Gå til innhold

Første kamera, så tilbud hos elkjøp, er dette bra?


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe mitt første video kamera. Gikk for noen år siden på filmlinje på folkehøyskole så litt kan jeg om filming å redigering men heller lite om kamera og hva som funker bra og ikke hos selve kameraet.

 

Så så jeg dette tilbudet Elkjøp

 

Og prisen er også under det jeg har tenkt å bruke... Men spesifikasjoner virker jo bra?

Endret av Nelnar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig ville jeg aldri kjøpt det kameraet av flere grunner:

 

*JVC havner sjelden eller aldri opp mot toppen i stortester

* Harddiskkamera har dårligere bildekvalitet og dårligere holdbarhet enn mini-DV. Det er også uegnet hvis du skal redigere, og har en rekke andre ulemper.

 

Gå heller for et Panasonic mini-DV kamera i samme prisklasse, så får du et helt annet kamera med tanke på bildekvalitet. GS320 har 3CCD sensorteknologi som gir fantastisk god fargegjengivelse og skarphet, optisk bildestabilisator og Leica-lisensiert optikk. Det er også et av de mest driftsikre kamera på markedet.

 

Du vil finne mange anbefalninger av dette kameraet om du søker på forumet. Forgjengeren GS300 er også mye omtalt, så hvis du ikke finner nok om GS320, så kan du lese litt om dette også. De er ganske like.

Lenke til kommentar

I den prisklassen ville jeg heller sett på SDRH20 eller SDRH250 fra panasonic. Disse har veldig veldig bra bildekvalitet så langt jeg har sett på utstillingsmodeller i elkjøp'en jeg jobber på, fint design og god skjerm. Panasonic leverer, det er min erfaring igjennom de siste årene :).

 

Om det først skal være harddiskkamera du ønsker.

 

Hvis du skal gå for tape, se på nvgs320 feks :).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...