Gå til innhold

Total War: Medieval 2: Kingdoms - Har du tro på spillet?

Anbefalte innlegg

Skotland var en hard nøtt å knekke uten penger og bare kongen som hadde en stor hær igjen. Men fikk drept William ganske fort i det avgjørende slaget der jeg trodde jeg ville tape, og da fikk jeg has på de.

Jeg angrep Skottland samtidig fra vest fra hovedstanden min, og da fikk jeg knekket den nøtten ;)

En ennå hardere nøtt å knekke nå er Wales,som er blitt en stormakt på alle områder hos meg og har slått ut England....

Endret av mortenmm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skotland var en hard nøtt å knekke uten penger og bare kongen som hadde en stor hær igjen. Men fikk drept William ganske fort i det avgjørende slaget der jeg trodde jeg ville tape, og da fikk jeg has på de.

Jeg angrep Skottland samtidig fra vest fra hovedstanden min, og da fikk jeg knekket den nøtten ;)

En ennå hardere nøtt å knekke nå er Wales,som er blitt en stormakt på alle områder hos meg og har slått ut England....

9425430[/snapback]

Skottland gikk greit, allierte meg med barons alliance da engelskmennene erklærte krig. Tok ut king edward med min beste hær og etter det gikk det radig. Engelskmennene har en by igjen. Wales har 3 fulle armèer i sin hovedstad ser jeg og jeg har satset på 2 armeer fullt oppdaterte.. Regner me det går greit ;)

Utrolig bra pakke dette, tidenes expansion pack!

Lenke til kommentar

Nå har jeg rundet spillet på VH/VH som Norge. Ble ganske enkelt etter Skottland siden Wales hadde klart å slå ut England allerede og slet etterpå. Jeg som hadde tatt tiden å oppgradert alt av gårder og rustninger var alt for sterk for skottene og tok knekken på dem ganske raskt.

Nå skal jeg prøve America og spille som Indianerne som ser ganske spennende ut, veldig unikt.

Lenke til kommentar
Quote fra vgs test.
Man må jo bare glise bredt når riksvåpenet flagrer i vinden over Westminster Hall og sendebudet ditt kan meddele den engelske kongen at «your boys took one hell of a beating».

Er det sant at de sier det? Det er isåfall veldig kult!

9442119[/snapback]

Kommer ikke det fra han fotballkommentatoren da? :hmm: (kommer ikke på navnet) Han som gikk helt amok etter at Norge slo England i fotball for en del år tilbake. Snakket sammenhengende, uten å stoppe for å puste i sikkert 5 min.

Lenke til kommentar

Ett lite spørsmål - jeg er stor fan av åpne kampanjer à la Grand Campaign i M2:TW og Rome osv. Altså, jeg er ikke helt fan av scenariobaserte kampanjer.

Kan jeg spille den store kampanjen, men med alle nye units og factions? Nøler litt med å bestille Kingdoms, siden jeg ble skuffet stort over Barbarian Invasion.

Lenke til kommentar

man kan ikke spille grand campaign med alle nye factions såvidt jeg veit. Men ikke sammenlign Kingdoms med Barbarian Invasion :-p Kingdoms er en utrolig mye bedre expantion enn hva BI var. Løp og kjøp ;)

edit: Noen andre som sliter økonomisk med Norge? Tror jeg kom i krig med skotland alt for tidlig, så jeg rakk aldri å bygge opp økonomien som jeg brukte å gjøre tidligere i TW spill :\

Endret av Mildir
Lenke til kommentar

Økonomien går veldig fort galt med Norge, jeg måtte spille tre ganger før jeg fant ut taktikken. Scotland angriper jo alltid med en gang, og jeg gjorde meg klar til det samme. Klarte å utrydde Scotland kort tid etter Willam Wallace dukket opp og etter det var økonomien strålende.

Jeg hadde et bra forsvar i Wack og hadde noen små trefninger, og angrep med resten av hæren sør og øst i Scotland, litt bak enemy lines og tok de by suprise. Mulig jeg var heldig men det gikk meget bra. Har et par byer igjen i sør england, før jeg reiser over til Ireland og tar en titt. Synd at aldri Ireland lander på den store nabo øya. Wales, England og Barons alliance gikk alle raskt inn i en allianse etter Scotland falt, og de hadde landene sånn ca jevnt fordelt mellom seg. Tror jeg var veldig heldig igjen at ingen av fraksjonene var veldig store og dominerende.

Blir vel en runde med Wales eller Ireland next tenker jeg, men ser for meg at Ireland fort blir grusomt kjedelig etter du har kastet england ut.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

Spilt litt hotseat med min bror nå, jeg er wales og han er irland. Syntes at de kunne ha gjort hotseaten mye bedre egentlig, i og med at det er mye tull med slossinga. F.eks at hvis AIen angriper meg blir det automatisk autocombat, men ikke omvendt. Men det er mye morsomere å spille sammens med noen uansett.

Lenke til kommentar

Når man kommer opp i tech level spammer fienden artilleri. Å møte en hær bestående av 50% trebuchets og 50% bønder er ikke noe gøy :thumbdown: At katapulter/trebuchets brukes som mobilt artilleri i slagene er urealistisk og jeg vil spille Kingdoms igjen når en eller annen modder fikser dette. Expansionen er ellers bra, men dette dreper gameplayet for meg.

Endret av Lovegun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...