Gå til innhold

Stargate SG-1/Atlantis Quiz!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han er rolig, som han forventer det. Hvis jeg husker riktig, så står han og snakker med Carter, og så kjenner de et vindpust. Carter reagerer litt sånn overrasket, og tenker at det kan være Daniel, mens Jack bare sier at det sikkert bare er noe med luftesystemet. Så går Carter, og Jack kjenner det igjen. Da bare smiler han litt før han går inn i heisen.

Lenke til kommentar

Hvis det er den episoden jeg tror det er, så er vel det snakk om replicator homeworld, og den blir angrepet av en midelrtidig allianse mellom de fra Atlantis, wraith og de som bor i romskip (husker ikke navnet i farten)

 

Det som skjer i den episoden er at Mckay kommer frem med en måte å ta knekken på alle replicators (hvertfall på den planeten), og dette resulterer i at hele planeten kollapser og eksploderer. (gidder ikke gå i detaljer som hvorfor den gjør det etc.)

 

Dette var vel den store hendelsen. Av små hendelser tenker jeg på to ting. 1: for en stund siden (sesong 3 episode 19 eller 20 tenker jeg?) så angrep Atlantis den planeten og ødela alle krigsskipene de bygget og ødela disse.

 

Det kan også være du mener at vi fikk se at replicator-Weir lever, og at disse ville at det som skjedde skulle skje, og at de har en egen plan. Det var vel en cliffhanger.

 

Jeg tipper jeg har minst halve oppgaven rett, men er langtifra sikker på om jeg har svart på alt du spør om :)

Lenke til kommentar
Hvis det er den episoden jeg tror det er, så er vel det snakk om replicator homeworld, og den blir angrepet av en midelrtidig allianse mellom de fra Atlantis, wraith og de som bor i romskip (husker ikke navnet i farten)

 

Det som skjer i den episoden er at Mckay kommer frem med en måte å ta knekken på alle replicators (hvertfall på den planeten), og dette resulterer i at hele planeten kollapser og eksploderer. (gidder ikke gå i detaljer som hvorfor den gjør det etc.)

 

Dette var vel den store hendelsen. Av små hendelser tenker jeg på to ting. 1: for en stund siden (sesong 3 episode 19 eller 20 tenker jeg?) så angrep Atlantis den planeten og ødela alle krigsskipene de bygget og ødela disse.

 

Det kan også være du mener at vi fikk se at replicator-Weir lever, og at disse ville at det som skjedde skulle skje, og at de har en egen plan. Det var vel en cliffhanger.

 

Jeg tipper jeg har minst halve oppgaven rett, men er langtifra sikker på om jeg har svart på alt du spør om :)

 

hehe.. første halvpart er riktig :thumbup:

 

den lille hendelsen jeg ville frem til var også i samme episode, og mer relatert til selve planeten enn de replicatorene som overlevde.

 

men er en så liten detalj at du skal få svaret ditt godkjent

 

den lille hendelsen er at McKay sletter planeten fra databasen i Atlantis

Lenke til kommentar

fyrer løs jeg da (har ikke lest alle postene)

 

Major General Hank Landry er med i flere episoder. Hans bakgrunn er blant annet som pilot under en kjent "In real life" krig. I serien får vi høre om en gang han tilbragte 8 dager bak fiendens linjer etter å ha blitt skutt ned da han fløy over en kjent by.

 

Navnet på byen Hank Landry ble skutt ned over ?

 

landryx.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Sesong 1 Episode 18: The Tin Man

 

Mannen som laga Androidene av SG-1 het Harlan. Han dukker senere opp i Sesong 4 episoden: Double Jepordy, hvor Androide Dr. Jackson blir halshugget.

 

Nytt spørsmål:

 

Hva het søsterskipet til The Aurora OPPRINNELIG, altså ikke det Sheppard omdøper det om, men det det het før.

Endret av 666=TRIPPLE-SEX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...