Gå til innhold

Smart eller dumt?

Cycl0ps

Anbefalte innlegg

Er det smart nå og kjøpe et Creative 4600 128 ddr ram. Eller burde man vente til Fx kortene kommer? Virker for meg at det ikke er noen bakdeler med å kjøpe et 4600 kort nå. Det kan jo gjøre alt kan det ikke.. Direct x9 og det hele osv.. Kan det ikke?

Jeg gleder meg til å få meg et nytt skjermkort.. ;)

Men prisen på Fx kortene er jo sinnsykt dure da.. Hvor mye kommer det til å koste ca jo 500$ usd.. Ca 500 x 7.50 ca 3750... Og er litt mye..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spør du meg er ATI Radeon 9700 til dags dato et bedre kjøp enn GF4.

Det er dyrere, men har bedre ytelse og funksjonalitet og er fremtidsrettet, med tanke på directx9

Det samme ble det sagt om GF3 og Radeon8500, men se hvor mye de klarer å kjøre nå, hakkefritt, med alle godsakene enabled i spill...

Edit: Ikke om DX9.0, men at de var framtidsrettet... enda brukes ikke alle funksjonene til disse kortene ved vanlig, men de kryper i spill fordet.

Lenke til kommentar

hadde nokk ikkje kjøpt CREATIVE ti 4600.... det er fet dårligste av ti4600 gjengen. Asus sitt er billigere og bedre. Har testet 3dmark med samme data og creative og asus sitt kort

(amd athlon xp2400

512ddr)

Creative'n fikk 11300points

Asus'n fikk 12050points...

VENT TIL GEFORCE FX!!! IKKJE KJØPT RADEON!!!

Lenke til kommentar
Er det smart nå og kjøpe et Creative 4600 128 ddr ram. Eller burde man vente til Fx kortene kommer?  Virker for meg at det ikke er noen bakdeler med å kjøpe et 4600 kort nå. Det kan jo gjøre alt kan det ikke.. Direct x9 og det hele osv.. Kan det ikke?

Jeg gleder meg til å få meg et nytt skjermkort.. ;)

Men prisen på Fx kortene er jo sinnsykt dure da.. Hvor mye kommer det til å koste ca jo 500$ usd.. Ca 500 x 7.50 ca 3750... Og er litt mye..

4800 støtter dx9. Men ikke vær så opptatt med det, går lenge før det er bra støtte i spillene til dx9

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Fremtidsrettede kort? Når spillene har begynt å utnytte kortets potensiale så er et nytt kort ute for leeeenge siden. Tru ikke at FX holder seg i markedet lenger enn 1 års tid før den har blitt oppgradert til noe kraftigere ala ATi R300 som nå kommer med både R350 og R400.

Skal du sitte på gjerdet og se hva skjer som kan du likeså godt dritte i datakjøp. ALT blir billigere med tiden.

Løp og kjøp ATi 9700. Koster noen hundrelapper mer enn et Ti4600. Eller vent vent vent vent vent......

Lenke til kommentar

Er endel rot her....

For det første, ingen av GF4Ti kortene støtter DX9 i hardware. Radeon 95xx og 97xx gjør det, men IKKE 90xx og 85xx.

Jeg vil si at et ti4600 er et godt kjøp for under 1800kr, og et ti4200 128mb er et godt kjøp for 1400 eller mindre. R9700Pro ser ut til å være et godt stykke utenfor prisklassen Cycl0ps var interessert i...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
R9700Pro ser ut til å være et godt stykke utenfor prisklassen Cycl0ps var interessert i...

Han er interessert i Ti4600 og de koster noen hundrelapper mindre enn en R9700Pro....

Og han nevner FX og den koster. Så ut i fra det jeg leste virka en R9700 som et kort å anbefale han

Lenke til kommentar

Ikke i hardware

Skal du få utnyttet dx9 opptimalt må det være støtte både i software og hardware? Men det er dermed ikke sakt at du ikke kan bruke det på de andre skjermkortene som ikke har støtte for dx9. Er bare noen nye funksjoner som du ikke har uten støtte dx9 i hardware og software.

Lenke til kommentar

Takk alle sammen men jeg tror og er nesten sikker åp at det blir et 4600TI kort som jeg har nevnt.. Det virker glimrende og kanskje det kan holde mer en 5-6 måneder slis som mx kortet. Hva tror dere tror dere det holder lengerere enn det? Spiller en del, cs,nolf 2 (snart), mafia osv.. Og selfølgelig en del redigering av bilder osv..

Så hvor lenge tipper dere jeg kan ha kortet før jeg må ha nytt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...