Gå til innhold

Sigma 18-200 eller Canon EF 28-105mm til 350D?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har brukt kit objektivet til Canon Eos 350D siden jeg kjøpte kameraet i 2005.

Siste halvåret har jeg blitt utrolig lei av kit-objektivet(18-55mm)

som jeg synes aldri tar skarpe bilder.

Nå skal jeg endelig få nytt objektiv delvis sponset av far ;)

Skal til Island neste uke så da må jeg helst ha svar før fredag.

Valget står mellom:

Canon EF 28-105mm f/3.5-4.5 II USM

Jeg holder en knapp på denne, fordi:

+Byggekvaliteten ser veldig bra ut

+Canon Optikk, USM

-Lite vidvinkel

Sigma 18-200mm F/3.5-6.3 DC

+Stor område fra vidvinkel til tele

-kvalitet?

-autofukus

Har dere noen meninger?

Eventuelt om noen har et annet forslag i prisklassen ikke over 3000kr ;)

Takker for alle svar :)

Edit:

Tar for det meste landskapsbilder, bilder av skyer, dyr

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå studert grundig tester av Tamron 17-50mm f/2.8 Di II LD Aspherical IF SP AF.

Hvis jeg har forstått rett er det veldig bra optisk kvalitet på den?

Takk for tipset Turnipkongen ;) , men tror nok prisen blir litt stiv og litt lite zoomområde

Lenke til kommentar
Har nå studert grundig tester av Tamron 17-50mm f/2.8 Di II LD Aspherical IF SP AF.

Hvis jeg har forstått rett er det veldig bra optisk kvalitet på den?

Takk for tipset Turnipkongen  ;) , men tror nok prisen blir litt stiv og litt lite zoomområde

8852986[/snapback]

Om du ønsker bedre bilder må du såpass opp i pris. Å velge optikk som dekker stort "zoom"område er lite smart... optikken er dårligere optisk sett. Kjøp da heller en fra 17-50 og en fra 70-300 eller lignende.

Endret av Sportive.
Lenke til kommentar
Skal du ha nytt objektiv til 350d så bør du sjå hardt og lenge på Tamron SP AF 17-50mm F2.8 XR Di ll LD Aspherical (IF) (koster ca 3400kr) dette objektivet er blitt nevnt så mange ganger på akam.no at eg ikkje har nok piksler på sensorn for å telle dei.

Hvis du ikke trenger vidvinkelen og ønsker litt mer tele, kan du også kikke på Sigma 24-70 f/2.8... Den er stor og tung, men god. Har ikke HSM, men likevel nokså rask AF.
Lenke til kommentar
men tror nok prisen blir litt stiv og litt lite zoomområde

Vil faktisk anbefale deg å spare en måned da... Du får ganske mye mer igjen for pengene når du legger inn 3200-3500 kr, enn 2500-3000 kr. Akkurat der går det et ganske krapt skille...
Lenke til kommentar

Veit det er sent, og at trådstarter allerede har kjøpt objektiv, men jeg vil altså bare få sagt at 28-105 f3.5-4.5 II langt fra er så dårlig som mange her har påstått. Hadde det fem måneder på min 20D, og jeg var veldig godt fornøyd. Hadde etterhvert polafilter, gråfilter og solblender til det, og jeg var lenge ganske molefunken fordi jeg kvitta meg med kamerautstyret. Fleksibiliteten til 28-105en var knallbra, og jeg har savna de objektivene jeg har hatt etterpå med det, og jeg savner det ganske av og til...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...