Gå til innhold

Kommentarer på handlevogn før jeg kjøper?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er to ting jeg hadde endret:

1. Latt vær å kjøpe en kjøler til cpu, og istedet velge en bedre cpu (raskere), dessuten kjøleren til e6600 er ganske bra. Min temp ligger på gjennomsnittelig 34-35 grader.

2. Vil ikke gått for Vista. Jeg har hørte og selv opplevd mye crap med Vista. Jeg har blant annet fått en del blåskjermer (noe som jeg aldri fikk i XP), og hatt en del problemer med noen programmer.

Lenke til kommentar

Du tenker sikkert på lydkortet. Jeg så bilde av extreme gamer kortet (som alle butikker har) og extreme music kortet som jeg har valgt. Sistnevnte var mye større og så mye mer eksklusivt ut! Men er det noen som vet hva som er forskjellen på de?

Kan legge til at jeg har Logitech G7, dersom noen skulle lure på hvorfor jeg ikke har lagt inn mus. Har også bestilt skjerm fra Dell.

Edit: Dette var svar til Delish:)

Endret av bj0ssi
Lenke til kommentar

1. Latt vær å kjøpe en kjøler til cpu, og istedet velge en bedre cpu (raskere), dessuten kjøleren til e6600 er ganske bra. Min temp ligger på gjennomsnittelig 34-35 grader.

2. Vil ikke gått for Vista. Jeg har hørte og selv opplevd mye crap med Vista. Jeg har blant annet fått en del blåskjermer (noe som jeg aldri fikk i XP), og hatt en del problemer med noen programmer.

8852226[/snapback]

E6700 koster ca 800,- mer. Med Zalman vifta kan jeg vel klokke 6600'en høyere enn 2,67GHz (E6700)?

Flere som mener det er for tidlig å kjøpe Vista? Har du 32 eller 64 bits Vista?

Lenke til kommentar

Eg synest du har gjort meget gode valg eg, men eg er enig med Mesha i at du bør unngå Vista foreløpig. Eg skal vente til SP 1 er kommet til høsten før eg vurderer oppgradering til Vista.

Når du sier du skal klokke ville eg heller valgt billigere enn dyrere prosessor. Eg ville valgt E6320 eller kanskje Xeon X3210 som er den billigste fire-kjerne prosessoren du kan få tak i idag.

Billig prosessor + god kjøler + overklokking = mest for pengene :thumbup:

Lenke til kommentar

8852226[/snapback]

E6700 koster ca 800,- mer. Med Zalman vifta kan jeg vel klokke 6600'en høyere enn 2,67GHz (E6700)?

Flere som mener det er for tidlig å kjøpe Vista? Har du 32 eller 64 bits Vista?

8852310[/snapback]

Jeg kjører vista premium 32-bits, og har ikke hatt noe problem annet enn en manglende driver til et trådløst USB kort. 64-bits vista tør jeg ikke prøve da jeg hører at det er flere problemer med det.

Lenke til kommentar

Har funnet ut at jeg dropper Vista i denne omgang. Venter heller til Vista x64 har drivere til all hardware og er mer kompatibelt med programvare. Gidder ikke ta sjansen på å få masse problemer der.

Hva er forskjellen på sata brenner og ide? kan jeg bruke begge deler?

Går for Gamer lydkort siden pcutstyr har det inne.

Oppdatert handlevogn: http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=48787

Kommenter!:)

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på sata brenner og ide? kan jeg bruke begge deler?

Kommenter!:)

8852795[/snapback]

Forskjellen er naturligvis at den ene kobles til den gammeldagse IDE-kontakten med en gammeldags flatkabel, mens den andre har sata-tilkobling. Ytelse er helt identisk, det finnes per dags dato ingen sata-enheter som er raskere enn den gamle IDE-standarden klarer å håndtere.

Eg har dårlige erfaringer med å mikse samme typen enheter over IDE og sata, og ville ikkje gjort det. Eg har valgt å bruke IDE cd-rom/dvd-brenner og sata disker i min egen PC. Prøvde først å bruke både IDE og sata harddisk samtidig, men det fungerte dårlig isammen, så eg fjernet IDE diskene.

Bruk enten bare IDE cd/dvd og sata disker eller kjør alt sammen på sata.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...