lonestar01 Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Hei, jeg har nå sett lenge og vel og er nesten klar til å kjøpe meg ny pc, jeg har satt opp følgende handleliste hos komplett, og lurer på om noen har noen innspill før jeg går til innkjøp Jeg har valgt deler slik at jeg får alle fra en levrandør, så om dere har noen endringsforslag ville det være fint om denne nettbutikken har den. http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...37-03FA69E000D3 Powersuplyet er jo litt dyrt, men det har fått veldig gode annmeldelser når det gjelder stillhet, så derfor har jeg valgt det. Jeg har tenkt til å kjøpe dette minnet, men det kan jeg kjøpe i butikken til digitalimpuls i møllergata: https://prisguiden.no/product.php?product_id=56664 Jeg har en 19" flatskjerm av denne typen: http://www.superwarehouse.com/IBM_ThinkVis...19HB7/ps/460889 som jeg egentlig synes er en god skjerm. men lurer på å kjøpe denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336729 Jeg er også usikker på om jeg kanskje skulle koste på meg et 8800GTX kort i stedet for GTS, men føler at jeg ikke får så mye mer i forhold til hvor mye mer det koster, hva menere dere om dette? Innspill ville være flott! Lenke til kommentar
lonestar01 Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Ingen som vil ta en titt og gi tilbakesmelding? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Et 8800GTS 640mb holder lenge spesielt om du beholder din 19" .... Den PSU er modulær og stille så "go for it" Resten ser også fint ut, men ta heller en titt på enten Gigabyte GA-P35-DS3R eller GA-P35-DS4 Ellers ser resten fint ut ikke noen feil i utvalg av komponenter her og om du velger den skjermen er jo det et kupp til "bare" 5000,- Edit: selv har jeg fått til 3.9Ghz med samme CPU og samme ram, men hovedkort stoppet meg, 975X har alt for lav FSB Endret 13. juni 2007 av The Ghost Lenke til kommentar
enl Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Antar du skal spille med maskinen, isåfall er dette et godt kjøp. Har lik CPU og hovedkort som du har tenkt å kjøpe, og er fornøyd. Det eneste jeg har å utsette på kjøpet er minnet. 680i kan være kranglete på minnefronten, så det kan lønne seg å kjøpe sertifiserte moduler som støtter EPP. EPP står for "Enhanced Performance Profile", som blir merkedsført av nvidia som SLI-ready memory. Jeg anbefaler deg et par moduler fra corasir Corsair Dominator TWIN2X6400C4D. Disse gir 4-4-4-12-timings ved 800MHz. Har forsøkt å kjøre med/uten EPP, og forskjellen er absolutt tilstede. Lenke til kommentar
lonestar01 Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Ja det er spillpc jeg skal ha. Du sier Dominator men linker til "ikke dominator" brikkene? Jeg hadde noen dominator brikker i oppsettet mitt en gang, men fikk tilbakemelding på at det var så dyrt, og at Geil var mer minne for pengene? Jeg har også sett at noen har hatt probmemer med minne og de hovedkortene, men gjelder ikke det corsair? Lenke til kommentar
enl Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Nope, corasirmodulene er sertifisert av nvidia spesielt for 680i. Sorry for feillinking, for jeg mener disse Dominator DDR2-moduler. Produktinformasjon i pdf-format Kjører selv disse i oppsettet mitt, og har fungert upåklagelig. Prisene har falt relativt mye den siste tiden, og jeg betalte tusenlappen mer når jeg handlet dem inn :S Endret 13. juni 2007 av enl Lenke til kommentar
ADT Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Ingen grunn til å kjøpe 640MB versjonen av det skjermkortet! Du sparer 1000kr på å kjøpe 320MB versjonen. Siden det er såpass lav oppløsning på LCD-skjermen din, kommer ikke teksturene som grafikkortet tegner til å ta så stor plass. Det er først ved oppløsninger på 1600x1200 ++ du merker forskjell! Kjøper du to sett á 2GB minne, får du 4GB, og du trenger sammen med resten av oppsettet ditt ikke å oppgradere på to - tre år edit: Kjøp billig "tregt" minne (men av et kjent merke!) (PC5400 holder i massevis), du får max et par fps forskjell i spill, putt pengene i noe annet, evt. spar dem! Endret 13. juni 2007 av ADT Lenke til kommentar
lonestar01 Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Hvis jeg kjøper den 24" sjermen da? vil jeg da ha nytte av kortet? eller spiller det ikke så stor rolle? Ja, jeg lurte litt på PC5400 minne, det er vel først dersom jeg skal overklokke at det lønner seg med 6400 ?? Lenke til kommentar
enl Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 CPU'en er beregnet på å kjøres sammen med minne som kjører på 800MHz, og det vil unektelig bli en flaskehals om man parrer den med tregere RAM. Jo, man sparer noen få kroner, men den generelle ytelsen synker en del. Som nevnt tidligere, opplevde jeg en stor ytelsesforbedring i vista ved å aktivere EPP(SLI-ready memory). Vil du spare penger, kan du selvsagt velge tregere RAM, men men med de delene du har valgt ser det ut som du har spenn nok Skal du spare litt, ville jeg gjort som ADT; kjøp 320MB-versjonen av skjermkortet. Lenke til kommentar
ADT Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Selv om du skal overklokke vil du ikke merke store forskjellen, ganske trist at folk tror dette med minne har så mye med ytelse å gjøre. Kun en hype fra produsentenes side... Som sagt, dersom du velger en litt større oppløsning vil du nok merke forskjell, men for 1000 kr ekstra? Ikke verdt det spør du meg! Dessuten handler det om å være litt moderat. 5" ekstra skjermflate, der skjermen blir dyrere og skjermkortet blir dyrere. Kommer an på hvilke verdier en har. Med den "lille" skjermen han du beholde skjermkortet litt lenger, mens med den større skjermen blir spill mer krevende, og du må invester mer penger for å få den samme gleden av spillene. CPU'en er beregnet på å kjøres sammen med minne som kjører på 800MHz, og det vil unektelig bli en flaskehals om man parrer den med tregere RAM. Jo, man sparer noen få kroner, men den generelle ytelsen synker en del. Som nevnt tidligere, opplevde jeg en stor ytelsesforbedring i vista ved å aktivere EPP(SLI-ready memory). Jeg er uenig, har selv hatt både høy-ytelsesminne og budsjett-minne. Det finnes så mye mer fornuftig man kan bruke pengene på... Fett kabinett blandt annet (type Lian Li for eksempel) Endret 13. juni 2007 av ADT Lenke til kommentar
enl Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Og hva er mer fornuftig ved å kjøpe en overpriset haug aluminium? Tviler på om kabinettdesignen betyr mest for en bruker som er interessert i spill Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Vel gå heller for P35, men jeg hadde akkurat samme hovedkort som det du skal bestille altså med 680i, men har sendt det i RMA og der funker ram brikkene helt parfekt og da tenker jeg på Geil brikkene både i unlinked og linked mode ! EPP er ikke noe annet enn en annen form for SPD ! EPP gjør saånn at du slipper å gå i BIOS å stille spec. på rambrikkene manuelt ellers er det vanlig at du eks. for SPD som er programert til 667mhz 5-5-5-15 selv om du kjøper brikker som er 1066mhz 4-4-4-12 SPD er en liten brikke på ram brikken som bestemmer hvilke instillinger ram'n har som default ! Edit: raskere ram gir ikke mange FPS i spill, spesielt ikke i 1280x1024. For det meste hjelper raskere ram i benche tester .... Endret 13. juni 2007 av The Ghost Lenke til kommentar
ADT Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Og hva er mer fornuftig ved å kjøpe en overpriset haug aluminium? Tviler på om kabinettdesignen betyr mest for en bruker som er interessert i spill Hehe, det er snakk om et møbel her. Tror ikke det er så lurt å legge alle "gamere" over en kam. Ikke alle som spiller PC-spill er "fjortisser" som synes blinkende lys og gjennomsiktig sidedør er himmelen på jord. Lian Li handler om stil og finesse, kvalitet og design, gjennomført og brukervennlig ned til siste skrue. Antec har også en del gode, bare å lese litt anbefalinger og tester på nettet... Lenke til kommentar
enl Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Har prøvd å manuelt justere brikkene ned til oppgitte timings, men fungerte ikke før jeg aktiverte EPP. Lenke til kommentar
enl Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Og hva er mer fornuftig ved å kjøpe en overpriset haug aluminium? Tviler på om kabinettdesignen betyr mest for en bruker som er interessert i spill Hehe, det er snakk om et møbel her. Tror ikke det er så lurt å legge alle "gamere" over en kam. Ikke alle som spiller PC-spill er "fjortisser" som synes blinkende lys og gjennomsiktig sidedør er himmelen på jord. Lian Li handler om stil og finesse, kvalitet og design, gjennomført og brukervennlig ned til siste skrue. Antec har også en del gode, bare å lese litt anbefalinger og tester på nettet... 8855230[/snapback] Hehe Du har vel rett i det. Selv har jeg faktisk et par Lian Li kabbiser, men de irriterer meg litt. Det ene har for dårlig luftflyt, det andre har tendens til resonans fra harddisker. Kanskje litt dumt å stappe et slikt kabinett fullt av disker også, da lett aluminium skrangler og vibrerer lett Men som et møbel gjør det nytten sin. Endret 13. juni 2007 av enl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå