Dark- Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 På hva dette er, og hvordan jeg aktiverer det? Fast-Write Supported, Disabled Side Band Addressing Supported, Disabled Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Normalt finnes dette som valg i BIOS menyen, advanced chipset settings tror jeg Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 på de fleste hovedkort kan det aktiveres i bios.. hva det er og hva det gjør, kreves enn lang innviklet forklaring, som jeg ikke er istand til.. alt i alt skal det gi økt ytelse, men jeg har også hørt at det kan komme på bekostning av systemstabilitet Lenke til kommentar
Dark- Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Hvis det gjør systemet ustabilt så er det jo bare å slå det av igjen. Btw, så kunne jeg ikke finne dette i biosen. Eneste jeg kan endre på der som har med skjermkortet å gjøre er AAS. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Hvilket hovedkort er det du har, og hvilken maskin? Selvbygg, DELL, Compaq ? Lenke til kommentar
Dark- Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Dette er en Dell maskin. Hovedkortet heter dell computer corporation dimension 4300. Det er intel brookdale i845 chipset. Bios type er pheonix. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Da kan det være noe mer problematisk. IIRC så bruker Dell egne hovedkort. Må nesten ta kontakt med dell for å finne ut om de har slikt i maskinene sine, evt prøve dell sine support sider. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 siden det er en merkepc så er halve jobben å komme seg inn i bios sannsynligvis, kom deg inn der og let etter standard cmos config eller no slik 8) Lenke til kommentar
Dark- Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Det du sier er at du ikke er sikker på om hovedkortet mitt fra dell ikke støtter dette? Fast-Write Supported, Disabled Side Band Addressing Supported, Disabled Lenke til kommentar
Dark- Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Hmm.. får grave litt mer i biosen da Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 siden det er en merkepc så er halve jobben å komme seg inn i bios sannsynligvis Joda, å komme seg inn på biosen til en merke pce er ikke enkelt. Min første AMD maskin var en Compaq (huff, huff, huff, det heter egentlig klikkpaq...) med AMD K6II. Jeg strevde i flere uker med å komme meg inn i biosen. Prøvde Del, F1, F2.. F12, ja stort sett alle taster på brettet. Til slutt fant jeg ut at jeg måtte trykke F1-F12 i rimlig rask rekkefølge... Lenke til kommentar
Dark- Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Hmm... ved oppstart står det trykk f2 for å komme inn i setup'en. Lenke til kommentar
Dark- Skrevet 5. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2003 Er det fortsatt ingen som vet hva dette er, og hvordan jeg aktiverer det? Fast-Write Supported, Disabled Side Band Addressing Supported, Disabled Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Fast write har nok noe å gjøre med DMA på hard disker.. google påstår nå det hvertfall :-) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Fast write har nok noe å gjøre med DMA på hard disker..google påstår nå det hvertfall :-) Nope, har noe med AGP porten å gjøre i dette tilfelle skjermkort innstiliger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå