Rikky Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 så blir de de-interlaced tilbake til 1080p av TV'n før de vises fram. Så han får fullt utbytte av HD DVD bildet på 1080p. 8865875[/snapback] Støtter M86/87 IVTC? Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 så blir de de-interlaced tilbake til 1080p av TV'n før de vises fram. Så han får fullt utbytte av HD DVD bildet på 1080p. 8865875[/snapback] Støtter M86/87 IVTC? 8868668[/snapback] Det er jo det store spørsmålet, hvordan M86 håndterer 1080i. Og det skrev jeg i posten min. Kan ha en møkka chip til billedbehandling. I værste fall mister den halvparten av vertikal oppløsning før det blir skalert opp til 1080 i igjen. Men finner det litt vanskelig å tro på en ellers såpass gjennomført TV. Men det finnes også stadier i mellom der, mellom IVTC og Bob'n'Weave. Men uansett, finner et vanskelig å tro at en skalering ned til 1280 horisontale og 720 vertikale piskler er bedre enn 1920 horisontale og evt. en motion adaptive de-interlacing, evt en fullkommen IVTC - i værste fall bob'n'weave ned til 1920x540->1920x1080. Man vinner jo også på den horisontale oppløsningen. Og som sagt, vanskelig å tro at Samsungs store modell forkaster automatisk halvparten av linjene, uten å gjøre noe som helst beregning over hva som skal beholdes. Men.. egentlig.. godt spørsmål. ok så du mener faktisk at 1080i ser bedre ut på HD DVD? Har ikke den HD DVD add on`en selv så jeg veit ikke men vurderer det. Har ikke kjøpt den grunn at jeg trodde jeg måtte ha VGA kabelen, jeg synes VGA kabelen ikke ga meg det bilde jeg ville ha. Synes bildet døde litt. Men på komponent er det enormt bra 8865630[/snapback] Ja ikke bland deg oppi de tallene så mye, p/i 720 og 1080p for den saks skyld.. Det er faktisk øyet ditt og din opplevelse av bilde som er de reelle.. 1080i og p er minimalt.. Dr. Peedee du skulle ha meldt deg på avforum.no sitt powerbuy på 46'' da 20 000,- for den? Ble akkurat 50 påmeldte denne gangen, og 40'' fikk vi 40 med på i forgje runde.. 8868195[/snapback] Nja... har jo en 1080p projektor + 2 meter rammelerret. Tror jeg ser forskjellen mellom 1080p og 720p rimelig lett ja.. hehe. men den TV'n hadde vært grei alikevel. men... et sted går grensa. tør ikke ta mere inn i huset på en stund nå. Tror du skal ha en temmelig stor skjerm(min.50"++), eller sitte veldig nær(<2m), for å kunne se forskjell på 720p og 1080...oppløsning kommer ganske langt ned på listen over hva øyet legger mest merke til...hype 8866274[/snapback] Folk er forskjellig, det må vi bare godta. Noen hører ikke forskjell på 128kbps MP3 og full CD/LP kvalitet. Noen ser ikke forskjell på div oppløsninger fra en gitt sitteavstand heller. Personlig synes jeg ikke det er hype. Men.. jeg sitter jo på en 1080p projektor også. Så litt rett har du nok, størrelsen har noe å si ja. Det blir også lett hva man er trenet opp til å se/høre evt. Men jeg var på en messe og så samme bilde på en 720p og 1080p projektor, samme avstand... DET var forskjell, uten tvil. Dog, 42 tommer og mindre... veit ikke om jeg hadde gidde betalt for 1080p. Ville heller lagt penger i god billedbehandling ellers. Men ikke si at 1080p er hype. De nye HD formatene retter seg til alle type forbrukere i større grad enn forrige generasjon (DVD/laserdisc) der f.eks storskjerm og projektorfolket måtte leve med synlig pikselstruktur og artifacts mens det nå er historie (stort sett). Lenke til kommentar
sageman Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Vi er nok temmelig enige, bemerkningen om hype var som sagt rettet mot mindre skjermer. Hvis jeg skulle hatt meg prosjektor ville jeg ikke tvilt et sekund, da hadde fullHD vært eneste alternativ. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Vi er nok temmelig enige, bemerkningen om hype var som sagt rettet mot mindre skjermer. Hvis jeg skulle hatt meg prosjektor ville jeg ikke tvilt et sekund, da hadde fullHD vært eneste alternativ. 8871127[/snapback] Husk, skal du ha en projektor med Full HD (1080p) så må du regne med å bla fram noen høvdinger... De fleste med HD har 720p. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Vi er nok temmelig enige, bemerkningen om hype var som sagt rettet mot mindre skjermer. Hvis jeg skulle hatt meg prosjektor ville jeg ikke tvilt et sekund, da hadde fullHD vært eneste alternativ. 8871127[/snapback] Husk, skal du ha en projektor med Full HD (1080p) så må du regne med å bla fram noen høvdinger... De fleste med HD har 720p. 8871228[/snapback] Joda, det er sant. Men Espon har kommet med en nå rett over 20.000. Det er iKKE SÅ dyrt. Hvis man ikke MÅ ha projektor i sommer, og har per i dag 15+ til rådighet, så ville jeg ventet til senhøsten før kjøp. Da kunne man endt opp med en 1080p lekker sak kanskje. Prisene har falt fort. Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Jeg har kjøpt meg 40M86, bildet er *nydelig* Vurderte Ps3 bare pågrunn av Blu-Ray.. Men siden dere er så overbevisende med at HD DVD add on til 360 gir knall bilde over komponent frister dette stort og... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå