Latskap Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Jorden ble sett paa som et rundt legeme av forskere naar kirken styrte europa! Det man kunne bli uglesett paa av kirken hvis man hevdet var at jorden gikk rundt sola og ikke motsatt. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 At folk trodde at jorden var flat for relativt kort tid siden er jo en myte. Det er særdeles lenge siden noen som helst med noe mellom øra trodde at jorden var flat. Informasjon spredte seg selvfølgelig ikke den gang på samme måte som den gjør nå, så det var sikkert mange som trodde den var flat relativt lenge, men idéen om at den er rund er veldig gammel, og har vel fått forskjellige grader gjennomslag utover i historien, men vært respektert lenge. Lenke til kommentar
H-e-l-l-o Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Nissen, Tannfeen og Dodraugen er tre skapninger som er mektigere enn Gud. Det er de tre som skapte Jorden, Gud tok bare æren for det. Om noen imidlertidig motbeviser det, så bytter jeg ut Nissen, Tannfeen og Dodraugen med The Flying Spaghetti Monster. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Fasiten finnes, i den grad man kan kalle tilnærmet 100% sikkerhet med dagens vitenskapelige metode for fasit. Diskusjonen er for øvrig svært viktig, fordi den forhåpentligvis får kristne og andre religiøse til å forandre sitt livssyn, slik at det samsvarer mer med virkeligheten. Noe jeg tror er en viktig forutsetning for utvikling og fredelig sameksistens. 9069739[/snapback] og for noen få hundre år siden var vitenskap helt sikre på at jorden var flat og at solen gikk rundt jorda, selv om vi har bedre teknologi enn de hadde, så betyr det ikke automatisk at alle spekulasjoner de finner på er riktige, om noen få hundre år igjen så kan det vise seg at dette egentlig var latterlig fordi nå har vi enda bedre teknologi, dessuten er det umulig og motbevise eksistenen av noe, og viss gud eksiterer så vil han stå utenfor sin kreasjon, han vil ikke være påvirket av tid eller mennesker, han vil også være større enn det hvor lille hjerne kan forstå, ellers ville han ikke være verdt og tilbe. 9076627[/snapback] det var takketvære kirken at folk trode jorda var falt og jorda var sentrum i universet, hadde kirken latt vitenskapen være i fred i stede for å drepe dem, ville vi bevist at jorda ikke var flat lenge før vi gjorde det 9077112[/snapback] Kirken hevdet da aldri at jorda var flat, den hevdet at sola var et legeme som gikk i sirkler rundt Jorden som roterte rundt seg selv og som ellers stod stille. De hevdet ogsaa at Jorda var universets midtpungt. Vikingene trodde blandt annet at jorda var flat, hva har det med kirken aa gjore? 9077179[/snapback] stemmer det, bare en film om columus som ikke var helt korrekt, Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 (endret) Nissen, Tannfeen og Dodraugen er tre skapninger som er mektigere enn Gud. Det er de tre som skapte Jorden, Gud tok bare æren for det. Om noen imidlertidig motbeviser det, så bytter jeg ut Nissen, Tannfeen og Dodraugen med The Flying Spaghetti Monster. 9077302[/snapback] Gjor det du, personlig tro bryr ingen seg om. Hvis ikke de er ekstreme da.. Endret 15. juli 2007 av Latskap Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Jeg får håpe for din egen del at du skrev det innlegget i fylla. 9075596[/snapback] Ja. Men jeg står for det fortsatt. Har du ikke hørt om syndfloden? Gud tok livet av så godt som alle krypdyr på planeten. Jeg vil si han da er ganske syk i hodet. 9085785[/snapback] Ja, enig. Det er sykt å drepe. Men hvis gud fins og gud er skaperen, så har han likevel rett til å gjøre dette. Hvorfor har han rett til det? Fordi han står over sitt eget skaperverk, dessuten er det ingen som kan stoppe han. Hans veldige majestet Kan krukken si til krukkemesteren: "Hvorfor skapte du meg slik og slik" Endret 16. juli 2007 av Databamse Lenke til kommentar
