Gå til innhold

Nytt kamera å supplere 400D med...

Anbefalte innlegg

Hei

Kjæresten min har kjøpt et 400D med kit-linse (18-55mm), og kjøpt seg en telelinse(100-400mm). Jeg har så smått blitt bitt av basillen, men vil gjerne ha noe eget å fikle med, og vil heller ha en vidvinkellinse. Det jeg hadde i kikkerten er 350D, men det er kanskje litt for nære 400D? Burde jeg kjøpe et annet kamera? Det er essensielt at optikken fungerer på begge, ellers er jeg åpen for rimelige alternativer.

Liten kunnskap om foto.

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, du må jo ha et Canon-kamera hvis du faktisk vil at optikken skal fungere, og da er 350D og 400D de eneste "rimelige alternativene"... Neste steget på Canon-stigen er vel 30D.

Eventuelt kan du jo surfe rundt på bruktmarkedet på f.eks. foto.no og se om du finner en pent brukt 20D eller noe sånt.

Lenke til kommentar

350D huset får en 'billig' både som nytt og brukt nå og er et ypperlig sted å starte med 'fotofiklinga' men om du skal ha noe videre enn 18mm så dobler du fort prisen av huset alene. Skjønner ikke helt hva du mener med at de nevnte modellene er for nære ? Velkommen til en ny morsom hobby :)

Lenke til kommentar

Koster vel ca 5000,- nytt for et 400D hus også... med cash-back

Siden du måtte ha samme optikk antar jeg det er for at du skal låne linser. Da trenger dere vel heller ikke 2-kit linser som er av varierende kvalitet...

Alternativt Nikon D40 kit med blits til 3990,- , men da passer ikke linsen.

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for 350D, da kan du og kjæresten din bytte på objetiver.

Vis du kjøper bare 350D hus, så koster det 4500kr. Da kan du låne kit-objektivet vis du trenger det.

Så ville jeg gått for et godt og lysstrekt og skarpt vidvinkel objektiv. For bildekvaliteten ligger i objektivet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...