sdasdsad Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Sitter her med et Gainward GeForce 7600GT som lager ulyder når jeg starter opp PCen. Før så brukte det å fungere etter er par reboot og etter å ha trukket ut flere av drevene. Men nå gir den fra seg ulyder som om det det var noe i motoren. Viftebladene slår ikke borti noenting. Har ikke hatt mulighet til å teste med annet PCI-Express kort om det virkelig er grafikk kortet det er noe galt med. For alt jeg vet så kan det være hovedkortet da jeg også har hatt litt problemer med SATA diskene. De siste gangene jeg fikk boota opp skikkelig uten ulyder fikk jeg reinstallert XP, men etter hvert så begynte hele operativsystemet å fryse seg i et par sekunder noen ganger til det stoppet helt opp. Trodde i utgangspunktet at det kunne være strømforsyninga det var noe galt med. Bytta denne ut for en kraftigere, men hjalp ingenting. CPU holder også normal temperatur når jeg sjekker via BIOS. Hadda tidligere problemer med å legge inn Vista siden den ikke ville finne igjen drivere for dvd-brenneren. Kamerat installerte Vista med samme type. https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...=post&id=147106 Går ut i fra at det er enten skjerkortet, hovedkortet eller begge deler som er no galt med. Specs: Gainward GeForce 7600GT 256MB Gigabyte GA-965P-S3 (rev. 3.3) Intel Core2 Duo E6300 2x Crucial 1024MB CL5 2x Seagate Barracuda 7200.7 200GB NEC ND-3500AG Hiper 530W PSU edit: Trakk ut dvd-brenner, og begge sata diskene. PCen starter opp uten noen problemer, ingen ulyd i skjermkortvifta. IDE+SATA kontrollere på hovedkortet eller noen andre kretser ødelagt? Endret 13. juni 2007 av XeRam Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Fått til å installere drivere og satt inn igjen alle hardiskene og dvd-brenneren. Men så fort jeg flytter på store filer eller starter no tungt program så fryser hele Xp og får opp blåskjerm. Dette får meg til å tro at det kan være no galt med IDE/Sata kontrollerene på hovedkortet. Men merkelig at dette skal få skjermkortvifta til å knele under oppstart enkelte ganger ved kald boot. Noen som kan ha no idèer om hva jeg burde gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå