Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Disc Read Error Occured

Anbefalte innlegg

Jeg får denne feilmeldingen når jeg starter opp den ene pc'en min.

Det er en gammel pc som jeg hadde tenkt til å gi bort til en god venn som flyttet til hybel. Så vi kjøpte ny harddisk til den. Jeg innstalerte windows xp på den. Men etter tredje boot så nektet den å starte, og ingenting hjalp. Så vi sendte disken tilbake til butikk, og fikk en WD. Så jeg innstalerte Windows XP med Full format og innstalerte alle nyeste oppgraderinger og alle standard programmer + office 2007. Så gikk den i en uke med noen restarter og stability-checks. Så skulle vi starte den opp en siste gang før den skulle ut. Så får jeg opp denne feilen.

Verifying DMI pool data

Disc Read Error Occured

Press Ctrl+Alt+Delete to restart

Så jeg skulle prøve en Checkdisk, men når jeg booter fra windows xp cd'en så står det "Inspecting your hardware configuration" og så blir det svart og ingenting skjer. Om jeg kobler fra harddisken så starter den fra cd uten problemer, men den nekter å starte med hdd i.

Jeg har en hdd med ubuntu 7.04 som stod i den maskinen før. Den starter helt fint med den i. Jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre med den. Kan man gjøre noen typer recovery fra Linux. Jeg vil helst ikke installere windows xp + alle programmer og legge over masse filer enda en gang. Jeg har gjort det 5 ganger nå.

Specs:

PIII 933mhz, Abit Bx-133 raid, 640mb ram 256*2+128 (har kjørt memtest, ingen feilresultater), en ny strømforsyning fra Aopen som jeg vet fungerer på 400watt, geforce 440mx, Creative AWE soundblaster pro 64 (eller noe sånt, et ISA lydkort)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...