DJViking Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Min webapplikasjon benytter Spring med Hibernate mot en JDBC driver fra Oracle. Applikasjonen har 8 databaser tilgjengelig(Alle inneholder samme tabelloppsett). Det skal være mulig at brukeren velger hvilken database han vil jobbe mot. Med Spring har jeg en Application Context xmlfil som inneholder alle bønnene jeg trenger, samt hibernateSessionFactory og dataSource som den trenger. Men hibernateSessionFactory må enten kunne bruke dataSource1 eller dataSource2 etc. Eneste alternativ jeg kommer på er å opprette Spring bean "dataSource" i selve programmet i stedet for i xml. Dermed kan jeg opprette denne bønna avhengig av hvilken database brukeren har valgt. Noen som har andre ideer om hvordan dette kan gjøres? Edit: Jeg opprettet flere URL forekomster i database.properties og så etter opprettelsen av en Application Context hentet jeg ut selve datasource objektet ved getBean og forandret URL til den som passet med brukervalget. Endret 14. juni 2007 av DJViking Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå