hakongram Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Har lastet ned nyeste Ubuntu. Tenkte å innstallere det på min Thinkpad T42, satser på at selve operativsystemet skal gå ganske smertefritt. Lurer bare på om Beryl vil fungere på maskinen ? Er jo ikke akkurat noe kraft-skjermkort i denne maskinen. Noen som kan anbefale et godt program for nedlasting fra nyhetsgrupper ? Har brukt newsleecher i vista og er godt fornøyd med hvordan det fungerer. Lenke til kommentar
spock84 Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Kommer vel helt an på hva slags grafikkort du har i den da.. Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Her er specsa for maskinen : Original description: P M 735, 512MB RAM, 40GB 5400rpm HDD, 14.1 XGA(1024x768) TFT LCD, 32MB ATI Radeon 7500, 24x24x24x/8x CD-RW/DVD, IBM 802.11a/b/g wireless(MPCI), Bluetooth/Modem(CDC), 1Gb Ethernet(LOM), UltraNav, Secure Chip, Fingerprint Reader, 6c Li-Ion batt, WinXP Pro Lenke til kommentar
spock84 Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Du får i hvert fall ikke kjørt med fglrx-driveren.. Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Har lest litt om det, men ikke forstått det 100%. Er det en ekstra skjermkort driver for 3d eller noe sånt ? Hva kan jeg kjøre med det grafikkortet jeg har ? Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Du blir nødt til å kjøre ati sine open-source drivere, siden de proprietære driverne ikke støtter kortet ditt lengre. Det vil da bli dårligere 3D-ytelse, men tror det skal være mulig å kjøre Beryl. Såvidt jeg vet så støtter ikke ati AIGLX uansett, og du må installere XGL dersom du vil ha fancy skrivebordseffekter. Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Ok, takker for svar. Får se hvordan det går når jeg har fått innstallert Ubuntu. Kommer nok tilbake med spm. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Grafikkortet ditt vil støtte aiglx med open-source driveren (altså det som kommer rett ut av boksen), men jeg er usikker på om det er sterkt nok til å drive beryl skikkelig. Mulig du kan få noen effekter, men ikke fortvent allverden. Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 Har innstallert Ubuntu 7.04 nå og alt virket fint etter innstallasjon. Vet ikke helt hvordan jeg kan se om skjermkortet fungerer som det skal, men alt virker helt bra nå hvertfall. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Beryl køyrer "greit" på eit tilsvarande skjermkort i min T41, men ikkje forvent at kuben (serleg med 3d vindu) kjem til å gå glatt. Dei andre effektane ser eg ikkje noko forskjell på, går omtrent like glatt som på den stasjonære. Endret 15. juni 2007 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 Bruker ikke kuben, kun de andre effektene og det fungerer ganske greit. Skikkelig stilig ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå