Mandible Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Skal kjøpe ny bærbar, og er litt i tvil om valg av grafikkort. Maskinen skal kun brukes til webutvikling (programmering) og bildebehandling i Photoshop. Hvor viktig er grafikkortet i en slik maskin? Jeg er ute etter en liten og lett maskin (12-13"), men vil samtidig ha best mulig ytelse. Jeg har sett på for eksempel Dell M1210, og ser at denne kan leveres med 256MB NVIDIA®GeForce™ Go 7400 TurboCache istedet for Intel®Graphics Media Accelerator 950. Vil dette skjermkortet utgjøre noen vesentlig forskjell i 2D-sammenheng? (Kommer nok uansett til å vente på en santa rosa-utgave, men spørsmålet Intel/NVIDIA vil være like aktuelt da.) Lenke til kommentar
haaX Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Om du skal bruke PCen til Photoshop og webutvikling vil du ikke ha bruk for noe bedre en Intel GRA 950. Men - jeg tror du vil trenge minst 14,1" skjerm... Og enda da så vil det bli lite - spesielt i Phtotoshop. My .2 cents:) Lenke til kommentar
zonko Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Et godt skjermkort er ikke viktig i PS, her stilles det mer krav til prosessor og ram. Når det gjelder skjermstørrelse er jeg helt enig med haaX her, synes ihvertfall selv det er knotete med bildebehandling på en liten skjerm. En god skjermoppløsning er iallfall noe man må prioritere. Hva er budsjettet ditt? Lanserer i et stille en kandidat med slagkraft som dog koster litt; Asus Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Et godt skjermkort er ikke viktig i PS, her stilles det mer krav til prosessor og ram. Når det gjelder skjermstørrelse er jeg helt enig med haaX her, synes ihvertfall selv det er knotete med bildebehandling på en liten skjerm. En god skjermoppløsning er iallfall noe man må prioritere. Hva er budsjettet ditt? Lanserer i et stille en kandidat med slagkraft som dog koster litt; Asus 8852083[/snapback] En skjerm på 13" er vel litt fir litt for lite for billeddbehandling. Må minst opp til 15". Kanskje aller helst 17". Kan heller anbefale denne ut i fra specs, har tenkt på denne selv til PS:http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10513753;c:100560 Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Er uenig med andre her. Man kan helt fint jobbe på en 13" i bildebehandlingsprogram. Men om du skal jobbe med grafikk og lignende kan det være en idé å ha større oppløsning. Ikke større skjerm som andre sier. Du finner mange 17" med samme oppløsning som 13". I grunn så er det ikke vits med en kraftig prosessor heller. Photoshop krever en del, men ikke det nyeste av det nyeste. En C2D-prosessor på 1.7 GHz er nok. Det er minne Photoshop krever. Selv om PS også kan kjøre på 1 GB uten større problemer. Du kan bare ikke behandle 20 større bilder samtidig. Vil derfor ikke anbefale deg å kjøpe PC for over 11000 kr. Annet vil være overkill for ditt forbruk. Tror en MacBook hadde passet deg fint.Du får de fra 9300 kr. Lenke til kommentar
Kanstad Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Jeg kjører CS3-pakken på en MacBook med noe ekstra RAM, og det funker som bare det! Kjøp deg et neoprene-sleeve til den, og du har en meeeeget portabel maskin. Kjøp deg et neoprene-sleeve uansett, så holder den seg vakker mye lengre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå