Gå til innhold

Nissen? Haha!...Gud? Hvorfor ikke?

Anbefalte innlegg

Kan gud skape ett fjell så stort at han selv ikke kan flytte det? Hvordan er han da allmektig? Å hvis han ikke er allmektig, er han vel ikke udødelig?

9132192[/snapback]

det minner meg om et sitat fra Homer Simpson: Could Jesus microwave a burrito so hot that he self couldn't eat it? Ned Flanders kunne ikke svare, kanskje noen på forumet her kan?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tro på nissen, få meg ikke til å le!

Nissen var bare en menneske, mens religion har noe med Gud å gjøre!

Tro på Gud og vær med snill med mennesker du møter, da kommer du til himmelen! ;)

9135699[/snapback]

Tru på gud, få meg ikkje til å le!

Gud var bere eit eit menneske, og som blei skapt av menneskene!

Tru på Nissen og ver snill med andre du møter, då får mange gåver og presangar! ;)

Edit: Sepirioth: Einig med deg der. :thumbup:

Endret av Mr. Sviker
Lenke til kommentar
Kan gud skape ett fjell så stort at han selv ikke kan flytte det? Hvordan er han da allmektig? Å hvis han ikke er allmektig, er han vel ikke udødelig?

9132192[/snapback]

det minner meg om et sitat fra Homer Simpson: Could Jesus microwave a burrito so hot that he self couldn't eat it? Ned Flanders kunne ikke svare, kanskje noen på forumet her kan?

9132318[/snapback]

Er det forresten noen som har litt interesse av filosofiske problematiseringer av allmektighet? Leter litt etter noen som har skrevet artikler eller bøker om det. Og da mener jeg spesifikt idéen «allmektighet», ikke f.eks. Dawkins sine skriblerier (han er jo heller selvfølgelig ingen filosof).

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

Nissen finnes jo selvfølgelig. Han er usynlig, så det er bare litt vanskelig å finne han. Også kan han sakne ned tiden drastisk. Det er derfor han ikke bruker flere år på å dele ut gaver (eller tar fyr på grunn av den høye friksjonen i den høye farten han måtte ha kommet i om han ikke hadde kunnet sakne ned tiden). Han har også et veldig godt system for å holde hjemmebasen hans skjult, ved å ha basen i jordens indre (han har selvfølgelig laget en ugjennomtrengelig sfære rundt basen for å beskytte mot flytende magma). For å komme seg ut av basen teleporterer han til utposten sin på nordpolen.

Jeg tror dette skal være svært vanskelig å motbevise, men bare fordi man ikke kan bevise noe betyr ikke at det eksisterer

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V
w--wh--what? :cry:

There is no santa? :(

9143634[/snapback]

Han finnes! Det er bare de kristne fanatikerne som prøver å dekke opp hans eksistens.

True story!

Lenke til kommentar

Topic:

Når jeg argumenterer med at den kristne guden er like sannsynlig som julenissen, Tor med hammeren, tannfeer, Zevs eller det flygende spaghettimonsteret, får jeg ofte til svar at:

"De figurene du nevner har visse egenskaper knyttet til seg som gjør det lett å motbevise dem. Gud kan verken bevises eller motbevises, så det er like dumt å si at han ikke finnes som å si at det er helt sikkert at han finnes."

Jeg mener at de kristne tar feil: den kristne guden er ikke mer ubeviselig enn andre guder og overnaturlige vesener. Han har visse egenskaper knyttet til seg gjennom Bibelen som lett lar seg motbevise. Hvis man bortforklarer alt dette som symboler (symboler på hva??), og sitter igjen med "Gud" definert som "den første årsak", "energi", "en høyere makt" eller lignende, lurer jeg på hvorfor disse menneskene i det hele tatt kaller seg kristne.

Lenke til kommentar

Blir det samme som strøm. Man kan ikke se at det går strøm igjennom en ledning, verken med det blotte øyet eller ved hjelp av instrumenter. Man kan måle det og anta at det er atomer som flytter på seg.

Og hvis stikker to strømledninger ut av veggen og jeg ber deg i de to samtidig...

Gjør du det da?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...