Sherra Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Jeg får håpe for din egen del at du skrev det innlegget i fylla. 9075596[/snapback] Ja. Men jeg står for det fortsatt. Har du ikke hørt om syndfloden? Gud tok livet av så godt som alle krypdyr på planeten. Jeg vil si han da er ganske syk i hodet. 9085785[/snapback] Ja, enig. Det er sykt å drepe. Men hvis gud fins og gud er skaperen, så har han likevel rett til å gjøre dette. Hvorfor har han rett til det? Fordi han står over sitt eget skaperverk, dessuten er det ingen som kan stoppe han. Hans veldige majestet Kan krukken si til krukkemesteren: "Hvorfor skapte du meg slik og slik" 9085829[/snapback] Han har da ikke rett til å drepe oss fordi han har skapt oss. Jeg mener han fortjener straff. Du har ingen rett til å drepe barna dine, selv om du har skapt dem. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Jeg får håpe for din egen del at du skrev det innlegget i fylla. 9075596[/snapback] Ja. Men jeg står for det fortsatt. Har du ikke hørt om syndfloden? Gud tok livet av så godt som alle krypdyr på planeten. Jeg vil si han da er ganske syk i hodet. 9085785[/snapback] Ja, enig. Det er sykt å drepe. Men hvis gud fins og gud er skaperen, så har han likevel rett til å gjøre dette. Hvorfor har han rett til det? Fordi han står over sitt eget skaperverk, dessuten er det ingen som kan stoppe han. Hans veldige majestet Kan krukken si til krukkemesteren: "Hvorfor skapte du meg slik og slik" 9085829[/snapback] Han har da ikke rett til å drepe oss fordi han har skapt oss. Jeg mener han fortjener straff. Du har ingen rett til å drepe barna dine, selv om du har skapt dem. 9086100[/snapback] Det er kun autoritet og makt som "har rett". Ingenting annet gjelder. Man kan gjerne være etisk av seg, man kan gjerne være lovlydig, man kan gjerne ha sterke meninger, men til sist er det kun makt og autoritet som "har rett". Hva er vitsen med å heve stemmen, hvis man ikke også kan heve slegga? Endret 16. juli 2007 av Databamse Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Jeg får håpe for din egen del at du skrev det innlegget i fylla. 9075596[/snapback] Ja. Men jeg står for det fortsatt. Har du ikke hørt om syndfloden? Gud tok livet av så godt som alle krypdyr på planeten. Jeg vil si han da er ganske syk i hodet. 9085785[/snapback] Poenget er at du ikke leser innlegg til andre før du svarer selv. Lenke til kommentar
Sherra Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Jeg får håpe for din egen del at du skrev det innlegget i fylla. 9075596[/snapback] Ja. Men jeg står for det fortsatt. Har du ikke hørt om syndfloden? Gud tok livet av så godt som alle krypdyr på planeten. Jeg vil si han da er ganske syk i hodet. 9085785[/snapback] Ja, enig. Det er sykt å drepe. Men hvis gud fins og gud er skaperen, så har han likevel rett til å gjøre dette. Hvorfor har han rett til det? Fordi han står over sitt eget skaperverk, dessuten er det ingen som kan stoppe han. Hans veldige majestet Kan krukken si til krukkemesteren: "Hvorfor skapte du meg slik og slik" 9085829[/snapback] Han har da ikke rett til å drepe oss fordi han har skapt oss. Jeg mener han fortjener straff. Du har ingen rett til å drepe barna dine, selv om du har skapt dem. 9086100[/snapback] Det er kun autoritet og makt som "har rett". Ingenting annet gjelder. Man kan gjerne være etisk av seg, man kan gjerne være lovlydig, man kan gjerne ha sterke meninger, men til sist er det kun makt og autoritet som "har rett". Hva er vitsen med å heve stemmen, hvis man ikke også kan heve slegga? 9086288[/snapback] OK, jeg tror vi mener forskjellige ting med "rett". Jeg har, i følge din definisjon, rett til å drepe hele familien min mens de sover, fordi jeg har makt til det. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) Jeg får håpe for din egen del at du skrev det innlegget i fylla. 9075596[/snapback] Ja. Men jeg står for det fortsatt. Har du ikke hørt om syndfloden? Gud tok livet av så godt som alle krypdyr på planeten. Jeg vil si han da er ganske syk i hodet. 9085785[/snapback] Ja, enig. Det er sykt å drepe. Men hvis gud fins og gud er skaperen, så har han likevel rett til å gjøre dette. Hvorfor har han rett til det? Fordi han står over sitt eget skaperverk, dessuten er det ingen som kan stoppe han. Hans veldige majestet Kan krukken si til krukkemesteren: "Hvorfor skapte du meg slik og slik" 9085829[/snapback] Han har da ikke rett til å drepe oss fordi han har skapt oss. Jeg mener han fortjener straff. Du har ingen rett til å drepe barna dine, selv om du har skapt dem. 9086100[/snapback] Det er kun autoritet og makt som "har rett". Ingenting annet gjelder. Man kan gjerne være etisk av seg, man kan gjerne være lovlydig, man kan gjerne ha sterke meninger, men til sist er det kun makt og autoritet som "har rett". Hva er vitsen med å heve stemmen, hvis man ikke også kan heve slegga? 9086288[/snapback] OK, jeg tror vi mener forskjellige ting med "rett". Jeg har, i følge din definisjon, rett til å drepe hele familien min mens de sover, fordi jeg har makt til det. 9089743[/snapback] Nei du har ikke autoritet til det. Dine familiemedlemmer har bundet deg emosjonelt. "Gud" er tydeligvis ikke bundet av dette. Bare for å statuere et lite eksempel. Endret 17. juli 2007 av Databamse Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Nei du har ikke autoritet til det. Dine familiemedlemmer har bundet deg emosjonelt. "Gud" er tydeligvis ikke bundet av dette. Bare for å statuere et lite eksempel.9089758[/snapback] Så kravet for å være(/leke) Gud er å være totalt følelsesløs. Lenke til kommentar
Sherra Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Trodde Gud elsket menneskene...Vel, la oss si jeg var en iskald person som ga faen i alt og alle. Ville jeg da hatt rett til å drepe? Lenke til kommentar
H-e-l-l-o Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Religiøse ekstremister finner uansett en eller annen grunn for at Gud drepte noen som ''ikke hadde gjort noe''. Nå må jeg egentlig si at jeg ikke forstår hvordan religion i det hele tatt klarer å overleve i moderne tid. Det er flere tydelige beviser for hva vitenskapen angår enn det som er skrevet i en 2000 år gammel bok, og mange av disse bevisene kan du selv se. For meg er ''God is dead'' konseptet helt logisk. Vi har selv født han fordi vi trengte svar, og nå, når vi har nok vitenskap og helt konkrete svar, så har vi ''drept'' han. Nissen er derfor like ulogisk å tro på som Gud. Brevene vi sender til Nissen som vi aldri får svar på kan vi jo sammenligne med bønner. Endret 18. juli 2007 av H-e-l-l-o Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Alle vet jo at alt styres av en blåhval ved navn Blaa Whal. Jeg trodde det var almennkunnskap. Alle andre religioner og guder har visst at vi blir styrt av noe, men de har bare gjettet feil på hvem Skaperen, Styreren og Svømmeren er. Som minner meg om verket til Terry Pratchett der planeten er en disk på fire ellefanter som står på toppen av en skilpadde som ukontrolerbart svever rundt i tid og rom (tror neppe forfatteren bare tar seg en kopp kaffe nei). Viten tar over for Relgion i et moderne samfunn, feks når alle deler i et menneske kan byttes ut med mekaniske deler, er vi på vei mot evig liv. Relgioner (nissen også) er nok ønske tenking. Ikke bare for å gi mening til livet men også noe mange har brukt for å kontrolere mennesker siden menneske dro fra Afrika (tror jeg) Endret 19. juli 2007 av simalarion Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Nissen er derfor like ulogisk å tro på som Gud. Brevene vi sender til Nissen som vi aldri får svar på kan vi jo sammenligne med bønner. 9099403[/snapback] I Noreg så får ein svar på de fleste brev ein sender til nissen. Det har eg nemlig fått! Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Tror jeg leste i lokalavisa en gang at alle brev til nissen som ble sendt fra norge kom til "nissen" i julehuset i Drøbak i Akershus. Lenke til kommentar
Hobbyhorse73 Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Hva om nissen og Gud er det samme legmet? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Tror jeg leste i lokalavisa en gang at alle brev til nissen som ble sendt fra norge kom til "nissen" i julehuset i Drøbak i Akershus. 9111056[/snapback] Om man kjörer inn i dröbak så er det et trekantskilt med en nisse på. Så mange brev til nissen havner i det huset som ligger ved siden av den nissen. Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Kan gud skape ett fjell så stort at han selv ikke kan flytte det? Hvordan er han da allmektig? Å hvis han ikke er allmektig, er han vel ikke udødelig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg