Gå til innhold

Total War: Med2: Kingdoms - Hvilken kampanje skal du spille?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Britannia, såklart. Vi MÅ jo være norge, folkens.

9128833[/snapback]

Ja, men jeg skjønner ikke hvordan man egentlig kan være Norge i Britannia kampanjen, tror de egentlig er en så kalt "non-playable faction". Norge er ikke på kartet over Britannia kampanjen som jeg har sett...

9161661[/snapback]

Jeg skjønner ikke hvor du har funnet det kartet, men kan hend Norge starter med bare masse units også må man ta en by fort.

Lenke til kommentar

Du kan spille som Norge, hvertfall har ikke jeg lest det motsatte. Norge er ikke på kartet, rett og slett fordi det ikke er særlig interesse globalt for å ta over Norge. Personlig er jeg enig i at hele Skandinavia burde vært med, men det villle brutt med den nye tankegangen til CA. Kampanjen heter attpåtil Britannia og når kampanjen heter det skal en ikke stresse seg bort til Norge hvor det mest sannsnlig ikke ville skjedd stort likevel. Siden skandinavia "kun" ville vært Norge. Nå er CA blitt plukket på for å ikke ha mer historisk riktig spill, men de prøver likevel å tenke historie en gang i ny og ne.

 

Du starter ikke med flere tropper enn de andre, kan godt hende at du starter med færre. Du vil etter hva jeg har sett heller ikke ha mer enn en stusselig liten festning eller landsby til å starte med, men du vil etterhvert få forsterkninger fra Norge (deriblant den norske kongen)

 

Om noen er interessert i å ta over/eie den sørlige biten av Norge, i tillegg føle seg litt norsk, er det nærmeste en kan komme å spille som Danmark i Teutonic Campaign ;)

Endret av TSP
Lenke til kommentar
Mener å ha hørt at de skulle ta med den nordre delen av europa også, når det kommer ut. dvs Hele norge, sverige og sånt...

 

Og hvis man er Danmark, oh okkuperer hele skandinavia, kan ma lage kalmarunionen...

9165434[/snapback]

Ser ikke ut som om det er hele norge, litt mer enn i Grand Campaign kanskje.

 

Teutonic4.jpg

Lenke til kommentar
Britannia: England, Ireland, Scotland, Wales, Norway

 

"The year is 1258 and England has emerged as a superpower, with a firm grip on the provinces of the British Isles. However, as the English, your forces are spread thinly with the threat of rebellion looming large. Wales and Ireland are poised, ready to rise up and exploit the exposed English provinces. The Scots meanwhile, are squeezed between England’s expansion to the North and the growing Viking presence that threatens their shores. These five kingdoms are set to battle for supremacy in a fast-paced, war strewn campaign that delivers huge battles for high stakes."

 

Er du sikker at datoen er riktig ? Fordi den store Vikingetiden kommer et par århundreder før 1258...

8883970[/snapback]

 

Du har meget rett. Dei store viking-kongane levde på 900-1000 tallet.

 

Eg skal iallefall sjå om eg kan få være ekte viking. Spanke engelskmendene på stompen :D

Gleder meg sinnsjukt til Med2: Kingdoms er ute!

Lenke til kommentar

Det jeg siterte der hentet fra totalwar.com de offisielle sidene for total war -spill, jeg vet selv at vikingene var aktive før det. Men jeg siterte som sagt kun de som sto på deres sider, har personlig ingenting med årene å gjøre. ;)

Lenke til kommentar
har personlig ingenting med årene å gjøre. ;)

9169333[/snapback]

Sikker på det? ;)

 

Anyways, Kan det være mogleg at Norge får ein by eller to oppe med færøyane i begynnelsen av spelet?

9172425[/snapback]

Helt sikkert, men jeg synes det hadde vært det feteste og starte som en horde som barbarerne gjør på Rome sin expansion pack.

Lenke til kommentar
har personlig ingenting med årene å gjøre. ;)

9169333[/snapback]

Sikker på det? ;)

 

Anyways, Kan det være mogleg at Norge får ein by eller to oppe med færøyane i begynnelsen av spelet?

9172425[/snapback]

Helt sikkert, men jeg synes det hadde vært det feteste og starte som en horde som barbarerne gjør på Rome sin expansion pack.

9172714[/snapback]

Enig, kunne bare startet i noen båter ute på havet..

 

En ting: Hvorfor er det sånn at på noen screenshots på totalwar.com ser man båter i bakgrunnen i slagene?

 

her er et bilde:

post-117466-1185819679_thumb.jpg

Endret av G_J_Caesar
Lenke til kommentar
Vikingene kom ofte skip når de angrep England, ok sikkert andre folkeslag i Brittania. Derfor!

9174908[/snapback]

Men når jeg er Venezia kommer det ikke skip opp på stranda. Lurte på om det var noen ny funksjon i Kingdoms: Britannia.

9175128[/snapback]

Åja... Men det går vel ikke an å angripe med skip direkte inn ved siden av Venezia, da må du over elven først tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...