MasterOfDisaster Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 kan jeg trekke vanlig jord til chassiet fra forsterkeren min? eller burde jeg til Jord på batteriet? Er i første omgang snakk om 30A Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 kan jeg trekke vanlig jord til chassiet fra forsterkeren min? eller burde jeg til Jord på batteriet? Er i første omgang snakk om 30A 8852916[/snapback] Sitter forsterkeren din i bagasjerommet kan du jorde i feste til baksete eller sikkerhetsbelte. Skrap bort lakken først, og bruk en solid ringkabelsko. Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 kan jeg trekke vanlig jord til chassiet fra forsterkeren min? eller burde jeg til Jord på batteriet? Er i første omgang snakk om 30A 8852916[/snapback] Sitter forsterkeren din i bagasjerommet kan du jorde i feste til baksete eller sikkerhetsbelte. Skrap bort lakken først, og bruk en solid ringkabelsko. 8854650[/snapback] Dette jeg trodde=) ville bare forsikre meg Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Du bør kanskje også trekke ny jord fra batteri til chassis. Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 dette er også gjort=) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Jord til chassis holder som regel mer enn 30A originalt. Den skal jo gi strøm til starteren, og den trekker mye mer enn 30A. Endret 2. juli 2007 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Du kan også jorde i bolten til reservehjulet. Lenke til kommentar
re-load Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Du kan også jorde i bolten til reservehjulet. 8987358[/snapback] NEI ! Skal det jordes bak i en bil, er det kun selefestene som er bra nok. BASTA. Virker gjør det nok uansett, men hvis du vet hvordan er karrosseri er oppbygd så jorder du ikke i reservehjulsbolten. Endret 2. juli 2007 av re-load Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Fungerer nå ypperlig til min bilstereo. Virker som det er mer enn bra nok jording til forsterkeren, for den spiller som en drøm. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+781234 Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Det beste er vel å feste i eventuelle bolter bak i bagasjerommet? Skru ut bolten, skrap og puss vekk lakken, og bruk, som nemnt, for all del en skikkelig kvalitetskabelsko. Lenke til kommentar
re-load Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Det beste er å bruke selefeste. der er det tykk plate, som i tillegg er forsterket hos alle bilfabrikantene...(å det er lik---> bra jordingspunkt.) De fleste bilene med reservehjulsbolt i bagasjerommet, bruker en brakket som sitter punktsveiset i fast i reservehjulsbrønnen. De som har sånn brakket og jorder der , bruker da kun 4 stk punktsveiser til jording. De fleste punktsveisene er på 5-7 mm...Og det kan fort være en "brems" i systemet... Til de som lurer på om de har bra nok jording, kan bare måle spenningfallet med er multimeter... på batteriet og på forsterkeren. Er det stor forskjell, så er det store muligheter for at noe er "underdimmensjonert". I db-bilen min, bruker jeg 8 stk 50mm2 + kabler og 8 stk 50mm2 -kabler... jeg la opp de - kablene nettopp pga at chassiet i en bil ikke er bra nok, til et stort system... vil ikke ha brems i systemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå