Gå til innhold

Hvorfor fungerer ikke ti4600'en min?

tv-freak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei..

hvor mye koster dette kortet??..

Creative Geforce4 Ti4600 hos Elkjøp 2000kr

Det må jeg si var uhyre billig for å være elkjip. De pleier å selge Geforce 2 GTS til 2000 kr, eller skriker ut "GEFORCE 4(mx...420.....) HELT RÅ YTELSE" slik at alle n00bs løper til butikken og kjøper et genuint geforce4mx420 og tror at de har gjort et kupp, når alle andre "idioter kjøper" gf4 4600 for den tredobbelte prisen.

Elkjip og Spaceworld vet skitt ikke hvordan de skal prise hardware. Skjermkort er særdeles overpriset.

Enig! Engan så jeg et Voodoo 3500 til 1500 kr!

Lenke til kommentar

Hmm jeg husker ikke helt det er sammen med en lang liste med ting. Og det er en av de instillingene du kan instille på. Det var det jeg reagerte på. Hvis det sa deg noe. Det var vel der hvor man instillte på skjermkort osv i bios.

Let deg fram og hvis ikke kan jeg starte opp i bios.

Lenke til kommentar

Elkjip og Spaceworld vet skitt ikke hvordan de skal prise hardware. Skjermkort er særdeles overpriset.

Jeg blir lei meg jeg.... rett og slett lei meg..

Skaff deg jobb på en av butikkene så finner du fort ut hvorfor enkelte varer er høyt priset..

Lenke til kommentar

Ja, er nok det at at AGP statusen er av. Sjekket med aida på min maskin og den er på. Du finner sikkert en setting for dette i biosen selv om det er en ferdigprodusert PC som har lite å stille på i bios. Ditt forrige grafikkort - er det integrert på hovedkortet? I så fall må du slå det av i bios for å bruke det nye. Det fulgte vel en manual med for hovedkortet (bios/dipsvitsjer)?. Jeg har selv noen ganger opplevd dårlig score i 3dmark - 8500 - som har rettet seg etter avinstallering/nyinstalllering av drivere. Med den maskinen du har burde du minst ha 11000 i 3dmark.

AthlonXP 2000+

Asus A7V-333 RAID

Point of View Ti4200XP

512MB Twinmos PC2700 DDR

IBM Deskstar 120GXP 120 GB

IBM Deskstar 180GXP 120 GB

2 X Western Digital 400 40 GB (Raid 0)

Lite On LTR-40125S 40X/12X/48X

Pioneer DVD-106 40X

360PSU

WinXP Pro SP1

Lenke til kommentar
Ja, er nok det at at AGP statusen er av.  Sjekket med aida på min maskin og den er på. Du finner sikkert en setting for dette i biosen selv om det er en ferdigprodusert PC som har lite å stille på i bios. Ditt forrige grafikkort - er det integrert på hovedkortet? I så fall må du slå det av i bios for å bruke det nye. Det  fulgte vel en manual med for hovedkortet (bios/dipsvitsjer)?.  Jeg har selv noen ganger opplevd dårlig score i 3dmark - 8500 - som har rettet seg etter avinstallering/nyinstalllering av drivere. Med den maskinen du har burde du minst ha 11000 i 3dmark.

AthlonXP 2000+  

Asus A7V-333 RAID

Point of View Ti4200XP

512MB Twinmos PC2700 DDR

IBM Deskstar 120GXP 120 GB  

IBM Deskstar 180GXP 120 GB

2 X Western Digital 400 40 GB (Raid 0)

Lite On LTR-40125S 40X/12X/48X

Pioneer DVD-106 40X

360PSU

WinXP Pro SP1

Ditt forrige grafikkort - er det integrert på hovedkortet? Nei, GF2mx sto i agp porten.

Det fulgte vel en manual med for hovedkortet (bios/dipsvitsjer)? Leter.....nei. Bare en WindowsME for idioter og slå på og koble til maskinen for idioter(dette var den såkalte brukerhåndboken).

I bios så er AGP 4x - enabled. Ikke noe AGP på/av knapp i bios.

Har lett på hovedkortet men ser ingen switcher (jeg vet hva det er, har mekka pc før, så du ikke tror jeg er helt stupid). Kanskje det er under noe, det er ganske fullt der!

Skal lete på nettet etter brukerhåndbok (fujitsu-siemens)for de som vet hvordan man slår på maskinen og faktisk vet hvordan man bruker den.

En brukerhånd nå til dags er en bok for folk som ikke har sett en pc før! :roll:

Er ikke en ordentlig brukerhåndbok hvis det ikke står noe om maskinen som man faktisk har bruk for å vite.

Lenke til kommentar
De har ingen inne og de får de ikke inn før en stund. Så de sender det bare inn og da er det sannsynlighvis ingen igjen.. ;(

Riktig det.... :roll: Vis jeg prøver å få byttet den så får jeg vel ingen tilbake, bare et lurt smil å masse venting.

Lenke til kommentar

AGP porten er standard +1.5V så det har ikke noe med det å gjøre. Men prøv å enable Fast Writes som Hk'et har støtte for og som Geforce-serien har utnyttet fra starten av. Det vil i allefall gi en forbedring.

Og så stusser jeg litt på at du har satt av så mye som 256Mb til AGP porten. Du har jo 128Mb på kortet. Har alltid latt den stå på default - verdien på 64Mb.

Se denne som er en artikkel fra i fjor:

http://www.tweak3d.net/articles/aperture-s...ize/index.shtml

som har følgende konklusjon:

"Ideally, you’d want to run a 256 MB AAS, as it would result in the best video performance and compatibility. As our tests showed though, 256 MB AAS does not work on all PCs and configurations, so it must be tested. You should run an AAS of 256 MB on your system if you do not experience problems and you have the memory to spare (or you do not notice problems with applications hogging your memory). Remember that even if you have a 256 MB aperture size set, it is highly unlikely that you’ll use nearly 256 MB of memory at a time."

Lenke til kommentar
Kjetil Lura: Det står agp-status:av, hva har det å si for meg og hvordan kan jeg slå den på? I bios står agp 4x: enabled (på).

Titter litt rundt nå.

Beklager seint svar på spørsmålet ditt. Om du ikke kan se om agp er på i det programmet kan være at du må oppdatere AIDA. Start aida-file-netupdate. Og hvilken driver bruker du, har du nvidia driver 41.09.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...