Evil-Duck Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Heisann alle sammen på diskusjon MC Jeg vurderer å kjøpe meg bancrosser og lurte på hvilken som vil vere bra valg for meg *minst 100cc *2takt *Max 10 000,- *Kjent merke *Skal ikke vere registrerbar crosser Endret 13. juni 2007 av Evil-Duck Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Er den ment som "jordesykkel", eller har du bane og klubb i nærheten? Om du har en klubb i nærheten ville jeg pratet med dem om hva dem anbefaler og har kunnskap om. Da lærer du å kjøre samtidig, det betyr en del. Jeg var selv aktiv i en NMF organisert klubb i 8 år og kan skrive under på at utbytte man får av skikkelig organisering er skyhøyt over "jordekjøring" på alle måter. Det gjelder ikke bare at man kommer seg opp på et brukbart ferdighetsnivå, kjøregleden øker minst like mye takt med det. For å være helt ærlig tror jeg ikke 10 000 er nok til å kjøpe en crossykkel i 125ccm klassen. Dette er spinkle saker som begynner å falle fra hverandre etter 4-5 år. Servicenivået på sånne er skyhøyt, selv på en relativt ny en. Sykler som er verdt å se etter skulle vel være hvilke som helst av de japanske, pluss KTM fra hjemlige trakter. Jeg ville holdt en knapp på japsene, de har rykte på seg for å lage ting som holder litt lenger en mer eksotiske europeiske kreasjoner. Honda CR 125 og Yamaha YZ 125 har vært populære lenge, så noe av det slaget går du ikke feil med. Som jordesykkel ville jeg kanskje vurdert noe i Enduro kategorien, gjerne en firtakter i 250-400ccm størrelse. De er litt tyngre og krever litt mer av føreren enn en motorcrosser, men de har krefter i bøttelass over hele registeret og du slipper med et langt lavere vedlikeholdsnivå. Prisen blir dog kanskje litt høyere, mest fordi det aktive konkuransemiljøet i grenen ikek er så stort. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Komunen har som fremtidsplaner å sette opp en crossbane, så vet ikke helt når de har planer om det . Så i starten vil jeg nok bruke den mest som jordesykkel . skal arbeide på en fiskebedrift i sommer så da får jeg inn rundt 34 000,- så vist jeg må så kan jeg muligens strekke meg til 15 - 20 K Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Hvis kommunen har "planer" , kan du se deg fram til du runder 25. 15-20 så kan du få en pent brukt 04 mod du, søke litt rundt, jeg hadde iallefal l ikke tatt en som var løpskjørt, som oftest nedkjørt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå