Gjest Slettet+9871234 Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 http://news.independent.co.uk/health/article2586652.ece A new health scare erupted over soft drinks last night amid evidence they may cause serious cell damage. Research from a British university suggests a common preservative found in drinks such as Fanta and Pepsi Max has the ability to switch off vital parts of DNA. He told The Independent on Sunday: "These chemicals have the ability to cause severe damage to DNA in the mitochondria to the point that they totally inactivate it: they knock it out altogether. "The mitochondria consumes the oxygen to give you energy and if you damage it - as happens in a number if diseased states - then the cell starts to malfunction very seriously. And there is a whole array of diseases that are now being tied to damage to this DNA - Parkinson's and quite a lot of neuro-degenerative diseases, but above all the whole process of ageing." Dette kan bli ganske interessant trur eg Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Det er farlig å leve, du kan dø av det. Nå er også kunstig sukker i brus og godteri farlig fordi det dreper hjerneceller. Lenke til kommentar
iqlizer Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 drikk brus å ha det gøy da. Ikke tenk på at noen brus kan være farlige. Som sagt før, er det jo også farlig å leve..du kan dø av det. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Husk også at det finnes et hav av stoff som er langt verre enn brus, og som mange konsumérer i store mengder. Alt er skadelig i store mengder, selv vann. Men vi må heller ikke tro på alt som blir sagt, for eksempel ble det påstått for noen år tilbake at poteter og mel var giftig for kroppen. Lenke til kommentar
Tommy T Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) det første som slo meg når jeg leste topic var: okey? det var jo en bombe............... Endret 14. juni 2007 av Tommy T Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 ÅNEI, *helle ut all brusen i huset*. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Brus har alltid vært skadelig fordi... -det kan inneholde sukker. -det kan inneholde kunstig søtning. -det har et så skremmende lavt pH-nivå at det spiser opp tennene dine. Nå kan det skade cellene dine også. *Shocka* Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Jeg har hørt at det skal være fryktelig mange skadelige stoff i "Urge"-brus, nå er det heldigvis mange år siden jeg drakk slik brus. BTW: Jeg drikker lite brus, det kan gjerne gå en måned uten at jeg gjør det. Lenke til kommentar
Insomniatic Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Det er farlig å leve, du kan dø av det. 8850721[/snapback] Der er farlig å leve, ingen har overlevd hittil! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Det er farlig å leve, du kan dø av det. 8850721[/snapback] Der er farlig å leve, ingen har overlevd hittil! 8879638[/snapback] jeg har overlevd, det samme har du... anyway, jeg VET at brus ikke er sunt, men jeg sitter nå her og drikker brusen min på jobb... kan ikke tenke på alt som er skadelig heller, da blir det lite morro og bare pes for alle... farlige ting: brus, sola, skjermer, mobiler, fast-food, poteter, kaffe, godteri, forurenset luft, for ren luft(astma og allergi) osv... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Ikke glem brunost! Selv synes jeg alle disse forskningene om ting som er farlig har blitt veldig oppbrukt. Vi skjønner nå at alt er farlig, og at vi må passe oss. Synes det er nok nå jeg, så de forskerne kan få seg en annen jobb! Lenke til kommentar
Ingeniørstudent Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Tåpelig. Spiser du for mye banan så dør du, samme med brus. Alt med måte! Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 det første som slo meg når jeg leste topic var: okey? det var jo en bombe............... 8860911[/snapback] Jo, vi hadde nok samme reaksjon! Tenk at noen brus kan være skadelig for helsa liksom Lenke til kommentar
Superior Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Jeg har hørt at det skal være fryktelig mange skadelige stoff i "Urge"-brus, nå er det heldigvis mange år siden jeg drakk slik brus. Urge har faktisk mindre skadelige e-stoffer enn annen brus. Problemet med Urge er den store mengden sukker. Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Er vel sukker industrien som har bestilt denne raporten siden de taper mye penger når det blir brukt andre søt stoffer en sukker. Sist var det at det gikk ut over mannens forplantingsevne. Neste blir vel at vi blir blinde , slik som det er hvis du drar i snablen for mye . Lenke til kommentar
Superior Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Er vel sukker industrien som har bestilt denne raporten siden de taper mye penger når det blir brukt andre søt stoffer en sukker. 8912529[/snapback] Dette stoffet har ingenting med søtningsmidler å gjøre. Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 neivel ja , men det blir ikke brukt sukker som var hele mening min....hallo Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Sprite, Pepsi(ikke Max) og Fanta som er omtalt i artikkelen inneholder sukker, men det finnes varianter med kunstig søtning. Jeg er litt kritisk til det faglige innholdet i denne artikkelen og vil høre hva andre forskere vil si. At kunstig søtning skader hjerneceller er vel påvist, så jeg velger brus med sukker, men begrenser hvor store mengder jeg får i meg. Lenke til kommentar
Insomniatic Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Veldig bombe dette. Og den shocka smileyen ved siden av tittelen- Lenke til kommentar
toazty Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Sprite, Pepsi(ikke Max) og Fanta som er omtalt i artikkelen inneholder sukker, men det finnes varianter med kunstig søtning. Jeg er litt kritisk til det faglige innholdet i denne artikkelen og vil høre hva andre forskere vil si. At kunstig søtning skader hjerneceller er vel påvist, så jeg velger brus med sukker, men begrenser hvor store mengder jeg får i meg. 8918840[/snapback] enda ingen som bruker stevia... det kan brukse som søtningsmiddel.. men skjønner ikke hvorfor ingen bruker det.. er vel aspartam som er bad boyen av søtningsmiddel... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå