elgizmo Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 hva med denne? Fag: 2 Bedriftsøkonomi Prøve 1: 5 Prøve 2: 6 Heldags: 4 Skryt for god muntlig aktivitet. Godkjente innleveringer. Karakter fra 1. termin: sterk 4. Standpunkt: 4 Mener da jeg fortjener en 5er her?? Ble rimelig overraska ja.. 8855857[/snapback] Ser nå at jeg faktisk fikk 4+ på heldagsen.. Lenke til kommentar
Ingeniørstudent Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Er ikke uenig i de karakterene du har fått. Men de er begge veldig sterke. Man legger vekt på framgang i faget + 2.termin og at man for å få 5'er må kunne tolke og komme med egne konklusjoner. Lenke til kommentar
elgizmo Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 var opp i muntlig eksamen i samme fag i dag. Solid 5er. Enda noe som tyder på at 4 i standpunkt er for lite. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Tss, bedøk muntlig er en lek Lenke til kommentar
kristinam Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 hva med denne: har hatt en veldig sløv lærer i religion dette året, og vi har nesten ikke hatt prøver. ihvertfall fikk jeg 5 før jul. etter jul har vi bare hatt et prosjekt som vurderingsgrunnlag (læreren ble sykemeldt), fikk 6 på prosjektet. får også skryt for muntlig aktivitet. allikevel fikk jeg bare 5 i religion. va tycks? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Er dette på ungdomsskolen eller videregående? På ungdomsskolen burde du sikkert ha fått 6, men på videregående trenger du det lille ekstra for å kunne oppnå 6 i religion. Et par i klassen min som var 5++++ i faget, men fikk ikke 6 fordi de manglet det lille ekstra som kreves. Det å få skryt for å være aktiv muntlig kan godt være 4 og 5. På prosjektet fikk dere 6, men læreren lager seg også opp en mening hva dere enkelt gjorde. Det er vel bare å kjøre på å klage hvis du mener du har et grunnlag for det, bra umulig å vite det ut ifra det du forteller. Lenke til kommentar
kristinam Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 går vk2, så er godt mulig du har rett.. men jeg tenker jeg klager uansett, jeg kan jo _uansett_ ikke gå ned liksom. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Ellers har jeg fått vite at jeg ikke har hatt noen imponerende muntlige prestasjoner denne terminen. 8852965[/snapback] Geografi er et muntlig fag, og derfor har du nok blitt trukket for manglende muntlige prestasjoner. Jeg hoppa til 3 pga det (: Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Kan man ikke gå ned? Eller tror du bare at du ikke kommer til å gå ned? På høyskole kan man i hvertfall det. En jeg studerte sammen med gikk i den fella. Fikk en rimelig ok karakter på eksamen, men mente han burde fått bedre, og klagde. Inn kom en ny ekstern sensor, som vurderte klagen, og konkluderte med at første sensor hadde vært for snill. Fyren gikk da ned en karakter. Snakk om å skyte seg i foten ;-) Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Kan man ikke gå ned? Eller tror du bare at du ikke kommer til å gå ned? På høyskole kan man i hvertfall det. En jeg studerte sammen med gikk i den fella. Fikk en rimelig ok karakter på eksamen, men mente han burde fått bedre, og klagde. Inn kom en ny ekstern sensor, som vurderte klagen, og konkluderte med at første sensor hadde vært for snill. Fyren gikk da ned en karakter. Snakk om å skyte seg i foten ;-) Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 På eksamen kan man gå ned som bare det, men tvilsomt at læreren setter deg ned i et fag, han kjenner deg som regel så godt at karaktergrunnlaget er satt. På eksamen skal du klage uansett hvis du får 1. Hvis du får 2 så skal du tenke deg grundig om, enten har du en genialt bra tekst, som sensor ikke forstod, eller så har du en elendig tekst. Klager du så stryker du kanskje, men du kan også stryke selv om du har en god tekst, bare at sensor nr. 2 heller ikke forstår den. Du skal ikke klage på eksamenkarakteren hvis du bare vil ha en karakter bedre, for det får du ikke, du skal klage hvis du mener det er helt feil, og fortjener minst 2 karakterer mer. Lenke til kommentar
kristinam Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 man kan jo selvfølgelig gå ned, jeg vet om folk som har klagd på 2 på eksamen og strøk. men hun har jo ikke noe som helst grunnlag for å sette meg ned når jeg ligger på en sterk 5? det blir jo for dumt hvis jeg får 4 da. jeg spurte min kontaktlærer og hun var skikkelig bitch og sa jeg måtte skjerpe meg og at jeg burde være dritglad for å ha 5 og at det er mange som skulle ønske de hadde det osv. utrolig usaklig. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Tja. Det kommer vell ann på mange ting. Bl. a. hvem det er som skal behandle klagen. At læreren din har deg liggende på en sterk 5 betyr ikke at den som behandler klagen er enig. Kanskje læreren din er veldig snill, og den som behandler klagen er svært streng. Å klage vil alltid være en slags risk. Lenke til kommentar
kristinam Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 men i et fag er det jo læreren som hatt meg i timen og som har rettet prøver/annet arbeid. så noen andre lærere har jo egentlig ikke noe grunnlag til å forandre på min fagkarakter. med eksamen er det annerledes. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) Og da vil det vell være slik at en eventuelt klagebehandling vil legge mer vekt på hvordan du har prestert på prøver og tentamen? Om munntlig prestasjoner/aktivitet i klasserommet har trukket deg opp, vil du da risikere en dårligere karakter. (Dette er selvsagt noe jeg tror, ikke noe jeg kan klaske bevis for på bordet) Vet ikke hvordan dette gjøres i praksis, men jeg kan se for meg at klagebehandler da vil gå gjennom dine prøver og vurdere karakteren på disse (om man har tilgang til prøvene), for deretter vurdere helhetskarakteren til slutt. Endret 16. juni 2007 av cyclo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå