robertaas Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Nja, det er ikke særlige imponerende strender på østlandet, bare bittesmå viker. Man må nordpå for å finne skikkelige strender. "Costa del Bleik" blir av mange regnet som norges peneste strand: Endret 17. juni 2007 av robertaas Lenke til kommentar
Grmps Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Du slipper å kjøpe kart. Det ligger nemlig ferdig på minnekortet.... (?) Hvilke kart er det? Norge, Scandinavia, Europa? grmps Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Endelig en telefon som traff akkurat. Klikket meg rett fra testen til prisguiden og bestillte en slik. Min nåværende er en SE T630 som jeg kjøpte da den kom ut. En liten sak bare. Er Programvaren for PC som følger med denne telefonen veldig obtrusiv ? Jeg har noen PC'er på jobb med nokia-software, og de popper opp hele tiden og nekter å la seg slå av (Nesten som Norton Internet Security og lignende...) Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Hvilke kart er det? Norge, Scandinavia, Europa? Det som er aktivert er norden (uten Island) og et verdenskart som kun har omriss av landene. På mobilen ligger så en rekke bykart for resten av verden og hele landskart for et par land. Disse kartene er det mulig å aktivere online mot en kost. Bykartene ligger på ca. 10 euro og landskartene ca. 50 euro. Det følger med en CD med flere kart. Lenke til kommentar
Argyros Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Er det noe pes (lisensproblematikk) ved å flytte det medfølgende kartet over på et evt nytt minnekort? ..regner med en 2gb brikke bør bestilles samtidig.. Det står i teksten at den har A2DP-støtte, men i spesifikasjoner på prisguiden står det et rødt kryss for A2DP. Antar artikkelen er rett og at det er en liten glipp i databasen til prisguiden? Så var det om jeg bør gå for svart eller hvit da.. Har levd lenge med en møkkatelefon nå etter jeg druknet min forrige mobil i havet forrige sommer, men tror tiden nå er moden for en ny god mobil (vurderer å vente på openmoko/FIC NEO1973..). Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Skal dere se skikkelige strender må dere komme til Vestlandet (Vågsøy)! 2 km lang kritthvit sandstrand. http://no.wikipedia.org/wiki/Refviksanden Endret 19. juni 2007 av 2bb1 Lenke til kommentar
THacker Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Ser at det følger med 512mb minnekort med kart på denne fonen... kan man handle større minnekort og legge kartene på det i stedet? avhengig av musikk på fonen og 512 blir snøtt.. i såfall.. må man laste de ned og instalere (har man muligheten til dette), eller kan man bare kopiere kartmappen fra det ene kortet til det andre... eller er meningen at man skal hotswappe frem og tilbake når man skal bruke gps Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Jeg fant ikke noen måte å kopiere over kartene hverken via Nokia PC suite eller Route 66 Sync så jeg bare kopierte rått alt innholdet fra minnebrikke til minnebrikke. Det ser foreløpig ut til å fungere. 2GB med SD-adapter til 225,- er jommen billig. :-) Kartene som følger med og som er på DVD-en som følger med er fra 2006. Jeg prøvde derfor å finne ut hvordan man oppdaterte kartene og om det eventuelt var inkludert. Klarte ikke å finne ut noe så jeg har nå sendt en mail til support hos Route 66. Lenke til kommentar
THacker Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Kartene som følger med og som er på DVD-en som følger med er fra 2006. Jeg prøvde derfor å finne ut hvordan man oppdaterte kartene og om det eventuelt var inkludert. Klarte ikke å finne ut noe så jeg har nå sendt en mail til support hos Route 66. 8909400[/snapback] Det er det jeg er litt redd for med denne siden GPS'delen er helt gratis i motsetning til N95 sin løsning feks. Håper det går ann å oppdatere... Si i fra om noen fikser det... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Man får ikke oppdatert kartene man har kjøpt gratis, man må kjøpe kartet på nytt. Kartet for Norden og alle kartene som ligger ligger klar til aktivering på mobilen eller på DVD som medfølger er fra 2006. Route 66 har heller ikke noe system for å distribuere oppdatderte kart. Route 66 sa også at om jeg kjøpte en nyere telefon som også støttet kart fra Route 66 så var det ikke mulig for meg å overføre kartene jeg hadde kjøpt til den nye mobilen. 50 Euro per land for et ikke helt nytt kart uten oppdatering og uten mulighet for å overføre til ny mobil er ganske så dyrt. Skal man ha hele USA så må man visst kjøpe 7 kart til 50 euro hver. Håper Nokia velger en mer oppegående kartleverandør ved neste korsvei. Kartene fungere, men jeg har fått en feilmelding på GPS som jeg ikke blir kvitt, Nokia support sier at jeg ikke har kopiert kartene på riktig måte.... Endret 21. juni 2007 av robertaas Lenke til kommentar
THacker Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 visste det var for godt til å være sant dette å ja.... da er vi tilbake til plan a... vente på htc s730 Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Håper Nokia velger en mer oppegående kartleverandør ved neste korsvei. 8912436[/snapback] Nå har vel Nokia faktisk kjøpt opp Route 66, så at de velger noen andre neste gang, er heller tvilsomt ... Må si jeg ble litt skuffet over løsningen her ja, men så ofte som veinettet her til lands oppgraderes er det vel ingen krise, haha :!: Lenke til kommentar
Argyros Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Burde likevel være mulig å på et vis laste ned oppdatert kart til pc som kopieres over til mobilen og aktiviseres ved betaling av lisenen... Forventet vel i grunn at dette lett skulle kunne gjøres med det medfølgende programmet.. Skuffende Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Jeg synes det er utrolig kult med GPS på mobilen og tror dette etterhvert vil bli standard på stadig flere mobiler. Om Nokia skal fortsette selge mobiler i framtiden må de rett og slett endre politikk her. Det vil antagelig gå en stund for de fleste før de oppdager at de ikke får oppdatert kartene og når man skal kjøpe en ny mobil og oppdager at man ikke får med seg kartene man har kjøpt får man sikkert lyst til å satse på en leverandør med et annet system. Det er også litt forvirrende at det i pakken var med 3 forskjellige programvarer for å laste filer til og fra mobilen. Og bare 2 av disse skulle kunne brukes for kart, men ifølge Nokia support var det bare ett som kunne brukes for å overføre kart til et annet minnekort. Dette fremgikk hverken av veiledning eller programvare. Her må også Nokia rydde opp. Selv om ikke veiene oppdateres så ofte i Norge vises det for kartene også for eksempel restauranter. Når jeg bytter telefon igjen vil antagelig kartene være 2-3 år gamle og da vil informasjon om restauranter garantert ha mange feil. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Regner med at med Nokia på laget så vil også Nav applikasjonen fra Route 66 etterhvert bli strålende. Nedlasting av kart via mobilen har jeg ikke noe tro på, da norden-kartet er nesten 400Mb stort. Kommer sikkert støtte for 6110 i andre Symbian gps-prosjekter etterhvert, men tviler på at de blir like bra som den medfølgende. Skal helt klart handle kart før jeg reiser til Italia i sommer. En sak bare: Hva skjer om man kjøper større minnekort enn det som står i bruksanvisningen ? Den sier jo at 2Gb støttes, men ser det er kommet MicroSD på 4Gb nå... Lenke til kommentar
Argyros Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Hvor fant du 4GB MicroSD-kort ? Jeg tenkte samme tanken her tidligere da jeg leste om grensen på 2Gb, men fant maks 2 Gb i prisguiden, så antok det ikke hadde komt noe større for MicroSD enda.. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Dette skriver jeg på min 6110 for å teste nye opera. Den funker meget bra, selv om opera ikke kjenner telefonen. edit: her har de 4Gb Endret 22. juni 2007 av RulleRimfrost Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Det kan enten: -fungerer uten problemer -ikke fungerer i det hele tatt -kun 2 GB kan utnyttes Det er fint om noen klarer å finne hva som stemmer. Jeg bruker min 2GB en stund til og når jeg trenger mer får jeg sikkert 8GB til 200 kr. Endret 23. juni 2007 av robertaas Lenke til kommentar
Argyros Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Har dere testet hvordan GPSen fungerer med "ikke kjør på motorvei"-muligheten? ..Jeg funderer på om dette kunne fungert bra i lag med scooterkjøring og ha en av hodetelefonpluggene i øret mens jeg kjører.. Lenke til kommentar
Grmps Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Dette skriver jeg på min 6110 for å teste nye opera. Den funker meget bra, selv om opera ikke kjenner telefonen. Hvilken version av Opera var det du installerte? MIDP 2? Fant ikke noen til 6110... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg