Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

3Com Aksesspunkt 2000 WLAN

Anbefalte innlegg

Jeg har det aksesspunktet nevnt ovenfor, har satt den opp og alt funker just dandy.

MEN hos Komplett (http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=21222&t=1733&l=3&AvdID=1&CatID=19&GrpID=15&s=pl) står det at den går an å administere.

Det jeg vil administerere er å begrense tilgangen til mitt wlan basert på MAC adressen til nettverkskortet. Det medfølgende verktøyet til 3com ser ikke ut til å ha denne funksjonaliteten.

Takker for alle forslag.

Telcontar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3Com Aksesspunkt 2000 har ingen funksjon for å begrense tilgang på MAC adresse nivå. Men 64 eller 128 bit kryptering holder vel lenge for hjemmebruk.

Kjører selv 128 bit krypering på mitt W-Lan.

Det samme aksesspunktet som deg samt et 3com X-Jack PCMCIA kort.

Fungerer helt fint hos meg også! :p

Lenke til kommentar

Solaris, takk for svar. Det var jo kjipt da. Cryptering hjelper meg ikke i det hele tatt, jeg vil bare begrense tilgangen til wlan'et mitt.

Tror jeg bytter det til annet aksesspunkt, først refse Komplett for å skrive at den kan administreres, admin my ass sier jeg :evil:.

Telcontar

Lenke til kommentar

På siden til 3Com står det "Embedded HTTP web management server allows easy web configuration, firmware upgradability, and management". Har du sjekket manualen? Rart at den ikke skal kunne administreres når det står svart på hvitt på siden til 3Com...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...