Goliath Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Vel, nyutdannede må ikke bare ta det de får; flere i mitt kull på NITH har økt lønnen sin betraktlig under ansettelsesprosessen fordi markedet etter IT-kompetanse og spesielt innenfor ebusiness (ERP, CRM osv.) var/er brennhet. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Vel, nyutdannede må ikke bare ta det de får; flere i mitt kull på NITH har økt lønnen sin betraktlig under ansettelsesprosessen fordi markedet etter IT-kompetanse og spesielt innenfor ebusiness (ERP, CRM osv.) var/er brennhet. 9034819[/snapback] Nå var jo det kullet det første av sin type. Det er jo litt spesiellt. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 True.. Jeg hadde nok ikke vært så bråkjekk under intervjuene og nevnt økning av en presentert startslønn. Det er en risikosport, spesielt hvis det er en jobb du virkelig vil ha. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Å når det er jobbintervju: KOM PRESIS! Lenke til kommentar
EDB Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Om man ikke har noen yrkeserfaring blir jo CVen veldig kort. Kan man ikke bare skrive en linje eller to ekstra på selve søknaden om at man ikke har noen yrkeserfaring og hvilken skolegang man har? Eller er dette veldig amatørmessig? Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Har du ingen yrkeserfaringen så ikke oppfør noe, en ryddig og pen CV er bedre enn en CV med "unnskyldninger". Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Om man ikke har noen yrkeserfaring blir jo CVen veldig kort. Kan man ikke bare skrive en linje eller to ekstra på selve søknaden om at man ikke har noen yrkeserfaring og hvilken skolegang man har? Eller er dette veldig amatørmessig? 9060886[/snapback] Jeg er kanskje litt enig i at du bør finne en smart måte å kompansere for. Men det er vanskelig å si hva. Forresten, om du ikke har referanser, kan du bruke venner, lærere og andre som har erfaringer med deg. Du bør minst føre 2 på CV'en din. Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Å når det er jobbintervju: KOM PRESIS! 9044665[/snapback] Haha, gjett en gang hvem som ikke gjorde det. Men fikk jobben allikevel, blant 40 andre Edit: On top: Genial guide, du må ha all ære for dette, veldig bra ! Endret 19. juli 2007 av Phinex Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 Hehe. Takk for det Phinex. Skal prøve å oppdatere litt, har vært litt slakk. Har forresten slutta i jobbe, skal begynne skole til høsten Da blir det 4 år, eller 6. Vi får se. Lenke til kommentar
EDB Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) På CVen står det fritid. Blir det da kort å skrive "Film, data, venner" ? Edit: Om noen kunne tatt en titt på disse hadde det vært flott. Edit2: Gjelder denne annonsen CV.doc s_knad_red.doc Endret 24. juli 2007 av EDB Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Det er ikke et nødvendig punkt. Kan godt hopper over dette. Da arbeidsgiver ikke har noe med din fritid å gjøre i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Tall over 13 bør skrives med numeriske tall fremfor bokstaver Endret 24. juli 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
EDB Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Jeg har lært at alt under 20 skal skrives med bokstaver. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 http://www.korrekturavdelingen.no/K4TallOg...erBokstaver.htm ..fant dokumentasjon for påstanden Lenke til kommentar
EDB Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Ok, da skal jeg endre det. Noe annet å utsette på? Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 EDB. Denne cven var veldig lite forklarende og informativ. Så jeg skal nevne noen ting du kan ta til betrakning. 1. Bruk Tabulator, ikke mellomrom. 2. Om du aldri har hatt jobb, sommerjobb, deltidsjobb så for guds skyld ikke ha det som ett punkt. 3. Ikke skriv slik "Begynner det siste året på videre gående". Det er ikke cv, det er søknad. Skriv heller "2002-2004 (tabulator) Allmenne, Økonomi og Administrasjon. 4. Siden du sitter her tipper jeg du behersker mer data enn du oppgir. Søknaden virket grei. Men du kan gjerne bruke litt linjeavstand. CV.doc Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Jeg vurderer å skrive en CV for å få deres meninger, jeg pleier ofte få skryt for den. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Jeg vurderer å skrive en CV for å få deres meninger, jeg pleier ofte få skryt for den. 9138160[/snapback] Da gjør du det Må huske å få andre folk til å se på den også. Kanskje ikke 100' men. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Flott tråd. Vil bare tilføye at en bør si at en har god helse og er lite syk i søknaden. Alltid! Ellers er det viktig ved intervju å ta seg godt ut i det en kommer inn. Det tar 7 sek for en person å få et førsteinntrykk. Det bør være et bra et! Ha på reine klær, ingen tyggis, ingen snus, nybarbert (bør ikke skjære deg opp denne dagen) og fin på håret, ikke overdreven parfyme (!) osv. Så er det bare og smile og gi et godt og fast håndtrykk mens du presenterer deg. Snakk høyt og tydlig. Røyker du så ta siste røyken før intervjuet minst 20 min før du går inn. Ikke gjør som mange og røyt som faen av nervøsitet rett før intervjuet. Det første en arbeidsgiver ser etter er om du kommer til å passe inn i bedriften. Altså om du kommer til å komme godt overens med Ole og Lise som har jobbet der i 5 år og som du kommer til å jobbe sammen med. Derfor er det viktig å kle seg litt nøytralt osv. Faen, husker ikke resten av listen...uansett; det er gjort en udersøkelse på dette og helt klart på toppen kom hvor godt søkeren kommer til å passe inn...videre var helse ganske høyt oppe, skal se om jeg finner listen min igjen. ("hvordan få seg jobb"-kurs med nav var egentlig ganske lærerikt...jeg har bare dårlig hukommelse) Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Flott tråd. Vil bare tilføye at en bør si at en har god helse og er lite syk i søknaden. Alltid! 9140778[/snapback] Som du ser på eksemplet til han som postet sin CV over her, så ser du det er noe som heter "Fritid". Jeg oppfordrer alltid folk til å tilføye at de trener, er ute med hund, liker frilufts liv osv. Det blir litt for desperat i mine øyne å si "Jeg er en frisk og glad gutt som er sjeldent syk". Det første en arbeidsgiver ser etter er om du kommer til å passe inn i bedriften. Altså om du kommer til å komme godt overens med Ole og Lise som har jobbet der i 5 år og som du kommer til å jobbe sammen med. Derfor er det viktig å kle seg litt nøytralt osv. 9140778[/snapback] Her har du helt rett. Jeg spurte faktisk min arbeidsgiver om hvorfor de valgte meg blandt de 7 andre. Det var fordi de trodde jeg ville passe best inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå