Telcontar Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Jeg har det aksesspunktet nevnt ovenfor, har satt den opp og alt funker just dandy. MEN hos Komplett (http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=21222&t=1733&l=3&AvdID=1&CatID=19&GrpID=15&s=pl) står det at den går an å administere. Det jeg vil administerere er å begrense tilgangen til mitt wlan basert på MAC adressen til nettverkskortet. Det medfølgende verktøyet til 3com ser ikke ut til å ha denne funksjonaliteten. Takker for alle forslag. Telcontar Lenke til kommentar
chma Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 holder det ikke med 128bit kryptering??? :-? Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 holder det ikke med 128bit kryptering??? :-? Kanskje han ikke vil at noen skal snylte på båndbredden hans? Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 3Com Aksesspunkt 2000 har ingen funksjon for å begrense tilgang på MAC adresse nivå. Men 64 eller 128 bit kryptering holder vel lenge for hjemmebruk. Kjører selv 128 bit krypering på mitt W-Lan. Det samme aksesspunktet som deg samt et 3com X-Jack PCMCIA kort. Fungerer helt fint hos meg også! Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Stemmer Nichlas Telcontar Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Solaris, takk for svar. Det var jo kjipt da. Cryptering hjelper meg ikke i det hele tatt, jeg vil bare begrense tilgangen til wlan'et mitt. Tror jeg bytter det til annet aksesspunkt, først refse Komplett for å skrive at den kan administreres, admin my ass sier jeg . Telcontar Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 På siden til 3Com står det "Embedded HTTP web management server allows easy web configuration, firmware upgradability, and management". Har du sjekket manualen? Rart at den ikke skal kunne administreres når det står svart på hvitt på siden til 3Com... Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Fant ingenting der faktisk, står ikke noe i manualen, men jeg får dobbeltsjekke. Telcontar Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Leste nettopp testen av dette accesspunktet på Barbara.no. Der står det "Det er dessverre ikke mulig å regulere enhetene som er i bruk på nettverket med MAC-adresser"... Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Da er det bare å bestille en ny en. Kaste denne i veggen . Tror jeg bestiller denne, http://www.smc-europe.com/english/products...ad/2404WBR.html Da kan jeg kvitte meg med gamle SMC Barricaden i samme slengen og samtidig sitte igjen med litt peng . Telcontar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå