nok?

kjetilm

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt ut en del poster om dette men her er en ny en :dribble:

Er dette korte dugeli: XFX GeForce 8600GTS 675M 256MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDCP, 675/2000Mhz

Komplett-- XFX geforce....

Takler det spill som counter strike source, call of duty 2 perfekt??

++

Annet:

AMD atholon 64 x2 dual core3800+ 2Ghz

Media Center

verson 2002

Service Pack 2

1GB Ram

320GB minne

Tror jeg har 350w strømfosyning. ikke sikker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dessuten står det at det må bære 400w til det korte!!

Dette sto under utvidede Detaljer på komplett:

Perifere / grensesnittenheter: CD-ROM, ekstra strømkontakt, 400 W-strømforsyning, tilgrensende PCI-spor

Hva betyr det?

Endret av kjetilm
Lenke til kommentar
Dessuten står det at det må bære 400w til det korte!!

Dette sto under utvidede Detaljer på komplett:

Perifere / grensesnittenheter: CD-ROM, ekstra strømkontakt, 400 W-strømforsyning, tilgrensende PCI-spor

Hva betyr det?

8859857[/snapback]

CD-ROM:

Dette betyr at de forventer at du har en CD eller DVD spiller så du kan få lagt inn driverne.

Ekstra strømkontakt:

At du har en strømforsyning som har en 6pin PCIExpress strømkontakt (alternativt må man bruke en molex til PCIExpress overgang).

400W strømforsyning:

Anbefalt PSU er 400W eller større, men det vil nok gå bra hvis du har en høykvalitets PSU som er på 350W eller mer. Se hva den yter på 12V railen. Har du derimot en billig PSU kan 350W bli for lite, spesielt om du har mange andre enheter som trenger 12V i maskinen.

Tilgrensende PCI-spor:

Dette gjelder vel kun Gainward versjonen av 8600GTS. Den trenger 2 spor i motsetning til 1 spor som de andre kortene i serien trenger. Det betyr at PCI sporet ved siden av PCIExpress sporet må være ledig. Dette "problemet" unngår du enkelt ved å velge en annen leverandør av kortet enn Gainward. Gainward har laget et merkelig vifteopplegg og trenger derfor et spor ekstra. Bruk av 2 spor er mest vanlig på de kraftigste kortene så det er merkelig at Gainward har gjort dette for et mid-range kort.

Lenke til kommentar

OK her er all infoen jeg fant.

Strømforsyning:

Model DPS -350AB - 4A

input20-240V ~ 15A, 47-63Hz

Output +5V / 22A +3.3.V / 17A +5VSB / 2A,

350W MAX +12V1 / 15A -12V / 0.3A +12V2 / 14A,

TOTAL COMBINED POWER ON +5V & 3.3V CANT EXEED 130W

5V & +3.3V 130W

TOTAL COMBINED POWER ON +5V & +1.3V1 & +12V2 & +3.3V CANT EXEED 340W

+5V & +12V1 & 12V2 & 3.3V 340W

TOTAL COMBINED POWER ON +12V1 & +12V2 CANT EXEED 300W

+12V1 & +12V2

Detta var alt jeg fant. det kan vere noen små feil men jeg tror ikke det.

Lenke til kommentar
OK her er all infoen jeg fant.

Output  +12V1 / 15A -12V / 0.3A +12V2 / 14A,

TOTAL COMBINED POWER ON +12V1 & +12V2 CANT EXEED 300W

+12V1 & +12V2

Dette er spec info jeg fant om 8600GTS:

* CD or DVD-ROM drive

* 50MB of available hard disk drive space for basic driver installation

* Microsoft Windows Vista™ or XP operating system

* PCI Express-compliant motherboard with one vacant PCI Express x16 slot

* 375W PCI Express-compliant system power supply with a combined 12V current rating of 28A or more*

* One 6-pin PCI Express supplementary power connectors

-or-

* Two 4-pin Molex supplementary power connectors

Som du ser anbefales det at PSU'en yter mer enn 28A på 12V totalt. Det er 28A * 12V = 336W. Din PSU kan ikke gå over 300W på 12V totalt. Det blir vel noe snaut, spesielt om du ønsker å overklokke skjermkortet ditt.

Så jeg ville anbefalt å anskaffe en PSU som er endel større. Om PC'en er rimelig ny og du har planer om å oppgradere videre, bruke flere disker, DVD-spillere etc. så ville jeg kanskje gått for en 500W PSU. Men alt fra 400W og over bør gå bra med skjermkortet ditt. Det finnes mange bra PSU'er å få kjøpt. Sjekk målene på den du har idag. Er den på 15x14x8.6xcm (bxdxh)? Da burde du kjøpe en ny med de samme målene om du ikke har veldig god plass i kabinettet ditt. Modulære kabler til PSU'en er også noe du burde vurdere om du må bytte PSU.

Er det noen grunn til at du heller vil kjøpe en 8600GTS enn en 8800GTS 320MB? 8600GTS er et mid-range skjermkort som mange mener yter for lite til den prisen man må betale. At den støtter DX10 hjelper ikke så mye når spillene som kommer for DX10 vil kreve veldig mye kapasitet av skjermkortet. Kanskje de nye ATI mid-range skjermkortene som kommer i juli (HD2600 serien) vil yte bedre enn 8600GTS og ikke være dyrere?

Hvis du har lommebok til det og plass på hovedkortet så ville jeg kjøpt en 8800GTS. Kortet er 23cm langt og krever 2 sloter. Til 8800GTS bør du nok velge en 500W PSU. Jeg valgte dette til min nye PC og er veldig fornøyd med ytelse etc.

Lenke til kommentar

OK

se på dette:

PSU

Blir det bra sammen med

Skjermkort

Eller

Skjerkort

(Jeg tenker også med det at korte trenger ekstra strømkontakt.)

Det blir ca 3 147,- men det for da karnskje gå..

Men det gamle korte (Nvida Geforce 7300SE) ser ut til å ha en lengre PCI Ekspress elns enn de andre ledige plassene under. ? Hva betyr det?

Endret av kjetilm
Lenke til kommentar
Hvilken utgiver av korte bør jeg velge?

Gainward? XFX? Foxconn?

8905111[/snapback]

Billigst mulig, egentlig. Noen som sier at enkelte leverandører har bedre avtaler enn andre, slik at de kortene normalt sett er littegranne bedre mtp. overklokking. Men skal du ikke klokke er det HVERTFALL waste of money å gå for noe annet enn billigst mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...