Kimble Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Jeg kunne godt tenkt meg 24" skjerm, men jeg er ikke helt klar for å betale dobbelt som mye som det koster for en 22". Tre tusen for to stusslige tommer ekstra blir litt i overkant syns jeg. 8852371[/snapback] Nå er eg helt uenig i at de to tommene ekstra er stusselige eg da To tommer ekstra er mer enn det hørest ut imo 8852785[/snapback] Du har vel kanskje rett i det.. Utgjør jo en del ekstra skjermflate. Det hadde vært litt kult med full hd oppløsning på skjermen også Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Du har vel kanskje rett i det.. Utgjør jo en del ekstra skjermflate. Det hadde vært litt kult med full hd oppløsning på skjermen også 8854902[/snapback] Standardoppløsningen på skjermen er på 1920x1200 punkter, hvilket innebærer at den er klar for Full HD Explain Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 "Full HD" innebærer at bildet har en oppløsning på 1920 x 1080 hvis det er 16:9, eller litt smalere hvis det er 4:3. siden denne skjermen har lik eller høyere oppløsning i begge retninger, så er den i stand til å vise "full HD". Lenke til kommentar
Jon Ivar Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Mmmmm.... nå kommer jeg til å få våte drømmer fremover... denne var lekker... Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Jeg sitter på en 24" skjerm med 1920x1200, og jeg kan ikke si noe annet enn: Once you pop, you can't stop Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Fikk med et Apple Cinema Display på 23" igår, og det er ikke dårlig det heller Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Jeg sitter på en 24" skjerm med 1920x1200, og jeg kan ikke si noe annet enn: Once you pop, you can't stop 8866779[/snapback] men gjør det ikke vondt å få skjermkanten opp imellom bena? (klarte ikke å dy meg! ) Lenke til kommentar
eternal Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 https://www.eizo.se/eizo/smpage.fwx?smlangu...89&PRODUCT=1616 9.285,10 NOK (Exkl. mva) Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Jeg sitter på en 24" skjerm med 1920x1200, og jeg kan ikke si noe annet enn: Once you pop, you can't stop 8866779[/snapback] men gjør det ikke vondt å få skjermkanten opp imellom bena? (klarte ikke å dy meg! ) 8868599[/snapback] Den posten kan misforståes på ihvertfall tre motbydelige måter Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 ser at Komplett.no annonserer skjermen til kr 9995.- så da er den jo under 10 K Det er vel en tidligere modell du henviser til ( 2411 ) 8853104[/snapback] Ops....ja du har rett. Beklager den bommerten der. Men er det egentlig noen store forskjeller på disse skjermene da. Noe av betydning mener jeg..Grunne til at jeg spør er at den skjermen jeg linket til ligger nære bestilling. Burde jeg vente? Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 (endret) Ser at den aktuelle skjermen nå ligger på Komplett til kr 10 500 ,- NOK......det virker som er kurant pris i mine øyne...har ventet på den, og er seriøst i tenkteboksen akkurat nå. For øvrig så har jeg et spørsmål til de som kan litt mer om dette enn meg. Jeg sitter og lurer på hva jeg i så fall får påp denne skjermen som jeg IKKE får på andre 24" skjermer til halvparten av prisen? Vil denne skjermen gi meg en helt annen opplevelse av fager /klarhet / hastighet eller hva? Endret 8. september 2007 av Brede_Skapstroppen Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Trist lesing om denne monitoren på [H] forumet. Hvorfor er det slik at hver eneste gang jeg prøver å finne en skjerm som muligens kan erstatte min 19" 959NF CRT ender det bare opp med at jeg blir direkte trist over utvalget? Finnes det en eneste god skjerm på det norske markedet? Under 22" er for smått, alle 22" er TN, alle 23" er veldig gamle, alle billige 24" er VA, alle EIZOs 24" er VA (inkludert den artikkelen omhandler) og hvertfall i følge prisguiden er det ellers lite å velge mellom i Norge. Og når jeg endelig finner en skjerm som virker veldig lovende blir den ikke solgt i Europa: http://www.necdisplay.com/Products/Product...44-bd7f0b7e6ece Det er rett før jeg bare gir faen i den optimale bildekvaliteten og kjøper en 30" HP LP3065. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 støtter den skjermen der 10-bits inngangs signal? det er jo mindre vits med 12-bits LUT om den kun støtter 8-bits inngangssignal... den virket i allefall veldig fristende den skjermen der, selv om jeg tror jeg ville ha ventet til det kom en liknende med LED baklys, da det vil tillate et enda større fargespekter.. Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Trist lesing om denne monitoren på [H] forumet. Hvorfor er det slik at hver eneste gang jeg prøver å finne en skjerm som muligens kan erstatte min 19" 959NF CRT ender det bare opp med at jeg blir direkte trist over utvalget? Finnes det en eneste god skjerm på det norske markedet? Under 22" er for smått, alle 22" er TN, alle 23" er veldig gamle, alle billige 24" er VA, alle EIZOs 24" er VA (inkludert den artikkelen omhandler) og hvertfall i følge prisguiden er det ellers lite å velge mellom i Norge. Og når jeg endelig finner en skjerm som virker veldig lovende blir den ikke solgt i Europa: http://www.necdisplay.com/Products/Product...44-bd7f0b7e6ece Det er rett før jeg bare gir faen i den optimale bildekvaliteten og kjøper en 30" HP LP3065. 9451936[/snapback] Hmmm...kunne du linket til [H] forumet som du refererer til. og forresten.... VA? hva mener du med dette Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1197731 Les hva ToastyX skriver sent i tråden. VA er en skjermteknologi som også TN og IPS er. Les mer her: http://www.flatpanels.dk/paneltek.php Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Takker for den fine .dk siden JohnDoeMAKT, veldig god og opplysende side. Må jo si at den tråden i [H] forumet heller ikke var veldig inspirerende i forhold til å skuffe ut 10 lapper for denne skjermen. Blir nok i tenkeboksen litt til. Det som kanskje gjør meg litt usikker på om denne tråden er relevant for meg er at de brukerne som skrev der virket VELDIG feinsmeckere på den visuelle delen. Det poenget som gav meg mest der var vel egentlig at det er vikti å finne ut om Input-lag dersom man vil ha en god gamer-skjerm. Kanskje i langt større grad enn mange er klar over. Har undersøkt litt nå, og det er skjelden lett å finne info om skjermenes Input-lag og panel-type. I denne sammenhengen var jo nok en gang Flatpanels.dk til god hjelp. avventer nok litt til med å kjøpe ny skjerm med mindre det kommer frem noe helt annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå