Zippi Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Hei Har ett par 5mp bilder jeg vil gjerne har forstørret. Jeg lurer derfor på hvor store de kan fremkalles før de blir kornete? har dere noen tips til redigeringer av bildet som skal forstørres? Noen forhåndsregler, redigeringer, beskjæring? takk Endret 13. juni 2007 av Zippi Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Det breor på mange ting, men om jeg skal ta den ultralettvindte varianten så kan jeg bare si at A3 burde være ok. Selv har jeg mange A3 utstrifter med 6mp kamera, og de er i alle fall greie. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Det breor på mange ting, men om jeg skal ta den ultralettvindte varianten så kan jeg bare si at A3 burde være ok. Selv har jeg mange A3 utstrifter med 6mp kamera, og de er i alle fall greie. Ja, i hvert fall hvis bildet ellers er bra skarpt og fint. Du må jo også huske på at du ser ikke på et A3-bilde på samme avstand som du gjør med et 10x15-bilde, så selv om det på veldig nært hold kanskje blir ganske kornete, er ikke dét noe problem en meter eller to unna. Lenke til kommentar
Zippi Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 tenkte å sette inn et forstørret bilde av et nærbilde av ansiktet til sønnen min i svart hvitt i en slik hvordan kommer det til å se ut? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) tenkte å sette inn et forstørret bilde av et nærbilde av ansiktet til sønnen min i svart hvitt i en slikhvordan kommer det til å se ut? Det kommer nok til å bli greit nok, men ikke forvent allverdens kvalitet. Men tatt i betraktning at du kommer til å se på det fra noen meters hold, blir det nok OK. Lønner seg nok å bruke passepartout, så du får _litt_ mindre utskrift... Endret 13. juni 2007 av k-ryeng Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå